Gå til innhold
Hundesonen.no

KATT PÅ SOVEROMMET!


Diago

Recommended Posts

Har en 8 måneder gammel Ragdoll, verdens snilleste og søteste katt.

Jeg fikk han når han var 4 måneder gammel og hvor han var vant til å få ligge sammen med matmor/far om natten.

Da jeg har allergi har det aldri vært aktuelt å han på soverommet, så hos meg får han ikke ligge i sengen om natten.

Men som sant skal sies, har foreldrene mine skjemt han litt bort når han har vært på overnattingsbesøk der.

Jeg har vært sterk frem til nå, men det hele begynner å tære både på sinne og søvn :shocked:

Det starter som regel i 4-tiden på natten, da begynner han å mjaue og skrape på soveroms døren og vil inn.

Har prøvd det meste for å sette en stopper for dette, begynte med spary-flaske med vann det hjalp ikke.

Prøvde etterpå en spray jeg fikk kjøpt på dyrebutikken, denne skulle innholde en lukt katter ikke liker. Sprayet dette på og rundt soverommsdøren….nyttet heller ikke :yes:

Jeg begynner å lure om han tror dette er en lek, for når jeg åpner døren og skal si ”nei”, springer han rett inn i buret og gjemmer seg :D

I natt tok jeg han for første gang i nakkeskinnet, mens jeg sa bestemt ”nei”. Etterpå satt jeg han inn i buret, men det tok ikke lang tid før han hadde klart å få opp glidelåsen på buret og det hele starter på nytt igjen.

Jeg er både rådløs og søvnløs, er det noen som kan hjelpe meg?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må enkelt og greit slutte å stå opp og åpne døren, slutte å snakke til katten om natta, kort og godt: ingen oppmerksomhet etter sengetid. Katter er sta, og det kan ta mange netter før de gir opp, men somregel så vil de fleste katter slutte å mase når de skjønner at de ikke får noe oppmerksomhet allikevel. :yes:

Katter er som kjent nattyr, og har dermed et større behov for lek og sosial omgang om natta. Gi pus noe å leke med før sengetid, gjerne en karinamus eller noe annet med kattemynte i, så den har noe å aktivisere seg med. Et kloremøbel er også fint, hvis du ikke har noe slikt fra før. Eller rett og slett en katt nr 2 for selskap...

Lykke til! Håper du får nattesøvnen tilbake snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...