Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan få bratt terreng til å se bratt ut?


PsychoLynx

Recommended Posts

Siden vi kjører rundt i skogen om dagen og tar bilder av off road kjøring, sku jeg gjerne tenkt meg å fått svar på et spørsmål...

Hvordan får man bratt terreng til å se bratt ut på bildene? Altså, hvordan tar man best bilder av bratte bakker ?

Ingen av bildene mine er i det hele tatt rettferdige ovenfor terrenget som de faktisk er tatt i...

Altså, forå ha sagt det... Her er det rett og slett nesten umulig å GÅ ned... Det ser jo ikke akkurat sånn ut på bildet? (sett bort fra gjørma og evnt myklanding da)

060908_046.jpg

Her er vel et eksempel jeg har kommet frem til som man inntil en viss grad ser åssen terrenget er, men ei heller her er det 100% rettferdig syns jeg

060908_051.jpg

Jeg har prøvd å ta bilder overnfra, fra siden, fra bakken, kamera i gjørma (noe bærereima bærer preg av), med litt skråstilt kamera (noe som selvfølgelig bare gjør buskene skrå), men jeg får ikke frem brattheten på bildene!

HER kan man vel til nød se det, men dette er derimot en SYKT bratt bakke, og i tilegg ekstremt kort. Så det ble ikke et SÅ stort problem. (men nei, ei heller her er det så ekstremt som i virkeligheten).

060908_003.jpg

Forslag noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje du må stå helt på sida, nede i bakken og peke litt halvveis oppover med kamera ? Nei, jammen om jeg vet....

Men jeg kjenner jeg får veldig vondt i magen av å se sånn naturødeleggelse må jeg innrømme... Får dere virkelig LOV til å holde på sånn ? Dette må da komme inn under lov om motorferdesel i utmark eller noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kjenner jeg får veldig vondt i magen av å se sånn naturødeleggelse må jeg innrømme... Får dere virkelig LOV til å holde på sånn ? Dette må da komme inn under lov om motorferdesel i utmark eller noe ?

Bildene er tatt i et område som er regulert for såkalt "rekreasjonskjøring" , Elvedalen, og aldeles lovlig :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje du må stå helt på sida, nede i bakken og peke litt halvveis oppover med kamera ? Nei, jammen om jeg vet...

hmmm... Har testet det også, men uten hell..

Men jeg kjenner jeg får veldig vondt i magen av å se sånn naturødeleggelse må jeg innrømme... Får dere virkelig LOV til å holde på sånn ? Dette må da komme inn under lov om motorferdesel i utmark eller noe ?

Som Landy sier, dette er område regulert for sånn kjøring. Ellers holder vi ikke på sånn nei :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm vanskelig. Sånt er veldig vanskelig å gjengi på foto. Jeg tror jeg ville prøvd å leke meg med dybdeskarpheten (blenderåpning) og se om det har noen effekt. Eventuelt også teste om du klarer å la være å vippe kameraet oppover når du står nede - altså ha kameraet vannrett, men spørs om du ikke må stå for langt unna, eller ha vidvinkel da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...