Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan unngå gnaging?

Sigridur

Recommended Posts

Angorahamsteren som jeg kjøpte igår gnager sånn på buret om natta at det er skikkelig PLAGSOMT å ligge på samme rom som den å høre på alt! :P Jeg MÅ ha den på rommet fordi jeg bor i kollektiv. Og det er skikkelig irriterende at den driver på slik, har vært helt uttafor idag fordi jeg ikke har sovet noe i natt pga det der. Derfor tenker jeg virkelig på å levere den tilbake til dyrebutikken imorgen.

Litt synd for den er jo kjempesøt og alt det der. Kjøpte mus i tillegg igår (i et anna bur!) og tenker heller på å kjøpe flere av disse imorgen istedenfor. For de bråker ikke, og så er de i hvert fall litt våkne på dagen. Hamsteren sov til kl 19 idag. Trudde han var død nesten jeg...

Men hvordan er det egentlig man forhindrer gnaging på buret, er det mulig? Og hva kommer det av?

takk for svar! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du jo kjøpt nettopp Gnager...Men prøv med vanlig lypsyl der hvor hamsteren biter.Du har kanskje noen leker eller hjul den får brukt? Ville også kjøpt gnagepinner så hamsteren din har noe lovlig å knaske på.

En hamster er nattdyr..ikke rart den sover lenge :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnagerpinner er nesten et must å ha i buret,det har i allefall hjulpet til mine marsvin og de gnager kun på gnagerpinnen og evt. på trehuset sitt:)Gnagerpinner får du kjøpt på dyrebutikken og du kan også kjøpe de på dagligvarebutikken til en billig penge,det er like populært som de du får kjøpt i dyrebutikken. Også på Felleskjøpet får du kjøpt gnagertre med forskjellig smak,det er også noe du kan gi til hamsteren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på hva du kan smøre på buret, men det kommer det sikkert noen forslag om senere? Lypsyl-metoden har jeg ikke hørt om før, men funker sikkert den :)

Men vanlige pinner, kan du legge inn. Det er ihvertfall populært for kaniner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...