Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt med vedvarene øye plager


Mille

Recommended Posts

Mine to orientaler gutter :rolleyes: eldste 10 mnd., "broren" 9 mnd. har begge vært plaget med rennende øyne, gul/grønt gørr som tydeligvis produseres i det uendelige .. *sukk*

Vi har vært hos dyrlegen tre ganger og brukt en formue på medisiner og konsultasjoner,

så derfor lurte jeg på om det er noen her som har hatt slike plager med sine små puse-unger <_<

Vi fikk det første i mars, når den minste kom til oss, de er fra samme oppdretter, og hun har vært lite behjelpelige, kun anbefalt en veterinær som hun bruker.

Så vi har brukt vår lokale veterinær, uten at det de gjorde var til særlig hjelp, så har vi forsøkt hennes, en Asker veterinær, 2 ganger, uten at han heller har kunnet komme med noe fornuftig.

Kattenes almenntilstand er bra, spiser og sover som normalt :closedeyes: og selvom begge hadde plagene til å begynne med er det nå den minste som ikke blir kvitt det. Vi avsluttet siste behandling for ca. 1 mnd. og håpet det var siste kur, men er ikke like sikker nå :angry: ..

SÅ er det noen som har lignende erfaringer så del de gjerne med meg. :P

Jeg må vel kanskje presisere at det IKKE er slike øyeplager som persere har, mer øyekatar lignende (mulig kronisk mener dyrlegen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

nå har jeg bare vanlig huskatt,men hann katten min har hatt endel sånn gul grønn dritt i øye,og hele øyet er betent,altså øyebetennelse... har gitt øyesalve,samt imacillin og det har funket hver gang. men det er jo sånn 12 dagers kur han har fått,og da er det borte en stund igjen... men dine har jo hatt det såpass lenge,så det er vel noe annet mere innvikla.... men får de samme medisiner hver gang eller? kanskje de har blitt imune mot den\de medisinene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...