Gå til innhold
Hundesonen.no

Degusen min vil ikke spise og virker "lam" i bakenden


Moriquendi
 Share

Recommended Posts

Har ei degusmor som har blitt syk. jeg og dama fikk en gjeng med deguser for litt under en måned siden og for litt over 1 uke siden fikk den ene mora 5 degusunger.

i går la vi merke til at hu lå unormalt stille i buret sitt, og tok hu ut for å sjekke om det var noe galt. da virka det som om hu hadde skada bakenden sin. hu velta seg nesten framover og virka rimelig slapp. hu har vært for seg sjøl i et vanlig hamsterbur med ungene sine mesteparten av tida. men har gnagd hull i det og har vært på flere turer bak skap osv den siste uka. hu har også vært i samma buret som resten av degusene våre(vi har 6 til i et mye større bur) en time eller 2 om dagen. + at e 2 bura står rett ved siden av hverandre på et bord. Ho har fått samma mat osv som de andre degusene våre og, og de virker friske og raske.

Lurer på om noen har noen idè om hva som kan feile ho? har lasta opp en liten video som viser hvordan hu beveger seg på gulvet hjemme hos oss.

har absolutt ikke lyst til å avlive hu, iogmed at det nesten ville vært den sikre død for ungene hennes som bare er litt over 1 uke gamle :) og jeg har ikke tid til å reise til dyrlegen med hu fordi jeg skal i begravelse på den andre siden av landet seinere i dag :/

Videoen ligger her: http://www.home.no/moriquendi/26082008007.mp4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...