Gå til innhold
Hundesonen.no

Agility med flat

eple

Recommended Posts

Skrevet

Hei! Jeg ønsker å drive med agility når vi får hund om ca et år. Det ser ut som om vi kommer til å anskaffe oss en flat. I den forbindelse har jeg forhørt meg litt rundt omkring med forskjellige hvordan flaten er og hva den krever. Jeg fikk høre et sted at flaten ikke egner seg til agility fordi de blir så stresset av denne sporten. Vedkommende mente, ettersom jeg forstod, at hunden kunne begynne med problematisk og stressrelatert atferd som bjeffing, piping, hopping og lignende som følge av dette. Jeg syntes det hørtes rart ut, så derfor spør jeg her. Hva mener dere? Border collier blir jo mye brukt, disse kan vel også stresse ganske lett?

Skrevet

Agility er en mer stressende sport enn de fleste andre, og egner seg for de fleste raser - flatten intet unntak. Så det er bare å kjøre på.

Skrevet

Jeg vet av 2 stk som driver aktivt, så det skal ikke være noe problem tror jeg ikke! Vet også om en instruktør i agility i norge som har flat i agility

Guest lijenta
Skrevet

Etter å hatt to flater som har vært over gjennomsnittet aktive for å være flat så kan jeg hvertfall si at det å hoppe opp på folk er da en av svakhetene dems. Han ene jeg hadde hoppet rett opp av pur glede. Jeg har ikke trent agility med flat men jeg vil da tro det er en fin sport å trene med flat.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har selv en rase som blir lett gira. Ace er forsåvidt det i begynnelsen av treningen. Men eg prøver å varme opp litt før selve treningen. Og første runden i en oppsatt bane, tar eg ganske rolig til han husker banen. Så er det bare å kjøre på. Et stk sliten hund etter trening er det i allefall. Hodetrim og kondisjon for både hund og eier. Men veldig veldig kjekt når en begynner å skjønne det. Vi er, bare så det er sagt, nybegynnere ennå.

Skrevet

Nei, men de kan jo såklart ose av lyst, for det er jo en rase som (med unntak såklart) elsker å jobbe og bli stimulert. Så om de er overivrige (eller stresser) er det som regel bare fordi de har så lyst. Men dette er såklart en treningssak, dersom man er bevisst på at man ikke vil ha det slik fra begynnelsen så kan man så klart slippe å ha en slik hund :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har vurdert Manchester terrier, Person russel terrier, brasiliansk terrier, og skye terrier. Tenker også på Pincher men hva er forskjellen mellom en pincher og Manchester terrier? De er ganske like utseende og størrelse. Vi vet at terriere har mere jaktinstinkt og er mere sta enn gjeterhund. Ønsker helst en av de største terrierne.
    • Hva er likheten mellom alle terrierene sånn generelt? Ønsker en terrier uten napping og vanskelig klipping. Børsting går greit. Hvordan er dem i forhold til gjeterhunder? Er oppvokst med det.
    • Så da har det ikke noe å si da? Kjekt å vite. Synes Lily er så fint navn.
    • Jøss, teksten din er veldig oppriktig og detaljert! 😊 Det merkes at du virkelig har tenkt nøye gjennom dine erfaringer og hva du forventer av hunden fremover. Det er spesielt hyggelig å se hvordan du analyserer tidligere erfaringer med corgien og puddelen og trekker egne konklusjoner – det vitner om at du er oppmerksom og bryr deg om dyret.
    • Prøver å ha mindre trykk på dobbel L på Lily og Lille sier jeg sånn man sier Lille.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...