Gå til innhold
Hundesonen.no

Rimelige trimmebord med hjul.

Recommended Posts

Jeg er ute etter et rimelig trimmebord med hjul.

Uten galge og diverse ekstra da jeg kun skal bruke det til bordtrening og sånt.

Hjulene bør være såpass at man kan trekke bordet etter seg med litt pikkpakk oppå. :cool:

Det trenger ikke være større enn at det skal passe til Shiba og lignende hunder.

Praktisk å legge sammen en fordel.

Dette feks, er det brukbart?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i hvertfall veldig billig.

Og ja - trimmebordene er nok alltids holdbare, laget i skikkelige materialer, etc (både de dyrere merkene og de rimelige). Problemet med slike "pakkeløsninger" er ofte at hjulene som er satt på er tåpelig små - og derfor nærmest umulig for dem å komme seg frem på andre underlag enn asfalt og parkett..

Så større hjul er alltid verdt investeringen - HVIS man skal bruke de til å trekke med seg ting ut/inn på utstillinger, såklart.

Men ja - det tilbudet var veldig bra, og iflg. hjemmesiden deres er det det største trimmebordet - og det bruker jeg til bearded collies i hvertfall.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt akkurat det bordet faktisk. Det eneste er at det er litt lavt, så skal man holde på lenge så må man ha stol. Ellers er det stødig, lett å slå opp og ned, og lett å frakte med seg.

Ja nå er jeg ganske så kort i føttene, så det er kanskje ingen bakdel...

Og som sagt, jeg skal kun bruke det til trening da ene hunden vår har fått skrekk for mannelige dommere mens han er på bordet.

Lite pels å trimme på gårdis og shiba liksom.

Har du "prøvekjørt" bordet i litt ulendt terreng type grusvei og gressplen?

For som SusanneL skriver, liten vits me hjul om de ikke fungerer andre steder enn på stuegulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke prøvekjørt det, men til den prisen så kan man heller kjøpe nye hjul et annet sted og skru på og likevel få et billig bord :cool:

Ja det har du jo rett i.

Tror jeg bestiller meg et sånt et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også det bordet, og syns som Linkr nevnte at det er for lavt. Nå er ikke jeg spesielt høy, så tipper alle over 165 vil merke at det er lavt veldig kjapt. Jeg er lavere enn det, men ryggen min er ikke helt patent i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også det bordet, og syns som Linkr nevnte at det er for lavt. Nå er ikke jeg spesielt høy, så tipper alle over 165 vil merke at det er lavt veldig kjapt. Jeg er lavere enn det, men ryggen min er ikke helt patent i utgangspunktet.

Ja men da vil jeg med mine 158 cm kanskje passe bra med dette bordet... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå skulle du vel ikke ha et trimmebord for å stå i timesvis og ni-børste små liggende hunder, heller?

For middelsstore hunder å stå på det, vil det neppe være noe stort problem uansett, vil jeg tro...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også det bordet. Stort sett fornøyd med bordet - men hjulene er alt for små til utebruk! Går greit på flat asfalt, men må løftes over kanter. Beina på bordet blir nemlig liggende rett over bakken siden hjula er så små. Brukte bordet som tralle i gjørma på bjerke i fjor, dvs, det var ikke mulig.... så skal man bruke bordet som tralle, så man bytte hjul på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men da vil jeg med mine 158 cm kanskje passe bra med dette bordet... :cool:

:P Høres helt ypperlig ut. :P

Og nå skulle du vel ikke ha et trimmebord for å stå i timesvis og ni-børste små liggende hunder, heller?

For middelsstore hunder å stå på det, vil det neppe være noe stort problem uansett, vil jeg tro...

Susanne

Ja, blir sikkert bedre her og når krokkis vokser til, men jeg sliter å stå med det nå. Hun ligger på bordet og får massasje, litt håndteringstrening og litt pelsstell nå. Bikkja holder ut lenger enn meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var jo faktisk veldig billig, og en veldig nyttig investering til disse klipptrengende dyra mine. Jeg kunne trengt et trimmebord til hjemmebruk, fremfor å stå ute på verandabordet... *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...