Gå til innhold
Hundesonen.no

Chihuahua som kosehund til 5-åring

Blondiemamma

Recommended Posts

Neida, jeg vet også det - men jeg hadde likevel ikke solgt en valp til en trettenåring, uten at foreldrene også var med på kjøpet. For selv om du sikkert er flink og tålmodig og engasjert og dedikert (jeg kjenner ikke deg), så finnes det en bråte med tenåringer som får impulser, og som med litt slepphendte foreldre og ferske konfirmasjonspenger brått har fått seg en hund. Men så blir moped litt mer spennende, eller den nye jenta i klassen, eller basketball eller gud vet hva. Og hva skjer med valpen da? Mor synes den er litt slitsom, far vil se sporten. Skjønner du hva jeg mener? Jeg mener ikke å generalisere, men samtidig må en generalisere litt for å gardere seg. Jeg selger ikke valp til hvem som helst, uansett alder, men en som er så ung hvor så mye skjer på så kort tid - den skal ha voksne foreldre i ryggen som står klar til å overta.

Beklager om jeg tråkket deg på tærne, men du innser sikkert også at dere som er unge og henger på sonen kanskje ikke er helt gjennomsnittlig norsk ungdom?

Ja, når du sier det så skjønner jeg egentlig at du ikke vil selge til ungdom. En i klassen ville ha Chi for 1 år siden, men nå vil hun heller ha Pomme fordi hun ikke likte Chi så godt lenger og Pommen bare er sååå søt. Ingen på trinnet mitt som har hund bruker hunden til noe eller trener med den, de bare har hund liksom. En i klassen har BC og den blir aldri gått tur med, det sier han selv, den står bare der og uler ute. Kanskje ikke så rart? Men det er jo ungdom som er engasjerte i hunder og hundetrening også, heldigvis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...