Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkertrene

ipadda

Recommended Posts

Hei.

jeg har lenge lurt på om jeg skal introdusere hu lille for klikker, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal "gå frem"

Hvor starter jeg ?

Er det noe spesielt jeg skal "trene" på selv ?

Jeg har egentli aldri vært borti klikkertrening, men det virker intresant...

noen her inne som klikkertrener med sine hunder, som kan fortelle hvordan de gikk frem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom man kun bruker positiv forsterkning, er det ikke noen alvorlige feil du kan gjøre - annet enn å ikke gjøre fremskritt dersom du ikke trener riktig! :huh: Klikkertrening er ikke vanskelig å lære seg, men det er en hel del å sette seg inn i. Og jeg anbefaler deg å gjøre nettopp det, - sette deg skikkelig inn i treningsfilosofien, før du starter treningen selv. Kjøp boken Klikkertrening for din hund eller meld deg på et kurs :rolleyes2:

Jeg er veldig glad jeg holdt meg i skinnet og leste ferdig boken før jeg begynte å trene med min hund. Jeg er sikker på at jeg hadde gjort mange nybegynnerfeil hvis jeg hadde begynt tidligere.

Hvis du ikke gidder å kjøpe boken, finner du det mest nødvendige for å starte trening ved å søke på google - din venn :lol:

Lykke til! Klikkertrening er ARTIG!

EDIT: Les denne artikkelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Gidder ikke lage en ny tråd. Håper det er greit for trådstarter.

Men lurer på, kan folk fortelle sine nybegynnerfeil, slik at andre ikke gjør samme feilen? jeg har heller aldri prøvd klikkertrening. Tenkte jeg skulle kjøpe klikkertreningsbok...( Har tenkt på det før også, men kom aldri så langt :icon_confused: )

Bare fortelle litt sånne interresange ting liksokm =) .. Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når bikkja var 9 uker sto jeg med klikker, godbiter og en rabiat hund i alle mine 4 hender og samtidig som jeg klikket gav jeg kommandoer i hytt og pine mens jeg forbannet alt som het klikkertrening.

Men så kom det bare av seg selv, hadde aldri klart å lære inn ting på samme måte som jeg gjør nå uten klikkeren. Er sånn halvklikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lurer på, kan folk fortelle sine nybegynnerfeil, slik at andre ikke gjør samme feilen?

Jeg hadde fått lært inn til valpen at klikker betyr belønning. (Strålende oppførsel! Dette må du gjøre mer av!) Nå satt jeg klar med klikkeren og fulgte spent med for å fange atferd jeg ønsket å forsterke. Da hun satt seg ned bak stuebordet klikket jeg selvfølgelig, sitt er jo en bra ting å lære inn. Dessverre hadde hun satt seg ned for å tisse, noe jeg oppdaget i det jeg klikket. Hurra! Det gikk heldigvis bedre senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...