Gå til innhold
Hundesonen.no

Tøff start på livet


bea_

Recommended Posts

Jeg har en katt som er 6 uker gammel. Jeg kom over den og den døde bror nå på torsdagen. De hadde blitt kastet ut av bil og lå mitt i veien. Den ene var alt død og den gjnlevende lå over og passet på den. Jeg tok den med hjem og pleier den så godt jeg kan. Jeg har hatt den til veterinær og han sier at den er frisk, men veldig tynn og har et betent øye. Hinnen går over øyet, noe jeg leser kan være tegn på orm ? Den er også veldig snufsete, dette tok ikke vetereinæren tak i. Jeg fikk bare noe øye dråper. Den er utrolig slapp, sover hele dagen. Er dette normalt for en unge på 6 uker ? Jeg har også tatt ut masse midd (?) fra ørene, store klumper stakkar.

Hva bør jeg gjøre.

Tenkte jeg skulle ringe veterinæren igjen i morgen, for den er så slapp stakkar. Vil ikk enoe annet enn å ligge i halsgropa mi. Han spiser og drikker kattemelk.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en engel som tok den med deg og pleier den! Det er utrolig godt å høre at det finsDYREVENNER der ute:-)

Jeg har ikke så god erfaring med stell av kattebabyer, men jeg vet at de er tatt altfor tidlig vekk fra moren sin. De skal være hos moren sin i minst 12 uker, så det er sannsynlig at det er noe den mangler... Det beste er å spørre veterinæren. Kanskje det finnes noe morsmelkerstatning du kan gi den?

ellentus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars lille pusen.. :) er det du som hadde innlegget i avisa? (indre) bare nysgjerrig på om det var samme historien og samme kattene..

når han er såpass liten så er jo ikke imunforsvaret helt på topp enda,så det kan godt tenkes han er syk. du kan godt prøve å gi han litt bløtfor\boksemat som du moser helt,så det blir sånn mousse-aktig og prøve å fore han med det,og heller prøve å få han til å drikke litt vann.. han har vel såvidt begynt å få tenner så du kan prøve å gi han baby tørrfor også. mulig han får mer energi av ordentlig mat,ikke bare melk. du får ta han med til dyrlegen igjen og be de sjekke han ordentlig.. han har jo vært utsatt for masse stress og vonde ting,så han vil nok sove endel for å komme til hektene,men hvis kan er slapp over lengre tid er det nok noe galt. vil gjerne vite åssen det går :P kommer du til å beholde den forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var meg som skrev i indre. Jeg ble så forbannet å måtte få det ut !

HAn er nå kvikk og rask, men øyet hans bekymrer meg. Har vært hos en veterinær i dag som gav han dårlig odds, men jeg skal på klinikken i morgen for en second opinion, for ting som ble sagt var merkelig idag. HUn mente at han måtte avlives om han ble blind på det ene øyet. jeg vet godt at katter kan leve godt med ett øye. Han er glad, springer ute i grasset, elsker å sole seg og maler som bare det. VI får krysse fingrene.

vi skal beholde han ja...han er jo ett sjarmtroll. Går til og med i sand kassen sin og spiser våt for som en sulten ulv. Derfor synes jeg det er merkelig at en veterinær kan si at han bør avlives...han er jo blitt i topp form...minus ett stygt øye, som det ikke ser ut som plager han

Off det er en trist dag :)

Fighter er nå død. Jeg var hos en spesialist i dag oig han fant ut at øyet ikke var ferdig utviklet. Han syntes det var best å la den slippe. Vi kunne opertert det når han ble større, men vi ville alltid leve i uvisshet ang øyet. SÅ derfor ville jeg ikke la han lide noe mere. Han har bå fått en uke med maaaaassse kjærlighet og fikk dø på en mer verdig måte enn å bli kastet ut av bilen. Hvil i fred lille sjarmerende Fighter !

*Trippelpost, bruk redigeringsfunksjonen, mod Emilie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist historie. Men kjempefint at du tok deg av han, og at han fikk noen fine dager på slutten av livet sitt.

Forstår ikke at mennesker kan behandle dyr, og spesielt katter slik.

På tide dyrevernet i Norge blir styrket, og på den måten kanskje folk kan bli mere bevisste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...