Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring av blaningshund


shatique

Recommended Posts

Jeg har nå både livs og helse forsikring i Agria på Jpen min,å har ikke ikke fått ordnet med forsikring på den andre tipsa mi enda i å med at henne har bare bodd her noen uker og glemt det helt av. Fikk regning fra Agria i posten i dag da jeg må betale for nytt år på japaneren. Så vil jeg jo tegne en på andre også. Jeg har endel spørsmål angående dette med Blandingshunder. Jeg vet jo at forsikringen da ikke vil være like fulltdekkende pga den ikke er renraset. Noen som kan vet mere om dette som kan fylle inn litt info til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, dette bør jeg jo vite siden Soffen er forsikret i Agria. Men jeg tror faktisk bare at det kun er HD problematikk de ikke dekker (på lik linje som hvis en hadde en rasehund hvor foreldre har tegn til hd?).

Jeg ville bare ringt dem imorgen og snakket med dem, så går de inn på samme forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, dette bør jeg jo vite siden Soffen er forsikret i Agria. Men jeg tror faktisk bare at det kun er HD problematikk de ikke dekker (på lik linje som hvis en hadde en rasehund hvor foreldre har tegn til hd?).

Jeg ville bare ringt dem imorgen og snakket med dem, så går de inn på samme forsikringen.

Det samme trodde jeg, alt er helt likt utenom Hd og arvlige sykdommer (?). I tillegg er prisen for å forsikre blandingshund like høy som på raser med mye sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme trodde jeg, alt er helt likt utenom Hd og arvlige sykdommer (?). I tillegg er prisen for å forsikre blandingshund like høy som på raser med mye sykdom.

Ja, det siste du sier vet jeg ingenting om. Jeg betaler 1500 for Sofus pr år (han er blanding av golden, gordon, cocker og bearded collie)- men det første du sier, arvelige sykdommer o.l. det mener jeg samsvarer med min forståelse. Det er jo egentlig ganske logisk også, det man kan "bevise" ikke finnes i genene fra før av (slektstreet) kan man selvsagt få forsikring mot hvis uhellet er ute. Men hvis en ikke kan påvise det (som man som regel ikke kan med blandingshunder), så dekker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Chloe forsikret henne også. Måtte betale 2000 kr årlig hos agria,mens i gjensidige ble det bare 1300 for samme dekkning som agria har. Så da ble det Gjensidig på Chloe mens Charmy har Agria. Det er dyrt å forsikre 2 hunder gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, dette bør jeg jo vite siden Soffen er forsikret i Agria. Men jeg tror faktisk bare at det kun er HD problematikk de ikke dekker (på lik linje som hvis en hadde en rasehund hvor foreldre har tegn til hd?).

Jeg ville bare ringt dem imorgen og snakket med dem, så går de inn på samme forsikringen.

Tror de dekker HD om det er bevist at begge foreldrene er fri.... Iallefall gjør Gjensidige dette. Men da må som sagt begge foreldrene røntget fri.

Var iallefall denne beskjeden jeg fikk da jeg sku forsikre Luna valpen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...