Gå til innhold
Hundesonen.no

Alene i "fremmed" hus..

Zoey

Recommended Posts

Min hund (whippet på 11/2 år) Har et stort problem i livet sitt...

Hun takler ikke å være alene i andre hus enn vårt eget, Noe som egntlig er forståelig om huset er helt fremmed!

MEN: Jeg bor på en gård nå, og skal bo her hele sommer. Vi har bodd her flere ganger før, senest i påsken, så huset er jo ikke så fremmed for henne..

Nå har vi bodd her i to dager, og eg har sakte begynt "alene hjemme-treningen" helt på nytt.. uten stort hell for å si det sånn :)

Er det vanlig at man må lære de å være alene på hvert nytt sted man er..?

Og: Er det noen som har noen prisless tips å komme med?

PS: Vi brukte veldig lang til på å lære henne å være hjemme alene også.. Hun er nok litt for avhengig av meg :)

Men som sagt: Tips motas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun ikke noe som er sitt "eget"`? En kurv, seng, bur eller lignende? Dette er saker som Soffen har reagert utmerket på. Dvs, jeg har dratt rundt med et teppe da han var mindre og dette teppet var det som gjorde at han falt til ro.

Dessuten, (men tips er jo for sent nå), han ble også gjort vant til å være hos andre UTEN meg (overnatting osv) fra han var noenlunde valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun ikke noe som er sitt "eget"`? En kurv, seng, bur eller lignende? Dette er saker som Soffen har reagert utmerket på. Dvs, jeg har dratt rundt med et teppe da han var mindre og dette teppet var det som gjorde at han falt til ro.

Dessuten, (men tips er jo for sent nå), han ble også gjort vant til å være hos andre UTEN meg (overnatting osv) fra han var noenlunde valp.

Joda, hun har både kurven sin, og kosemoseteppet, Men det har liksom ikke helt effekt <_<

Hun har også vært på "overnattingsbesøk" hos andre helt fra hun var valp, og det går alltid bra! Det er heller ikke noe problem at jeg drar fra henne hvis det er noen andre her.. (men nå er det jo bare vi to som bor her, så det er litt vannskelig)

Får jo legge til at hun generelt liker dårlig å være alen da.. Feks: Bil, eller Bundet et sted, ol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bare og få seg en mynde/whippet/annan hund til så blir det nok så mye bedre skal du se :) neida hehe..

Nei er ikke bare, bare det der og levne dem alene noen sted.. mine blir ofte ganske rastløse om jeg skulle forlate dem alene andre steder enn dem kjenner godt, hvis det ikke er folk til stede. Har desverre ikke supertips og komme med, det som har fungert på mine er jo sette på radio, så blir det mer lyder i huset... Dap har jeg også brukt når mine var yngre.. Ny seng til dem , så dem har et skikkelig behagelig sted og roe seg ned på ( rund kurvstol med stor dyne og grave seg ned i)Latt dem løpe godt fra seg på et jorde med lek før man går...

Men nå er jo mine 2 da, så de finner liksom tryggeheten og sånn sammen.. blir jo aldri helt alene. Og heller ikke vær noe problem siden dem ble godt voksne. Men om jeg skulle skillt dem og satt dem hjemme alene, kan jeg tro det hadde blitt andre boller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...