Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen hjemmeværende (på dagtid) hundefolk som vil trene?

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Jeg begynner i ny heltidsjobb som omtrent kun består av kveldsjobbing, så jeg leter etter andre i samme situasjon (som er hjemme på dagtid) som kunne tenke seg å møtes og trene, gå turer o.l. PM meg :=)

Skrevet

Jeg vil gjerne være med :P

Kjenner svært få folk som driver med hund, så det er desverre ikke så ofte Phoebe får gå tur med andre hunder. Hadde vært kjempe kjekt å treffe noen fra sonen å gå tur eller noe, og Phoebe trenger fortsatt litt mer sosialisering!

Skrevet

Jeg er i Stavanger fra og med neste uke, så da bor jeg der fast. Skal jobbe på kennel vær dag fra 12-3 ca. Hadde vært veldig morro å hatt andre å trene med :lol: Når begynner du på jobb, aya? I seks tiden eller noe?

Skrevet

Jeg har sommerferie nå, så jeg kan godt være med på tur og trening :lol: Jeg har jo en liten valp som trenger sosialisering nå i tilegg, så hvis noen har snille voksne hunder eller valper som har lyst å hjelpe til, så bare si ifra ;)

Skrevet
Jeg har sommerferie nå, så jeg kan godt være med på tur og trening :P Jeg har jo en liten valp som trenger sosialisering nå i tilegg, så hvis noen har snille voksne hunder eller valper som har lyst å hjelpe til, så bare si ifra :P

Vi har veldig lyst til å ''hjelpe'' til ;)

(Jeg har bare liiitt lyst å kose på rottisvalp da :lol:

Skrevet

Herlig folkens! Jeg kan ikke nå på lørdag, med mindre vi tar det på kvelden. Begynner nok på jobb i tretiden, somregel, så det blir formiddagstreninger/treff/turer isåfall. Torsdag og fredag på dagtid kan jeg, hvis noen er med da. Mine er veldig greie med valper, men dersom noen har hannhunder bør vi nok vente litt, Knott er midt i løpetiden. Jeg vil gjerne gå turer, men det hadde vært knall om noen ville være med og trene også, vi trenger veldig å jobbe sammen med andre hunder.

Skrevet

For meg er det kun nå lørdag som passer, og etter det passer det ikke før i uke 27 <_<

Men jeg kan jo være med en annen gang, for det kan jo gjentas :lol:

Skrevet
Herlig folkens! Jeg kan ikke nå på lørdag, med mindre vi tar det på kvelden. Begynner nok på jobb i tretiden, somregel, så det blir formiddagstreninger/treff/turer isåfall. Torsdag og fredag på dagtid kan jeg, hvis noen er med da. Mine er veldig greie med valper, men dersom noen har hannhunder bør vi nok vente litt, Knott er midt i løpetiden. Jeg vil gjerne gå turer, men det hadde vært knall om noen ville være med og trene også, vi trenger veldig å jobbe sammen med andre hunder.

Da bøør vel Aron holde seg hjemme, han tenker ikke klart når det er tisper med løpetid til stede. hehe

Han er forferdelig hormonell for tiden, så det kan bli en stor utfordring å trene sammen med flotte sheltie tisper (han eelsker sheltie og collier :closedeyes: ), men vi trenger treningen!

Jeg kan ikke før kl 3, så det er jo litt tungvindt ettersom du jobber fra 3. Men det passer jo fint med torsdager/fredager frem over, bare ikke denne uken :P Vet ikke helt hvilke dager vi har kan enda, ettersom jeg ikke har bestemt meg når vi skal trene agility og lydighet på Åsen. Bruks på Sviland har vi også lyst å prøve, men aner ikke hvilke dager de har trening på enda. Så akkurat nå for tiden er vel alt litt surr ;) Satser på å få komme skikkelig i orden, når jeg har flyttet fast.

For meg er det kun nå lørdag som passer, og etter det passer det ikke før i uke 27 <_<

Men jeg kan jo være med en annen gang, for det kan jo gjentas :P

På lørdag skal vi på utstilling og klassefest, så da kan ikke vi bli med vertfall :lol:

Skrevet

Jeg kunne også tenke meg å gå tur av og til.. Har ingenting å gjøre :S. Sommerferie nå og jeg har ikke jobb heller =p . Min hund er veldig snill og sånt.. Men ikke alltids like treningsvillig ..

Skrevet

Jeg er gjerne med framover i sommer.. Jeg jobber stort sett på dagtid da, men er gjerne med om jeg får meg en fridag *håper det*

Skal være i Stavanger hele sommeren :-) Er med på treff i helger osv og.. Håper det blir noe, om et år flytter vi hit og da hadde det vært kult å kjenne noen hundefolk!

Skrevet

Jeg kan sikkert på torsdager og fredager på dagtid =) . Min hund er hannhund, men han er kastrert så hmm. Tror ikke han bryr seg så MYE egentlig. Han ble kastrert i veldig ung alder, så tror ikke han reagerer så veldig. Han har vært med en dobermanntispe som hadde løpetid engang, synes ikke han reagerte så mye på det. ja

Men hadde våre greit om det hadde komt flere folk. Jeg er ikke så sosial :lol: , så det blir sikkert kjedelig for deg. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...