Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen hjemmeværende (på dagtid) hundefolk som vil trene?

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Jeg begynner i ny heltidsjobb som omtrent kun består av kveldsjobbing, så jeg leter etter andre i samme situasjon (som er hjemme på dagtid) som kunne tenke seg å møtes og trene, gå turer o.l. PM meg :=)

Skrevet

Jeg vil gjerne være med :P

Kjenner svært få folk som driver med hund, så det er desverre ikke så ofte Phoebe får gå tur med andre hunder. Hadde vært kjempe kjekt å treffe noen fra sonen å gå tur eller noe, og Phoebe trenger fortsatt litt mer sosialisering!

Skrevet

Jeg er i Stavanger fra og med neste uke, så da bor jeg der fast. Skal jobbe på kennel vær dag fra 12-3 ca. Hadde vært veldig morro å hatt andre å trene med :lol: Når begynner du på jobb, aya? I seks tiden eller noe?

Skrevet

Jeg har sommerferie nå, så jeg kan godt være med på tur og trening :lol: Jeg har jo en liten valp som trenger sosialisering nå i tilegg, så hvis noen har snille voksne hunder eller valper som har lyst å hjelpe til, så bare si ifra ;)

Skrevet
Jeg har sommerferie nå, så jeg kan godt være med på tur og trening :P Jeg har jo en liten valp som trenger sosialisering nå i tilegg, så hvis noen har snille voksne hunder eller valper som har lyst å hjelpe til, så bare si ifra :P

Vi har veldig lyst til å ''hjelpe'' til ;)

(Jeg har bare liiitt lyst å kose på rottisvalp da :lol:

Skrevet

Herlig folkens! Jeg kan ikke nå på lørdag, med mindre vi tar det på kvelden. Begynner nok på jobb i tretiden, somregel, så det blir formiddagstreninger/treff/turer isåfall. Torsdag og fredag på dagtid kan jeg, hvis noen er med da. Mine er veldig greie med valper, men dersom noen har hannhunder bør vi nok vente litt, Knott er midt i løpetiden. Jeg vil gjerne gå turer, men det hadde vært knall om noen ville være med og trene også, vi trenger veldig å jobbe sammen med andre hunder.

Skrevet

For meg er det kun nå lørdag som passer, og etter det passer det ikke før i uke 27 <_<

Men jeg kan jo være med en annen gang, for det kan jo gjentas :lol:

Skrevet
Herlig folkens! Jeg kan ikke nå på lørdag, med mindre vi tar det på kvelden. Begynner nok på jobb i tretiden, somregel, så det blir formiddagstreninger/treff/turer isåfall. Torsdag og fredag på dagtid kan jeg, hvis noen er med da. Mine er veldig greie med valper, men dersom noen har hannhunder bør vi nok vente litt, Knott er midt i løpetiden. Jeg vil gjerne gå turer, men det hadde vært knall om noen ville være med og trene også, vi trenger veldig å jobbe sammen med andre hunder.

Da bøør vel Aron holde seg hjemme, han tenker ikke klart når det er tisper med løpetid til stede. hehe

Han er forferdelig hormonell for tiden, så det kan bli en stor utfordring å trene sammen med flotte sheltie tisper (han eelsker sheltie og collier :closedeyes: ), men vi trenger treningen!

Jeg kan ikke før kl 3, så det er jo litt tungvindt ettersom du jobber fra 3. Men det passer jo fint med torsdager/fredager frem over, bare ikke denne uken :P Vet ikke helt hvilke dager vi har kan enda, ettersom jeg ikke har bestemt meg når vi skal trene agility og lydighet på Åsen. Bruks på Sviland har vi også lyst å prøve, men aner ikke hvilke dager de har trening på enda. Så akkurat nå for tiden er vel alt litt surr ;) Satser på å få komme skikkelig i orden, når jeg har flyttet fast.

For meg er det kun nå lørdag som passer, og etter det passer det ikke før i uke 27 <_<

Men jeg kan jo være med en annen gang, for det kan jo gjentas :P

På lørdag skal vi på utstilling og klassefest, så da kan ikke vi bli med vertfall :lol:

Skrevet

Jeg kunne også tenke meg å gå tur av og til.. Har ingenting å gjøre :S. Sommerferie nå og jeg har ikke jobb heller =p . Min hund er veldig snill og sånt.. Men ikke alltids like treningsvillig ..

Skrevet

Jeg er gjerne med framover i sommer.. Jeg jobber stort sett på dagtid da, men er gjerne med om jeg får meg en fridag *håper det*

Skal være i Stavanger hele sommeren :-) Er med på treff i helger osv og.. Håper det blir noe, om et år flytter vi hit og da hadde det vært kult å kjenne noen hundefolk!

Skrevet

Jeg kan sikkert på torsdager og fredager på dagtid =) . Min hund er hannhund, men han er kastrert så hmm. Tror ikke han bryr seg så MYE egentlig. Han ble kastrert i veldig ung alder, så tror ikke han reagerer så veldig. Han har vært med en dobermanntispe som hadde løpetid engang, synes ikke han reagerte så mye på det. ja

Men hadde våre greit om det hadde komt flere folk. Jeg er ikke så sosial :lol: , så det blir sikkert kjedelig for deg. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...