Gå til innhold
Hundesonen.no

Tull og tøys når hun er alene

12345

Recommended Posts

Vi må alltid ta kaisa opp i buret når vi skal gå, hun finner alltid på tull og tøys når vi

ikke er der, fks. hvis vi skal do så kommer jeg inn i stuen igjen og hun står på boret med noe i munnen.

Kan jeg gjøre noe med dette, eller vil det bli helt umulig ?

Hun er jo bare i stuen, men uansett hun finner på noe da og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Gleder meg til Aynï kommer i den alderen! :P Jepp, cairn terriere kan finne på litt tull og tøys iblandt, spesielt i den alderen kanskje. Hva med å rydde bort ting som står på bordet når dere går ut? Eller stenge av deler av huset som ikke er så valpe/unghund-sikkert som andre deler? Det beste er jo om hun lærer seg å være alene løs i stuen nå uten å gjøre noe tull, det blir sikkert ikke så mye enklere selv om hun blir eldre. Hun lærer jo ingenting av å være i bur liksom.. Hun lærer ikke å ikke bry seg om spennende ting på bordet når hun ikke har tilgang til det. Blir som å si at en unge lærer å ikke bry seg om morsomme leker i lekebutikken og aldri ta med ungen til en lekebutikk. De lærer jo aldri å oppføre seg da, hvis du skjønner?

Men hvis dere bare skal småting, kan dere jo også ta henne med dere i stedet for å ha henne i buret hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var min hund også :) Når vi bare hadde vært ute i 10 minutter å snakket med naboen, kommer vi hjem og soffaen er ødelagt :) rampegutt.

Men det gikk over med alderen. + at vi brukte en spray, som sprayes på de mest "utsatte" tingene. Den gjør at hunden mister appetitten på tingene, fordi de lukter/smaker ekkelt. Men den gir ingen flekker og er veldig god :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Gleder meg til Aynï kommer i den alderen! :) Jepp, cairn terriere kan finne på litt tull og tøys iblandt, spesielt i den alderen kanskje. Hva med å rydde bort ting som står på bordet når dere går ut? Eller stenge av deler av huset som ikke er så valpe/unghund-sikkert som andre deler? Det beste er jo om hun lærer seg å være alene løs i stuen nå uten å gjøre noe tull, det blir sikkert ikke så mye enklere selv om hun blir eldre. Hun lærer jo ingenting av å være i bur liksom.. Hun lærer ikke å ikke bry seg om spennende ting på bordet når hun ikke har tilgang til det. Blir som å si at en unge lærer å ikke bry seg om morsomme leker i lekebutikken og aldri ta med ungen til en lekebutikk. De lærer jo aldri å oppføre seg da, hvis du skjønner?

Men hvis dere bare skal småting, kan dere jo også ta henne med dere i stedet for å ha henne i buret hele tiden?

sign :)

I tillegg til det kan du legge frem lekene hennes når dere går ut, evt et lite godbitsøk i stuen så hun har noe å bedrive når dere er borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...