Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweiler valp

vima2k

Recommended Posts

Hei dyresonen :(

Jeg skal snart anskaffe meg en liten rottis :P

Har mye kunnskap til rasen, så jeg trenger ike hjelp til det, men noe annet:

Noen som har noen tips til meg ang hvordan jeg skal jøre det me den å den hunden jeg allerede har?

altså, hun kan være lit sånn "streng" iblant. Hun Kan finne på å glefse eter hunder når hun spise (mat aggresiv te andre hunder)

Hun kan også være lit for overivri til valper.

noen tips? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dyresonen :P

Jeg skal snart anskaffe meg en liten rottis :(

Har mye kunnskap til rasen, så jeg trenger ike hjelp til det, men noe annet:

Noen som har noen tips til meg ang hvordan jeg skal jøre det me den å den hunden jeg allerede har?

altså, hun kan være lit sånn "streng" iblant. Hun Kan finne på å glefse eter hunder når hun spise (mat aggresiv te andre hunder)

Hun kan også være lit for overivri til valper.

noen tips? :P

Gi dem mat i hvert sitt rom, jeg synes alle hunder bør få mat ro så de ikke føler at de behøver å forsvare maten sin uansett om det er en eller fem hunder i huset.

Hold god kontroll på eldste hunden første tiden, så vil nok det gå seg til med at hun er overivrig. Her fikk vi en valp til for en mnd siden og vi har fra før en malle valp på 8mnd. Hun var helt vill i begynnelsen og var sikker på at den lille var et pipedyr bare til henne :rolleyes:

Første dagene ble hun holdt i bånd når valpen var i nærheten sånn at vi hadde full kontroll på henne. Etterhvert begynte hun å legge seg ned i steden for å prøve å hoppe på valpen så da ble valpen gradvis tøffere. Etter en ukes tid så var de bestiser og nå herjer de rundt i hagen her som noen skikkelige galninger :P

Du kan jo også dele av mellom stue og nabo rom, evt ha en valpegrind i stua så de kan bytte på å være ved deg og like ved.

Stort sett så går det seg til, men frem til det gjør det så må man være forberedt på at det kan bli ett slit <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi dem mat i hvert sitt rom, jeg synes alle hunder bør få mat ro så de ikke føler at de behøver å forsvare maten sin uansett om det er en eller fem hunder i huset.

Hold god kontroll på eldste hunden første tiden, så vil nok det gå seg til med at hun er overivrig. Her fikk vi en valp til for en mnd siden og vi har fra før en malle valp på 8mnd. Hun var helt vill i begynnelsen og var sikker på at den lille var et pipedyr bare til henne :rolleyes:

Første dagene ble hun holdt i bånd når valpen var i nærheten sånn at vi hadde full kontroll på henne. Etterhvert begynte hun å legge seg ned i steden for å prøve å hoppe på valpen så da ble valpen gradvis tøffere. Etter en ukes tid så var de bestiser og nå herjer de rundt i hagen her som noen skikkelige galninger :)

Du kan jo også dele av mellom stue og nabo rom, evt ha en valpegrind i stua så de kan bytte på å være ved deg og like ved.

Stort sett så går det seg til, men frem til det gjør det så må man være forberedt på at det kan bli ett slit <_<

Takk for tips ;)

Men ejg skal nok ikke ha trapp ;)

så jeg slipper grind ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...