Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanin som gjør fra seg overalt

K&C

Recommended Posts

Skrevet

Hei

Har en dvergvedder som er 3 mnd gammel nå. Er bare et par uker siden vi fikk den i hus og er veldig fornøyd og den er kjempesnill etc... Anyhow, den gjør fra seg og lager sine toaletter her og der i huset og er ikke særlig fornøyd med det. lar den hoppe mye fritt og når man er hjemme er buret som regel åpent.

Er det noe man kan gjøre for å få den til å stoppe med dette, elelr noe man sprayer der den prøver seg som gjør at dette har den ikke lyst til lengere eller andre råd.

Åpent for alt. :(

• 2 months later...
Skrevet

Ser at det er lenge siden denne tråden ble laget, men når ingen har svart, så svarer jeg allikevel :lol:

Ettersom det er en hannkanin, så skal den markere. Altså, når den markerer, så tisser den. Jeg anbefaler å kastrere, da pleier de å slutte med dette, samtidig som at de slipper stress med hormoner o.l. :ahappy:

Skrevet
Ser at det er lenge siden denne tråden ble laget, men når ingen har svart, så svarer jeg allikevel :wub:

Ettersom det er en hannkanin, så skal den markere. Altså, når den markerer, så tisser den. Jeg anbefaler å kastrere, da pleier de å slutte med dette, samtidig som at de slipper stress med hormoner o.l. :console:

det er en hun kanin.. :cry:

Skrevet

Å sterilisere henne kan stoppe det.

Lena? Du hadde jo en kanin som sprayet, har den slutta med det? Hva gjorde du?

Skrevet
det er en hun kanin.. :P

Å, beklager! Vet ikke hvor jeg fikk det fra, at det var en hann, jeg :rolleyes: Da vet jeg ikke hva du skal gjøre, jeg. Hjelper kanskje å sterilisere, som Mathea sier :)

Å sterilisere henne kan stoppe det.

Lena? Du hadde jo en kanin som sprayet, har den slutta med det? Hva gjorde du?

Espiranza gjorde det, ja. Men hva gjorde jeg med henne, da, tro? Jeg tror jeg bare tørket opp tisset og det ga seg til slutt, jeg. Jeg hadde misstanke om at det var en hannkanin, men jeg har to jenter, så.. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...