Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanin som gjør fra seg overalt


K&C

Recommended Posts

Hei

Har en dvergvedder som er 3 mnd gammel nå. Er bare et par uker siden vi fikk den i hus og er veldig fornøyd og den er kjempesnill etc... Anyhow, den gjør fra seg og lager sine toaletter her og der i huset og er ikke særlig fornøyd med det. lar den hoppe mye fritt og når man er hjemme er buret som regel åpent.

Er det noe man kan gjøre for å få den til å stoppe med dette, elelr noe man sprayer der den prøver seg som gjør at dette har den ikke lyst til lengere eller andre råd.

Åpent for alt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ser at det er lenge siden denne tråden ble laget, men når ingen har svart, så svarer jeg allikevel :lol:

Ettersom det er en hannkanin, så skal den markere. Altså, når den markerer, så tisser den. Jeg anbefaler å kastrere, da pleier de å slutte med dette, samtidig som at de slipper stress med hormoner o.l. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er lenge siden denne tråden ble laget, men når ingen har svart, så svarer jeg allikevel :wub:

Ettersom det er en hannkanin, så skal den markere. Altså, når den markerer, så tisser den. Jeg anbefaler å kastrere, da pleier de å slutte med dette, samtidig som at de slipper stress med hormoner o.l. :console:

det er en hun kanin.. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en hun kanin.. :P

Å, beklager! Vet ikke hvor jeg fikk det fra, at det var en hann, jeg :rolleyes: Da vet jeg ikke hva du skal gjøre, jeg. Hjelper kanskje å sterilisere, som Mathea sier :)

Å sterilisere henne kan stoppe det.

Lena? Du hadde jo en kanin som sprayet, har den slutta med det? Hva gjorde du?

Espiranza gjorde det, ja. Men hva gjorde jeg med henne, da, tro? Jeg tror jeg bare tørket opp tisset og det ga seg til slutt, jeg. Jeg hadde misstanke om at det var en hannkanin, men jeg har to jenter, så.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...