Gå til innhold
Hundesonen.no

Jack Russell


Jack Russell
 Share

Recommended Posts

Hei alle fremtidige jrt kjøpere. ;)

Jeg gjør oppmerksom på at jrt hunder er i økende popularitet, og da kommer det mange useriøse oppdrettere, som kun er ute etter å tjene penger på hundene sine.

Det er mye mer en bare godt gemytt som spiller inn da man skal kjøpe hund, den skal du trossalt ha i årene fremmover. Det kan da være greit og vite at du kjøper av en seriøst oppegående person som setter kvalitet og seriøsitet øverst.

Det er flere som har senket prisene på sine jrt til 10 000 for og nettopp prøve og skvise ut de oppdretterne som bare er til for og tjene penger på dyra.

Jeg blir frustrert over å se hvor mange det er av denne typen oppdrett.

Hundene som skal selges for mer en 10 000,bør det være noe ekstra ordinært med. De bør være sjekket for diverse lidelser som jrt kan være disponert for (Patellaluksasjon og linseluksasjon), samt være chippet, vaksinert, helseattest og en god oppfølging fra oppdretter.

Mange av de som har kjøpt av useriøse oppdrettere (inklusiv meg) har ingen ting de skulle ha sakt i etter tid. Og oppdretter har jo bestandig helt rett. Nei det er viktig å ringe litt rundt finne ut hvem av oppdretterne, som kan gi deg det du er ute etter. For de finnes i alle kategorier.

Det er faktisk slik at det ikke er en eneste norsk jrt, som er mentaltestet noe som er meget vanlig på andre raser som det avles på.

Nå har jeg kjøpt meg en nydelig hund fra Sverige som er registrert og chippet, den betalte jeg 7.000 for og jeg kan ikke ha vært mer fornøyd.

Og den første Jack Russell terrieren jeg kjøpte og betalte 12 000 for, måtte jeg avlive pga, en arvelig hud infeksjon.

Det er bare å se på finn.no - hvordan annonser ligger der. Jo, alt mulig som kan kalles jrt… da gjelder det og være bevist på hva du ser etter og hvor mye penger du er villig og bruke på hundekjøp.

Håper dere er bevist på hva dere bruker pengene deres på, slik at dere ikke blir lurt av oppdrettes overtalelse - de fleste oppdretterne er glad i penger og er å avhengi av og selge uansett om der riktig kjøper eller ikke. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...