Gå til innhold
Hundesonen.no

Jaging..

PhoNuLi
 Share

Recommended Posts

Phoebe har en tendens til å jage folk som går forbi, da spesielt barn. Dette kan være slitsomt, fordi vi alltid må ha henne i bånd, når hun er inne på vår egen tomt (vi har ikkje inngjerdet området) . Hun stikker ikke av og kan være løs i hagen i timesvis mens vi er der, helt til f.eks et barn sykler/løper forbi eller noen voksne som bare passerer forbi. Da reagerer hun ofte med å bjeffe og løpe etter vedkommede helt til de eventuelt stopper, eller vi klarer å rope henne inn. Heldigvis har jeg aldri opplevd at folk har blitt redde, de fleste ler bare av den lille kjeftesmella:-P

Det hender også at hun hopper mot bilene og prøver å løpe etter de når vi er på tur (med bånd) :lol: Har opplved en gang at hun løp etter en moped da jeg hadde henne løs i skogen (hvilken idiot kjører midt i skogen, hvor det både er masse barn og dyr! <_< ), heldigvis stoppet hun opp etter en stund, men jeg synes det var en skremmende situasjon!

På tur når jeg har henne løs kan det skje at hun begynner å jage/bjeffe mot folk..men dette er heldigvis sjeldent. Har nå lært meg å tyde kropsspråket hennes, og klarer å avlede henne med andre ting før hun reagerer mot forbipasserende, eller folk/hunder som er langt borte.

Så det er hjemme i egen hage det blir et størst problem, i og med at mitt forkus ikke konstant er på hunden som det er når vi er på tur..

Noen som vet hvordan jeg kan prøve å trene bort dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider