Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye Dogweb


Peers

Recommended Posts

Som topicen sier, hva synes dere om den nye versjonen av Dogweb?

Jeg er foreløpig fornøyd, og synes den er bedre på de fleste områder... Fint at de endelig har planer om å legge inn flere resultater, men er det noen som vet om tidligere resultater (f eks innen LP, bruks osv) vil komme der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn og titte litt nå. Ser ut som de har kjørt samme oppsett som Danmark... Bedre enn den forrige var den på noen punkter, men så er det andre ting igjen som er vanskeligere... Og så får man se om de gjør noe mer med det da, før man kan si om det er bra eller dårlig. SKK sin ser jo ikke ut egentlig, men der overgår jo innholde NKK en god gang. Hjelper ikke med et fancy design så lenge de driter i å legge ut mesteparten av resultatene... Om det kommer mer resultater trur jeg ikke før jeg ser.... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er KJEMPE fornøyd med den!

Da den var gammel og jeg dro på dogwebben til DKK så likte jeg den mye bedre! Men nå som de er helt like så kommer jeg til å sitte der å kose meg dag inn og dag ut :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil de fortsatt ikke legge inn resultater fra k-test eller mh? Eller hva med funksjonsanalyse?

Ellers så likte jeg den nye dogweb ganske godt jeg :icon_redface:

Grunnen til at mentaltester ikke kom på Dogweb, var jo at det var noe feil med noe datagreier. Så nå kan de jo ikke skylde på det noe lengre.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er nytt er også at blodsporresultater er kommet med. Men det er jo bare noen få da; resultater fra tidligere år ligger ikke der. Vet ikke om det er noe som kommer eller om det er "nye og blanke ark" fra nå? Hadde jo vært veldig fint om alt kunne blitt lagt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Vel... De kunne heller ha brukt den finske versjonen (men den er vel sikkert for kostbar, koster rundt 70tusen)... Jeg liker absolutt ikke den "danske versjonen". Å søke og alle disse "pop up'ene" er utrolig irriterende... :icon_redface:

Og til dere som lurer på, ja, de kommer visstnok til å legge inn de "gamle" resultatene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

"Pup'upene" er gnaske irriterende <_< Men den er bedre enn den gamle dogweben. Men jeg kunne tenkt meg muligheten til å ha flere hunder oppe samtidig.

Jeg har selv brukt den danske versjonen er stund og jeg syns det er tungvindt å finne fram.

Ellers er jeg spent på om dem kommer til å legge ut NBF/RIK prøver. Dem har ikke laget eget "flagg" til dem prøvene så da må jo det havne under "annet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøhh...jeg får ikke opp noe hunder jeg, samma hvor mange bokstaver i navnet dems jeg skriver. Og den begynner å søke etter 4 bokstaver, mens en god del hunder har jo bare to eller tre bokstaver i navnet sitt!

Noe jeg har missforstått?

Ellers ser det bra ut, må bli "kjent med den".

EDIT: aha, nå fikk jeg opp en del hunder, men det hjelper ikke meg som har en hund på bare tre bokstaver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøhh...jeg får ikke opp noe hunder jeg, samma hvor mange bokstaver i navnet dems jeg skriver. Og den begynner å søke etter 4 bokstaver, mens en god del hunder har jo bare to eller tre bokstaver i navnet sitt!

Noe jeg har missforstått?

Ellers ser det bra ut, må bli "kjent med den".

Er kennelnavnet før eller etter navnet? Jeg får ikke opp noe om jeg eksempel søker på Thorarinn, eller *Thorarinn. Men finner begge mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo ikke kennelnavn... kun Ask..

Jeg fant han ved å gå inn på broren hans, og dermed "søsken"...Tungvindt, egentlig...

EDIT: Eller egentlig ikke...jeg kan jo strengt talt gå på sist viste hunder nå som jeg har hatt han opp en gang...:lol: Og jeg fant han på avansert søk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...