Gå til innhold
Hundesonen.no

Bading


HippiPippi

Recommended Posts

- Nei, de trenger verken å sikle eller ta opp plass, men en hund i mine øyne er noe som ikke trengs å bades ukentlig, da tipper det over til å bli en dukke/kosebamse/sutteklut eller annet dilldall.

*Puh* Jeg har heldigvis ikke en sutteklut, jeg bader henne uten problem 1 gang i månenden.

Meeeen, hun har jo ikke pels... søren også... Godt jeg ihvertfall har EN hund da :)

En av to er bedre enn ingen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Det er rart, her lukter ingen av hundene det minste bikkje, uansett hvor lite de blir dusjet. Og det er sjelden. De blir spylt når de er skitne og dusjet hvis de ruller seg i noe ekkelt, men ikke ellers. Gamle GS'en stinket heller aldri. Det må vel være rase- / individbetinget da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En frisk normal hund skal ikke trenge å bade med shampo engang,

men selvsagt skal dere få lov til å bade hundene deres så mye dere vil for min del,

men ikke syt og klag den dagen hunden deres lider av eksem eller klør seg ihjel fordi huden er tørr og flassete.

*Kremt* Mumler noe om at du ikke har hatt puddel....

Skulle likt å sett en puddel som ikke ble badet med sjampo (eller badet for den saks skyld) etter noen mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kremt* Mumler noe om at du ikke har hatt puddel....

Skulle likt å sett en puddel som ikke ble badet med sjampo (eller badet for den saks skyld) etter noen mnd...

Huff det har jeg sett... Da jeg var på kurs så kom det en inn, det var den mest grisete jobben jeg har gjort sånn sett... og det tok så veldig veldig lang tid, og det var så mye floker, og det var EKKELT...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det har jeg sett... Da jeg var på kurs så kom det en inn, det var den mest grisete jobben jeg har gjort sånn sett... og det tok så veldig veldig lang tid, og det var så mye floker, og det var EKKELT...

Ja, jeg har jo egentlig sett det selv, ble litt feil men... Ser litt av hvert når man jobber to uker på hundesalong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart, her lukter ingen av hundene det minste bikkje, uansett hvor lite de blir dusjet. Og det er sjelden. De blir spylt når de er skitne og dusjet hvis de ruller seg i noe ekkelt, men ikke ellers. Gamle GS'en stinket heller aldri. Det må vel være rase- / individbetinget da?

Du er vel blitt så vant til det så du lukter det ikke lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg nesten lyst til å si at NEI, en hund skal da jammen meg ha PELS.. men dropper den kommentaren da det er en med 4 suttekluter uten pels her som kanskje kan bli litt snurt på meg :D

Regner med at det er meg du hentyder til når du mener hun med sutteklutene... :P

Vet du? Jeg blir ikke snurt jeg.. Tydelig at du ikke kjenner til rasen vår siden du mener det ikke er en hund..... :) Og jeg har heller ikke peiling på alle raser... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... Artig tråd...

Jeg kan si at det er særs sjelden jeg bader Roma. Selv om hun er utstillingshund.

Hun bades kun med shampoo når det virkelig trengs, eller som Stine&Ace sier: for å få av løs pels under heavy røyting (da blir det ikke utstilling på en stund for å si det sånn)

Roma bades vel ikke med shampoo mer enn 3-4 ganger i året.... Max...

Og på nesten hver utstilling (bader henne ikke før utstilling, skyller bare igjennom med rent vann for å få vekk eventuellt støv og skit) har hun fått på kritikken: velstelt/velpresentert pels...

Men nå er jo jeg velsignet med en hund med særdeles lettstelt pels da... hehe...

Gigi bades annenhver uke eller noe sånt... eller etter behov.. hehe... utrolig hvor møkkete små valper kan bli :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel blitt så vant til det så du lukter det ikke lenger :blink:

Hehe, nei, faktisk. Det er sånn at folk jeg har på besøk blir overrasket over hvor lite hund de lukter. Ikke har de dårlig ånde heller, så de blir veldig overrasket når jeg forteller at jeg hverken pusser tenner eller vasker hund særlig ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våt hund er en ekkel lukt. :lol: og møkk som sitter fast io potene er ekkelt. Jeg kan selvfølgelig bade i bare vann. men føler at bakteriene forsatt er der, ettersom bakterier går bort i 100grader. Og jeg vil da ikke koke hunden min heller, så da blir det såpe. :P Og siden opdrettern min sier at jeg kan bade med hundeshampoo så mye jeg vil (ikke overdrevent såklart) så gjør vi det :blink:

ellers får vi bare være enige om å være uenige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig i at mange hunder lukter bikkje.. Huff.. Syns det er ekkelt der man går inn hos folk, og allerede i gangen merker man at personen har hund, bare pga lukten :blink: Spesielt syns jeg retrievere har generelt sterk kroppslukt (golden, labbis og flat) og de tre gordon setterne jeg har møtt har luktet noe enormt. Husker på NKK bergen i fjor, når man gikk forbi retriever ringen, så begynnte det med en gang å lukte mye mer hund enn det luktet andre steder i lokale :lol:

Jeg synes dunkeren og slike korthårete jakthunder "stinker". lukter fet hud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Nei, de trenger verken å sikle eller ta opp plass, men en hund i mine øyne er noe som ikke trengs å bades ukentlig, da tipper det over til å bli en dukke/kosebamse/sutteklut eller annet dilldall.

jeg spyler bare av bein og mage på min hund jeg. Har vasket ham i grønnsåpe 1 gang etter han hadde rullet seg i råtten fisk (fytte grisen)Kommer aldri til å kjøpe inn hundeshampo og balsam. Unødvendig i mine øyne.Og hjemme hos meg lukter det ikke hund,jeg vasker hjemmet mitt jeg. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våt hund er en ekkel lukt. :lol: og møkk som sitter fast io potene er ekkelt. Jeg kan selvfølgelig bade i bare vann. men føler at bakteriene forsatt er der, ettersom bakterier går bort i 100grader. Og jeg vil da ikke koke hunden min heller, så da blir det såpe. :P Og siden opdrettern min sier at jeg kan bade med hundeshampoo så mye jeg vil (ikke overdrevent såklart) så gjør vi det :blink:

ellers får vi bare være enige om å være uenige

Har ikke du en valp ?

Alltid hørt at valper skal holdes unna alt som heter kosmetiske artikler !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du en valp ?

Alltid hørt at valper skal holdes unna alt som heter kosmetiske artikler !?

ALLE hører forskjellige ting. Dette fungerer fint for oss. Og nå er ikke akkurat hundeshampooer de som inneholder mest parfyme, osv. shampooen vår lukter ingenting, men den vasker bort alt ekkelt :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du en valp ?

Alltid hørt at valper skal holdes unna alt som heter kosmetiske artikler !?

Kosmetiske artikler ja (trodde det også gjaldt voksen hund jeg da). Men hundeshampoo? egentlig ikke..

Men så har jeg en rase som ikke er plaget med allergi da.. Vet faktisk ikke om et eneste individ med allergi, annet enn kanskje en som har litt ømfintlig mage, og ikke tåler alle typer för.

Nå vasker jeg ikke hundene mine med hundeshampoo anyways, de blir vasket med grønnsåpe de få gangene de blir vasket.. BCen noe oftere, fordi hun blir svart i den hvite pelsen under magen.. Og DPen vasker jeg svært skjeldent.. Men når jeg får nakenhund, kommer jeg til å følge "oppskriften" fra oppdretter, og kjøpe shampo og balsam som hun anbefaler. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...