Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg så en bil


Huldra

Recommended Posts

HAHA! Jeg har faktisk sitti å sett etter sånn type bil som du så fint "forklarte" (*LOL*) når jeg har kjørt, og i dag møtte jeg en blazer, og tenkte "men pokker, det MÅ jo ha vært en sånn...men hu sa jo det ikke var det..hmm.." og så var det det alikevell;)

artig åssen man faktisk klarer å henge seg så opp i ting som egentlig hverken anngår en selv, eller folk man kjenner eller til å med ikke har møtt noen gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! Jeg har faktisk sitti å sett etter sånn type bil som du så fint "forklarte" (*LOL*) når jeg har kjørt, og i dag møtte jeg en blazer, og tenkte "men pokker, det MÅ jo ha vært en sånn...men hu sa jo det ikke var det..hmm.." og så var det det alikevell;)

artig åssen man faktisk klarer å henge seg så opp i ting som egentlig hverken anngår en selv, eller folk man kjenner eller til å med ikke har møtt noen gang;)

Hehe! Da hadde jeg jo ikke forklart det så aller verst, da! Bortsett fra denne bommerten med Chevrolet, men det var jo gubben sin tabbe.. :) Har skjedd mange ganger at jeg har gått og tenkt på noe jeg har lest her på sonen, så kjenner meg igjen der.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAA! :):P;):o

Så utrolig flink du er! Og dumme typen min som ikke visste at chevrolet fantes i hvit.. :o Da hadde vi jo kanskje funnet den tidligere, hehe..

Hva synes du om forklaringen min da, var den helt på jordet? :P

Takker og bukker og nikker :P

Jeg har spekulert meg gul og grønn på denne, så det var gøy med en blink til slutt.

Nei da forklaringen din var fin den, men Blazer`n var jo nevnt tidligere oppi tråden, så derfor tenkte jeg det var noe annet. Men da jeg så nærmere etter så var det ikke link til bilde, og da kunne det jo hende..

Som helfrelst amerikanerfreak så er jeg enig med deg: Hundebil jess! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker og nikker :o

Jeg har spekulert meg gul og grønn på denne, så det var gøy med en blink til slutt.

Nei da forklaringen din var fin den, men Blazer`n var jo nevnt tidligere oppi tråden, så derfor tenkte jeg det var noe annet. Men da jeg så nærmere etter så var det ikke link til bilde, og da kunne det jo hende..

Som helfrelst amerikanerfreak så er jeg enig med deg: Hundebil jess! :o

Ser at Blazer var nevnt, men som sagt var det ikke bilde, og da jeg søkte på google fant jeg ingen som jeg syns lignet så veldig. Men altså; modeller endrer seg jo fort, og kanskje jeg bare fant nyere modeller, eller googlebilder er dårlig, hva vet jeg?

Stilig at du fant det ut i alle fall; og så samme farge også da! ;)

Innbiller meg at disse bruker masse benisn (finner bare en på finn som bruker diesel), men så leste jeg i en annonse at den bruker rundt literen, og det er det samme som vår Nissan Primera stasjonsvogn gjør, 93modell. Er det vår bil som bruker mye, eller er det noen som lyver i annonsen eller bruker de virkelig ikke mer?

Skrev selvsagt mail til typen som sitter på jobb, og han mente at vi heller burde kjøpe en Kia Sportage.. Noen tips som ikke er inhabile med tanke på amerikaner vs japaner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig inhabil!

Bytta ut min kjære gamle suburb med en pajero i fjor. Og hver gang jeg møter noe som ligner gamlebilen så kjenner jeg at jeg blir grønn av misunnelse. Får jo ikke med meg noe nå for tida. Hundeburet tar all plassen bak. Før var det god plass til to bur pluss en haug med bagasje og folk. Jeg kjenner ingenting som spenner ifra i motbakker. Det hopper og spretter der det før duvet. Når traktoren står fast, har vi ingen bil som kan dra den opp lenger. Og lyden...

Men den gamle 6,2 dieselen var litt tørst ja. Rundt 1,5 på våre svingete bygdeveier. i underkant av litern på langkjøring. Men det jevner seg ut når man tenker på fordelene :)

Helfrelst jeg? Næhei da!

Men styr unna bensin, ihvertfall av den eldre typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre- hvor gammel er det? :) Denne Blazeren har jo ikke såå stor motor da; "bare" rundt 4l. Den lille fisen vi har nå er en 1,6liters, men jeg innbiller meg den kanskje bruker litt vel masse?

Vi planlegger altså ny bil (faktisk to). Den ene skal i hovedsak være "min", og da må det være en skikkelig hundebil. Jeg har vurdert, og vurderer, alt fra postbiler (som jeg er redd ikke takler de største utfordringene på skogsveier), til slike som denne typen (firhjulstrekk er flotte greier, men de MÅ ha stort bagasjerom). Har også vært inne på Transporter-aktige biler, men de er så digre igjen, og vi trenger ikke alle de setene (vi er jo bare to, men greit å ha litt ekstra til besøk osv).

Dessuten så liker jeg sånne litt tøffere biler; som man virkelig ser at kan ta seg frem og som kan brukes. (Neida, jeg driver ikke med terrengkjøring, jeg er bare livredd for å sette meg fast og ikke klare å snu, spesielt nå på vinterstid..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig: Bensinbiler har jeg ikke særlig forstand på. Annet enn sånt jeg har plukket opp fra gubbelure og likesinnede. Og signalene er: Store gamle firhjulsdrevne amerikanere sluker bensin. På nyere biler har forbruket jevnet seg ut. Men akkurat når, det vet jeg ikke.

Oppsøk bilforhandler, prøvekjør, grav og spør.

Lykke til med biljakten!

Og så kan du flire av typen når han står fast i teleløysinga med sin lille Kia. Mohahaha sier du, kobler inn 4wdn i lavgir og brumler elegant forbi. Deiilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er jo bare to, men greit å ha litt ekstra til besøk osv).

Kommer litt an på hvor ofte du har med deg passasjerer da, men du kan ofte sende de etter i taxi ganske mange ganger for å dekke opp differansen mellom hva enkelte tosetere koster i forhold til femsetere. Så skjekk prisforskjellen der, og tenk etter hvor ofte du har med folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor ofte du har med deg passasjerer da, men du kan ofte sende de etter i taxi ganske mange ganger for å dekke opp differansen mellom hva enkelte tosetere koster i forhold til femsetere. Så skjekk prisforskjellen der, og tenk etter hvor ofte du har med folk...

Det er jo ekstremt sjelden vi har besøk som trenger skyss av oss.. Og derfor syns jeg at Blazer'n så så grei ut; kjipe bakseter, men de kan legges ned og vips har man større bagasjerom. Vi har også mulighet til å låne bil av foreldrene mine hvis det nå skulle vise seg å ikke være plass til folk hos oss. Men taxi (og flybuss) var jo ikke så dumt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...