Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg så en bil


Huldra

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter ny bil, og så titter jeg litt rundt omkring og ser biler jeg kunne tenkt meg. Og i dag så jeg en bil, men fikk ikke tak i merket! Jeg har ikke sett så mange av akkurat den typen før, og lurer selvsagt på hvilken bil det var, og om den i det hele tatt hadde vært noe for meg.

Skal prøve å beskrive den (med min anti-IQ når det kommer til biler), og håper at noen glupe motor-hoder her inne kanskje kan hjelpe meg å finne ut av mysteriet..

-jeg så såvidt et glimps av merket; det var på størrelse med "de vanlige"; som skoda, VW, Toyota osv, men så ikke om det hadde farge

-bilen var hvit (og dermed utelukket typen chevrolet?)

-typisk 4-hjulstrekk

-tre-dørs (ikke doble dører bak som på postbiler)

-to-seters (grønne skilt)

-stort bagasjerom (over en meter langt, med vinduer), som gikk i ett med førerhuset, ikke avdelt

-litt høyere enn en stasjonsvogn, men lavere enn "store biler", mer suv-høyde kanskje

-typisk "bruksbil"

-ikke avrundete kanter på fronten, men mer "Volvo-aktig"; "spisse" profiler, fronten ca like lang som på en stasjonsvogn

-ikke ny bil, kanskje rundt 90-modell (???), laget før suv'enes tid

-relativt bred bil

-gav ikke inntrykk av å være "stor-bil", men var heller ikke liten. Virket kanskje som "liten i sin klasse".

-det nærmeste jeg kommer en god beskrivelse, er en (Skoda) pick-up, men med bagasjerom i stedet for lasteplan.. (finnes det?)

Er det noen som skjønner hvilken bil jeg tenker på? :rolleyes: Hvis det er firhjulstrekk (og ikke noe dumt som bakhjulstrekk), så tror jeg den hadde passet perfekt til mitt bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe hastverk (pengene har ikke modnet seg enda, haha), men syns det er greit å ha litt peiling på hva jeg vil ha og gå for det når tiden først kommer. Jeg har vurdert alt fra ny stasjonsvogn til caravelle, via suzuki-noe og forbi og tilbake til postbil. Så ser jeg denne, og tenker den må være genial! Og så vet jeg ikke hvilken bil det er engang... <_<

For å illustrere hva jeg mener med at bagasjerommet er atskilt fra førerkupèen: 80_-1870598011.jpg og sånn var det altså IKKE på den bilen jeg så, det var ikke noe "sprekk" der. Ellers lignet den jo endel, bortsett fra at denne på bildet er endel nyere da. Og kanskje større også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en ny type av Caddy... Den er ikke hvit, men passer beskrivelsen bra.

http://www.klokkehaug.no/files/vw%20caddy.jpg

En litt gammlere type, heller ikke hvit..

http://www.klokkehaug.no/files/fausafelt%20046.jpg

Hehe, jeg tror da at biler kommer i flere farger, men farge er nå en gang en av de tingene jeg legger merke til med en bil..! :heart:

Disse bilene er jo mer "postbiler", og ligner ikke på den jeg så dessverre. Disse er relativt lave (under bilen), men veldig høye (i antall cm). Bilen jeg så var motsatt; høy klaring under til store humper og klumper, men lik høyde på taket (både fremme og bak), og ikke spesielt høy. Den var sikkert ikke over 1,80m.

Den er fem-dørs.. :D

*Dobbelpost, mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klønete av meg, men HR-V finnes i 3-dørs også http://www.find14u.co.uk/lesliehall/client...es/IMG_1459.JPG

Njaaash.. dette er mer hva jeg kaller SUV.. Den jeg så var "grovere". Disse ser ut som relativt nye biler, og i forhold var den jeg så rimelig gammel i så fall. Men takk for at du kommer med forslag! Sikkert greit å få eliminert noen modeller ut av 754974632035752924 forskjellige typer, haha..! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å si hva det er nei. Du beskriver jo tildels en pickup med truck cap (det du har avbildet), men det stemmer jo ikke med at lasterom og førerhus ikke var delt.

Så du rett og slett en Chevrolet Tahoe kanskje? http://www.theautochannel.com/media/photos...t_tahoe_2dr.jpg

Se også Chevrolet Blazer og GMC Jimmy/Yukon.

Bilen lignet nok mer på den i linken enn de andre. Men den var mye eldre! Og jeg er ganske sikker på at det ikke var Chevrolet, men nå ble jeg litt i stuss, fordi bilen i linken var ganske lik. Bortsett fra fronten da. Førerhuset og bagasjerommet var så å si akkurat sånn (med sotete ruter til og med..) :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å lete det: http://finn.no/finn/car/used/result :D

:heart: Tror du du er morsom??!

Jeg har, tro det eller ei, sittet og bladd meg gjennom 23 sider med biler på finn, krysset av for varebil og for årsmodell fra 1980 til 2000, sånn for å være på den sikre siden.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noe sånt? Den finnes også i tredørs, og da er den kortere.. men fant ikke noe bilde avden i farta..

Dette er en toyota, rav4 gammel versjon..

Det kan også ha vært en skoda 4wd du har sett.. men den er det veeeldig få igjen av..

Eller noe sånt? Dette er en Kia.. (også å få i hvit :rolleyes: )

Finner ikke noe bilde av skodaen, men den er litt sånn "høy og flat" og ser litt ut som en legobil;)

eller kanskje denne..? tror de finnes i tredørs også..

nei, nå føle jeg at jeg jammen tok av litt på biltråden her.. hehe

Lykke til i leitinga da!

*Trippelpost, mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noe sånt? Den finnes også i tredørs, og da er den kortere.. men fant ikke noe bilde avden i farta..

Dette er en toyota, rav4 gammel versjon..

Det kan også ha vært en skoda 4wd du har sett.. men den er det veeeldig få igjen av..

Nja.. ikke heelt sånn. Den var for det første bredere enn denne. Og bagasjerommet var større, men det er det kanskje på 3-dørs? Men den var kanskje nesten like lang som denne.

Eller noe sånt? Dette er en Kia.. (også å få i hvit :rolleyes: )

Finner ikke noe bilde av skodaen, men den er litt sånn "høy og flat" og ser litt ut som en legobil;)

Det er sikkert skodaen..! :heart: Siden vi ikke finner den jeg så.. Men denne lignet endel syns jeg.

eller kanskje denne..? tror de finnes i tredørs også..

nei, nå føle jeg at jeg jammen tok av litt på biltråden her.. hehe

Lykke til i leitinga da!

Morsomt at folk tar av, sånt liker vi! :D Var nok ikke en sånn heller, sånne er jo relativt vanlige å se rundt omkring. Ville kalt dette en typisk "hestebil"..

Det var ikke en Nissan Patrol da?

Eller Mitsubishi Pajero, Isuzu Trooper.

Jeg tenkte også på en Tahoe da jeg leste startinnlegget, men den er det vel ikke så særlig mye eldre typer av enn den som det var linket til?

Den var ca like gammel som Nissan Patrolen du linket til, men det sier jo ikke så mye.. Den lignet mer på Pajero og Trooper enn de andre bilene på bilder i dette innlegget, men det var ikke de heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre..

Hmm. Nesten litt spennende dette :)

Hva med Lada da?

Hehe, lignet jo litt da! :) Men Ladaen virket på en måte litt liten i forhold til den jeg så.. Bagasjerommet på Ladaen er litt for lite ser det ut som. Ellers lignet den endel, fordi den ikke er sånn "typisk" jeep-sak (hestebil), eller suv-lignende. Og heller ikke i den stooore klassen med digre chevrolet'er osv. Vil kanskje si at denne Ladaen og den jeg så er mer i samme "klasse" (hva nå det skal bety..) :) De er ca like høye, denne og den jeg så, og så så de ca like gamle ut, og denne var jo fra 90, så da har jeg kanskje rett i den antagelsen.. Jeg er skikkelig dårlig på bil altså..! :)

Edit: Avslutningen på bilen (altså bak/bakluken) på Ladaen og den jeg så, ser ganske like ut syns jeg, men det er jo mulig jeg husker feil nå. Har tross alt sett endel biler i det siste så jeg går kanskje litt i surr. Men jeg er overbevist om at jeg kommer til å kjenne den igjen hvis jeg ser den en gang til..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry! :) Den første er jo en jeep-lignende bil, de andre er hva jeg kaller kassebiler; typisk hi-ace, transporter osv.

Men sånn aporopos bilen jeg så; i går så vi en film, og der var det en bil som lignet endel. Jeg kommenterte det, men da sa typen at det jo var en Chevrolet..! Så da er kanskje ikke chevrolet utelukket likevel, da.. :D:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir meg ikke :P

Chevrolet Blazer

JAA! :o;):P:)

Så utrolig flink du er! Og dumme typen min som ikke visste at chevrolet fantes i hvit.. :o Da hadde vi jo kanskje funnet den tidligere, hehe..

Hva synes du om forklaringen min da, var den helt på jordet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...