Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøpe brukt Canon EOS 400D?

Susanne&Tapper

Recommended Posts

Eg og mora mi skal kjøpe oss eit speilreflekskamera. Vi er heilt nye innan fotoverda, så kan godt trenge litt hjelp. Vi har funne ei annonse på eit brukt Canon EOS 400D til 5000kr. Posta inn annonsen her (uten navn), og høyrer med dykk om dette er overpriset eller liknande.

Selger et nesten ubrukt Canon 400D Speilreflekskamera, med kit linsen.

Canon 18-55 EFS.

Kamera og kit linse har 3 års forskring.

Det følger også med.

2 minnekort på 2GB hver.

Bæreveske er og med

original embalasje, kvittering, lader, USB ledning og manual er med.

Du får også med en Canon Tele linse.

Canon EF 75-300mm USM III 1:4-5.6.

Alt dette selges pga at jeg skulle ha kameraet til et prosjekt som nå er avsluttet.

Kva hadde dykk spurt selgar om..? Vi sendte ein mail der vi spurte om kva prosjekt kameraet hadde blitt brukt til, og kor mange brukarar det hadde hatt. Er det noko meir vi skulle spurt om?

Fekk mail tilbake om kjøp pr. postoppkrav var uaktuelt, så da var den saken ut av verden.. :lol: Huff... Noken som har eit tips på kvar det er billige pakkeløsningar på Canon EOS 400D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må finne ut hva den linsen dere får med ekstra koster..

en kamerabag koster ca 300-500

minnekort ca 500

No er brukt-kameraet ute av verden.. Vi betaler ikkje på forhand, vi betaler kunn på postoppkrav, og det gjekk ikkje for denne selgaren så da blir det ikkje noko av handelen.

Men er det billigare å kjøpe kamerahus for sweg sjølv med ein god linse istadenfor den som følgjer med? Har hørt litt at den linsa blir fort bytta ut for å seie det slik. Har øgså hørt at det er lurt å ha et ekstra batteri og minnekort, og sjølvsagt bag til kameraet.

Blir det smartast å kjøpe den pakkeløsningen på japanfoto? Og heller kjøpe ny linse seinare, når vi har utvikla ferdighetane innan foto litt meir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis selger ikke var problemet, ville jeg kjøpt det. Forutsatt at det var "pent brukt" og ikke hadde noen skader selvsagt.

Det er ikkje eg som skal betale, det er mine foreldre, og dei betaler kun på postoppkrav! Dei har ikkje tenkt å bli lurt, det er nok skremselshistorier der ute... Kameraet skulle betalast på forhand også...

Vurderer no å kjøpe kameraet med pakkeløsning til 5295kr hos MPX. FÅr da med kamerahuset, bag og 18-55mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh.. da går du jo glipp av en utrolig bra linse..! (For du ser vel at det er med TO linser i det tilbudet?) Og du betaler MER! I tillegg får du vel ikke to minnekort, og kanskje ikke veske heller? Pakkeløsninger er vanligvis en kjip linse + kamerahus. Noen ganger får du med veske, og av og til minnekort, men et såkalt kit er vanligvis kamerahus + kjip linse. Og kamerahuset kan du ikke bruke uten linse, altså.. :P

Hvis annonsen ligger på finn, så har de en veldig bra betalingsløsning. Da betaler du inn til finn, får varen og ser over den. Hvis den er i orden, overfører finn pengene til selger. Selger får ikke pengene deres før dere har varen. Har brukt det selv, og har god erfaring med det. :P

Egentlig syns jeg det er et så utrolig godt tilbud at jeg nesten har lyst å kjøpe kameraet selv. :lol: Og jeg har nettopp kjøpt meg kamera.. men bare pga den ekstra linsen som følger med, er det verdt det (nesten)! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh.. da går du jo glipp av en utrolig bra linse..! (For du ser vel at det er med TO linser i det tilbudet?) Og du betaler MER! I tillegg får du vel ikke to minnekort, og kanskje ikke veske heller? Pakkeløsninger er vanligvis en kjip linse + kamerahus. Noen ganger får du med veske, og av og til minnekort, men et såkalt kit er vanligvis kamerahus + kjip linse. Og kamerahuset kan du ikke bruke uten linse, altså.. :P

Hvis annonsen ligger på finn, så har de en veldig bra betalingsløsning. Da betaler du inn til finn, får varen og ser over den. Hvis den er i orden, overfører finn pengene til selger. Selger får ikke pengene deres før dere har varen. Har brukt det selv, og har god erfaring med det. :P

Egentlig syns jeg det er et så utrolig godt tilbud at jeg nesten har lyst å kjøpe kameraet selv. :lol: Og jeg har nettopp kjøpt meg kamera.. men bare pga den ekstra linsen som følger med, er det verdt det (nesten)! :P

Ja, veit at eg ikkje kan bruke kameraet uten linse :P Men dette var ikkje ute på finn.no... og for å vere ærlig så har eg ingen peiling på nettbetaling! Denne annonsa låg ute på hardware.no. Veit ikkje korleis de fungerer der, det var ein liten boks der folk kunne skrive om sine erfaringer med å handle med denne personen, og noen av de var negative og noen positive. Er det noen her inne som har erfaring med brukthandelen på hardware.no ? Slik som eg ser det blir det mellom to privatpersoner. Veldig kjipt at det blir slikt, for det var et utrulig godt tilbud, men vi betaler ikkje i handa til privatpersonen før vi får kameraet. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veit at eg ikkje kan bruke kameraet uten linse :lol: Men dette var ikkje ute på finn.no... og for å vere ærlig så har eg ingen peiling på nettbetaling! Denne annonsa låg ute på hardware.no. Veit ikkje korleis de fungerer der, det var ein liten boks der folk kunne skrive om sine erfaringer med å handle med denne personen, og noen av de var negative og noen positive. Er det noen her inne som har erfaring med brukthandelen på hardware.no ? Slik som eg ser det blir det mellom to privatpersoner. Veldig kjipt at det blir slikt, for det var et utrulig godt tilbud, men vi betaler ikkje i handa til privatpersonen før vi får kameraet. Desverre.

Jeg fant den på rubrikk.no, og leste "omtalen" av fyren. Syns ikke det hørtes så ille ut, men man vet jo aldri. Dessuten kan han jo ha lagt det inn selv. Det er en sjanse å ta selvsagt, men gosj så fristet jeg ble..! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant den på rubrikk.no, og leste "omtalen" av fyren. Syns ikke det hørtes så ille ut, men man vet jo aldri. Dessuten kan han jo ha lagt det inn selv. Det er en sjanse å ta selvsagt, men gosj så fristet jeg ble..! :rolleyes:

Tenker akkurat det samme som deg, han kan godt ha lagt inn det sjøl så man veit aldri. Uansett så er det ikkje ein sjanse vi er villige til å ta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...