Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening av valp


Sigrid Meese

Recommended Posts

Hei.

Min hund er hannhund av blandingen border colli/engelsk setter på 10 måneder.

Vi fikk han da han var 8 måneder gammel, og dette er hans tredje hjem, bortsett fra oppdretter.

Han ble kjøpt av en famili fordi deres 6 år gamle datter ville ha hund. De ble da lei av hunden og satte han i band i

hagen. Han er angivelig også blitt sparket av denne familien.

Han ble så tatt over av en dame for omplassering og havnet så til oss.

Det som er problemet med Snoopy er at han blir fort redd.

Han er en veldig snill og trivelig hund som lærer veldig fort.

Han er alltid underdadig andre hunder så det er ikke noe problem å la han møte andre hunder.

Men når vi trener på forskjellige ting blir han fort redd.

Om han gjør noe feil eller er ulydig legger han seg ned med beina i været.

Hva skal vi gjøre da? Kan jo ikke kjefte, han viser seg jo underdadig, men vi får samtidig ikke gjort det vi skal.

Han kan komandoer som sitt, bli, kom, opp (opp på to bein) og vi øver nå på dekk.

Men når jeg prøver å få han til å ligge så legger han seg ned med beina i været igjen.

Han har blitt bedre etter som tiden har gått, og han er ikke redd oss, han bare virker redd for å bli straffet :S

Er det noe spesielt jeg bør trene på ellers?

Vi trener for tiden på å bli når jeg kommer til han og går rundt han. Dette var litt vanskelig først da han abre la seg ned og var usikker, men går bedre nå.

Hver gang vi sier sitt, kommer han til oss og setter seg ned ved oss selv om han er et par meter fra oss. Hvordan få han til å sitte med en gang?

Tenker på å kjøpe klikker til han nå for å prøve den på han.

Håper på tips :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Trondheim, men Snoopy kommer fra Arendal :blink:

Trene kontakt? Som å ha kontakt med han, få han til å komme og kose?

Er ikke helt flink på begrep i hundeverdenen :icon_redface:

Ok, da er det ikke den jeg trodde det var. Naboen min hedde en Snoopy på den alderen som fikk juling, derfor måtte jeg bare spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du roser og gir han godbit hver gang han tar kontakt med deg av seg selv..

Aha, skjønner.

Vel, kontakt er ikke noe problem faktisk. Han har elsket oss fra første stund.

Dumt av oss å ikke ha hundebur da vi hentet han, for han ville da ikke sitte i baksetet når han like godt kunne sitte i framsetene å få kos :rolleyes:

Han elsker å ligge i dobbeltsenga vår, ruller seg og leker med tyggeleken sin, og plutselig kommer han tuslende for litt kos før han går å legger seg en annen plass.

Han er en usedvanlig kosete og kjærlig hund, fått mye skryt av folk som har sett han og møtt han me hundene sine :icon_redface:

Men noen dager får han for seg at alt vi ber han om å gjøre er skikkelig skummelt, og bare det å sitte er et problem :S

Forstår det ikke jeg. Kan det komme av ting han har opplved tidligere?

Min samboer har hatt hund før og vi har til tider ulike syn på hvordan vi skal trene Snoopy. Men vi passer på at vi ikke blander oss inn om han gjør nie galt mot en av oss (f.eks biter) og han rettesettes.

Det var det der med bjeffing og ja, hvordan stoppe den?

Han lå i sengen og koste seg, da han plutselig begynte å bjeffe uten noen grunn, og ville ikke slutte.

Vi kalte på han og han kom, men han fortsette å knurre og bjeffe litt. Tok en stund i fanget før han sluttet :S

*Dobbelpost, mod Emilie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...