Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen i kveld


TineSimbaNana

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Jeg føler nesten at jeg må gå til dyretolk i tilfelle Chantana skulle ha vondt et sted uten å kunne uttrykke det.. ;):ahappy:

Men er det ikke litt rart hvordan hunder kan tenke frem i tid og håpe at den vinner finalen? :rolleyes: Ha-ha! Har bittelitt vanskelig for å tro på slik telepati, men Grana hadde jo mye rett i sin "tolking" da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler nesten at jeg må gå til dyretolk i tilfelle Chantana skulle ha vondt et sted uten å kunne uttrykke det.. ;):ahappy:

Men er det ikke litt rart hvordan hunder kan tenke frem i tid og håpe at den vinner finalen? :rolleyes: Ha-ha! Har bittelitt vanskelig for å tro på slik telepati, men Grana hadde jo mye rett i sin "tolking" da..

Ja men kor mye visst ho fra før egentlig?

Har litt vanskeligheter for å tro på sånt eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotta bør vinne!

Syns filmen demmes var finest og de er flinkest av dem som er igjen.

Håpte egentlig på Fiona og Jan Vidar fra første stund og helt til nå når de måtte dra...

Tror det er alt på en måte neste gang jeg.. Vet ikke helt.

Lurer på hva en sånn spå dame sak hadde sakt om Blondie :ahappy:

Men syns også det var rart at den ønsket å vinne konkurransen, ossen viste den at det var det? Og at den viste at eieren snakket mye om hunden, kan hunden norsk da? Eller hører hun navnet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men kor mye visst ho fra før egentlig?

Har litt vanskeligheter for å tro på sånt eg...

Det fikk vi vel ikke vite, men det virket jo som at det vi fikk se var hennes første møte med hunden, men om opplysninger var gitt på forhånd er jo ikke umulig..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa,, men det stemte jo endel med tex og Stig sa jo det stemte .. ! Wow lzzm xP

Men hvem her på sonen kunne ikke sagt det uten å "snakke" med hunden ..?

Sånne folk har jeg vanskelig for å tro på. Alt de sier er liksom.. opplagt.

Med Tex, så er han jo stressa, man trenger ikke snakke med hunden for å forstå det!

Og når det gjelder Kaisa, hvilken hund har vel ikke en "bestemor" som skjemmer hunden vekk med all slags godt? :ahappy:

Favorittliste:

1. Ingvild og Lotta

2. Stig og Kaisa

3. Gorm og Tex

*sitte med kryssede bein, med armene oppe og pekefinger mot tommel, mens jeg sier "OHMMM" og prøver å kontakte Tassen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem her på sonen kunne ikke sagt det uten å "snakke" med hunden ..?

Sånne folk har jeg vanskelig for å tro på. Alt de sier er liksom.. opplagt.

Med Tex, så er han jo stressa, man trenger ikke snakke med hunden for å forstå det!

Og når det gjelder Kaisa, hvilken hund har vel ikke en "bestemor" som skjemmer hunden vekk med all slags godt? :ahappy:

Favorittliste:

1. Ingvild og Lotta

2. Stig og Kaisa

3. Gorm og Tex

*sitte med kryssede bein, med armene oppe og pekefinger mot tommel, mens jeg sier "OHMMM" og prøver å kontakte Tassen*

Hun skal jo ikke ha sett hunden før da.. Og han så ikke så veldig stresset ut under "tolkingen", mer nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa hun dyretolk dama til ingvild som fikk hun til å gråte?
At Lotta sa at hun hadde det vondt i skulder/rygg og at hun var sliten, men ønsket å fortsette fordi hun hadde et så sterkt ønske om å vinne! Og etter at de hadde vunnet finalen kunne Ingvild fikse helsen hennes. Men først vinne, deretter tenke på helsen, hadde Lotta sagt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig redd for at aron har vondt en plass å ikke klarer å gi beskjed ;) Må nesten teste ut hun tolken en gang. Var ikke akkurat billig da men :P hehe

Håper Lotta vinner! :ahappy:

Du kan jo prøve en elev herfra,det er ikke så dyrt...di som har prøvd sier di skal være flinke her

http://www.dyrekommunikasjon.no/undersider/mine_elever.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fikk vi vel ikke vite, men det virket jo som at det vi fikk se var hennes første møte med hunden, men om opplysninger var gitt på forhånd er jo ikke umulig..

Jeg vil anta at de ikke har gitt noe som helst info på forhånd, det ville jo være for dumt. Men ja, man kan seff ikke vite.

Når det er sagt, det var rimelig sterkt å se hvordan Ingvild tok nyheten. Jeg skjønner godt at hun reagerte siden det tydeligvis er påvist en skade el.l. hos Lotta fra tidligere. Men da kan hun iaf ta tak i det?

Når det gjaldt innsatsen.... jeg er litt usikker på om jeg syntes at det var så fryktelig mye "flaks" fra Stig sin side. Jeg syntes det så ut til at han jobbet hardt i studioet, like hardt som de andre. Men nå fikk jeg ikke med meg om det var en spes episode dommerene henviste til.

Ingvild gjorde igjen en super jobb med Lotta, god kontakt har de også. At Gorm svettet litt skjønner jeg godt. Når den mannen begynner å stresse- så forsvinner den lille kontakten han har med Tex fullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at de ikke har gitt noe som helst info på forhånd, det ville jo være for dumt.
Hele meningen med dyretolk er jo borte dersom damen får opplysninger på forhånd - så ja, det ville virkelig vært for dumt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen opplysninger, som at deltagerne er kommet langt i konkurransen vet hun jo på forhånd. Jeg tipper at også hundens navn er avslørt.

I mine øyne virker det som kommunikasjonen er på alt for høyt nivå.

1. Hundens evne til å beskrive smerten og at denne er viktigere enn slappheten som kommer til å gå over.

2. Hundens evne til å forstå at de er med i en konkurranse og ønske om å vinne.

3. "Ordforrådet" virker tilsynelatende veldig høyt.

Jeg synes ikke evnene til å telepatisk kommunisere med ett menneske og hundens handling samsvarer. Om Tex hadde vært så intelligent så hadde han ikke stresset slik han gjør og ikke hadde han spist kjøttbolla.

Hundene har heller aldri snakket slik med ett menneske før. Hundene virrer tilsynelatende upåvirka rundt. Hadde de hatt kontakt med dama ville jeg forventet ett helt annet fokus. Samtidig som de altså kan kommunisere så strålende med denne dama så sliter de så voldsomt med å forstå egne eiere? Jeg kjøper det definitivt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele meningen med dyretolk er jo borte dersom damen får opplysninger på forhånd - så ja, det ville virkelig vært for dumt!

Det spørs nok fra hvilket perspektiv man ser det - for dem som står bak det hele er det ekstremt mye mer show hvis denne dyrehviskeren har rett enn om hun bommer. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at de ikke har gitt noe som helst info på forhånd, det ville jo være for dumt. Men ja, man kan seff ikke vite.

De vet stort sett navnet på hunden og det er det. De vil som regel ikke vite noe mere for ikke å bli "farget" av eiers synsing og meninger, men er det et direkte spørsmål eier vil ha svar på så må jo selvfølgelig det snakkes om på forhånd :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippe Klippe Klippe

Det har de jo gjort, det gjør de alltid.

Men jeg er ikke helt overbevist,

dama burde hatt mer kontakt med hunden, og at de "fortalte" så mye mens de løp rundt (Tex)

er hmmm usikkert.

Har sett noe lignende før, da satt spåpersonen med øyekontakt med dyret,

og fikk ikke inn så detaljerte opplysninger. mer som i bilder.

"vondt, lei, trøtt osv"

Vet ikke hvem jeg heier på nå, blir vel Lotta.

Hadde så sansen for Bergis! Datteren min var på tur med rottisen vi passa, og var sammen

med en venninne som har slik hund (Bergis)

Jeg fikk nesten sjokk! Hun sa; mamma kom og se ... himmel,

han fylte dør åpningen! gu så deilig.. skikkelig diger :ahappy:

men spennende lell, har sett alle ep av serien. Kunne vært mye mer av dettte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, hvis en har en person som virkelig kan kommunisere med en hund (jeg har ikke opplevd noe slikt selv, men jeg kan da heller ikke se bort ifra det av den grunn?) så er det jo ikke hunden som snakker ut av personen? Må "leseren" si banale ting i "stakkato" form for at det skal være sannsynlig? Jeg vil anta at hvis noen kan "lese" en hund, så vil jo den personen helt klart tilføre det denne personen "mottar" av følelser o.l. i sine egne ord?

Hadde jeg møtt en "leser", så ville jeg rygget fortere enn svint hvis vedkommende gikk over i hundemodus: kun prestere noen få ord og nærmest ligge på alle fire på gulvet... Men jeg skjønner jo at noen av dere andre heller ville ha blitt overbevist av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interesant dette med dyretolker, men ettersom jeg vet svært lite om slikt er det vanskelig å uttale seg om hvor "bra" dette var. Men jeg reagerte jo litt da hun sa at Lotta, til tross for smerter osv. ville fortsette konkuransen fordi hun så gjerne ville vinne! Kan liksom ikke tenke meg at hunder resonerer på den måten!

Ellers synes jeg at Stig og Kaysa gjorde det veldig bra denne gangen, og at dommerne absolutt ikke ga ham full uttelling! Kan godt forstå at han ble skuffet! Tror nok ikke at det bare var flaks som gjorde at det gikk så fint denne gangen. Synes at både han og Gorm har lært masse om hundene sine, og at de burde få mye mere ros for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke evnene til å telepatisk kommunisere med ett menneske og hundens handling samsvarer. Om Tex hadde vært så intelligent så hadde han ikke stresset slik han gjør og ikke hadde han spist kjøttbolla.

Hvis du gang på gang ble tilbudt en 1000-lapp og det eneste som skjedde da du tok den var et nei(og du fikk beholde den), hadde du ikke fortsatt å forsyne deg av 1000-lapper??? Jeg vil jo kalle det ganske smart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slo av programmet på grunn av all dette dyretolkpisspreiket. Om ikke jeg har ledd godt av dem fra før så var det rett og slett latterlig i går. Ja, det så virkelig ut som om "dyretolken" hadde god kontakt med Tex :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være noe i det. Ingen kan se på en hund at den har vondt i ryggen når Lotta oppførte seg så "normalt"..

Tolk: Den har vondt i skuldra, vet du noe om det?

Eier: Nei, det gjør jeg ikke

Tolk: Smertene kan stamme fra andre steder

Eier: Ja, det kan stemme. Den sleit litt tidligere i bakbeinet.

Omtrent slik foregår dialogen. Samme mønster kunne sees på Stig og Kaisa der tolken først sier at den savner dama, når Stig opplagt ikke hadde peiling på hvem det kunne være så sier tolken at det er snakk om ett menneske. Etter litt mer tenking finner Stig ut at det kan være snakk om mora hans og tolken kan spinne videre på det.

Forøvrig skulle jeg likt å se hundene til disse dyretolkene. Å trene en hund som gir så ekstremt god feedback må jo være en drøm å trene! :twitch: Spesielt disse hundene som også setter seier i konkurranser over litt smerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...