Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket Kamera?

Walla

Recommended Posts

Lenge har jeg hatt lyst til å ta bilder av natur og dyr, men jeg syns liksom man trenger litt profft utstyr hvis man skal få det riktig til.

Derfor har jeg enderlig bestemt meg, nå som jeg har rå, at jeg skal skaffe meg et speil refleks kamera.

Så lurer jeg på om noen av dere har litt peiling på sånne kameraer..

Er det noen som kan anbefalet et kamera eller har noe spesielt peiling på sånn..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger vil du legge i kameraet?

Vil du ha ultraoomkamera eller .. osvosv..

Du må nok utdype deg litt mer.. Speilreflekskameraer finnes i mange prisklasser.

Oii her skjønner jeg at jeg henger etter...

emm.. jeg vet ikke hva som er vanerlig pris men jeg vil ikke høyere en 15.000-20.000 tror jeg..

Jeg vet ikke hva sånn ultraoomkamera er å sånn.. :whistle: derfor spør jeg om hjelp fra dere så

dere kanskje kan gi meg ideer om hva jeg bør kjøpe... (Og hva det forskjellige er sånn som ultraoomkamera.. xP)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du vil kjøpe et kamera til nesten 15.000? Ville du turt å bruke det?

Ultrazoom er et kamera som kan zoome inn veldig mye (:

sjekk ut sider som canon, pentax, sony osv.. Finn tester og eksempelbilder.

Det er ikke nødvendigvis kameraet som gjør fotografen, snarere tvert imot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. =/ hvor mye koster et sånnt kamera som man liksom *tørr* å bruke da..?

Har jo ikke all verdens penger heller liksom..

å så når jeg sa at jeg liksom ville ha et profft utstyr mente jeg ikke at kamerat MÅTTE ta bra bilder, men mange kameraer får sånne merkelige farge bølger hvis de tar bilde av f.eks himmelen..

Sånn vil jeg unngå.. hvis du skjønner.. Det er mer kameraets jobb akuratt det en min tror jeg.

men jeg har jo ikke peiling så jeg skal ikke si no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange anbefaler jo Canon EOS 400d, til rundt 5.000

Jeg skal få Sony DSC-H7 til jul. Dette er ikke et speilrefleks, men CyberShot. Det koster "bare" 2500 kr.

Høres ut som om du har endel bedr råd enn meg da..

Det finnes nok bedre kamerakjennere her på sonen (;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange anbefaler jo Canon EOS 400d, til rundt 5.000

Jeg skal få Sony DSC-H7 til jul. Dette er ikke et speilrefleks, men CyberShot. Det koster "bare" 2500 kr.

Høres ut som om du har endel bedr råd enn meg da..

Det finnes nok bedre kamerakjennere her på sonen (;

kk takk for hjelpen.. :whistle: fikk litt bedre håp når du sa de prisene.. trodde liksom den prisen jeg sa var altfo lav til å eksistere.. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et speilreflekskamera må tas godt vare på ja :whistle: Om du kjøper et kamerahus til sånn 5000 f.eks., så er det fullt mulig å bruke ekstra penger på et dyrt objektiv...

Jøss, koster 400d bare 5000? Hmpf, det har falt i pris siden jeg fikk det <_< Tror kameraet mitt + vanlig linse(kjøpte en bedre en enn den som egentlig fulgte med) kostet sånn 12 000,-. Ellers er jeg meget godt fornøyd med 400d :P Liker canon godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et speilreflekskamera må tas godt vare på ja :whistle: Om du kjøper et kamerahus til sånn 5000 f.eks., så er det fullt mulig å bruke ekstra penger på et dyrt objektiv...

Jøss, koster 400d bare 5000? Hmpf, det har falt i pris siden jeg fikk det <_< Tror kameraet mitt + vanlig linse(kjøpte en bedre en enn den som egentlig fulgte med) kostet sånn 12 000,-. Ellers er jeg meget godt fornøyd med 400d :P Liker canon godt.

Kanskje jeg tok feil.. rundet jo ned prisen litt da..

Edit: jeg tok ikke feil. Et var faktisk nærmere 5300. (trodde det var 5500) sjekk selv på kelkoo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kk.. Det jeg vil bruke kameraet til er jo å ta bilder ute i naturen og sånn..

da vil jeg jo ha et kamera som kan ta bilder av noe som er i bevegelse, og så hadde det vært fint om jeg liksom kunne knipse mange ganger etter hverandre sånn at jeg fikk tatt mange bilder iløpet av en liten bevegelse på en måte..

10 bilder i sekundet f.eks..(ikke nødvendig vis det..

De bildene du tar MrsPowers er litt typisk sånn jeg vil ta da.. :whistle: Litt samme bruk av kameraet som du tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Det er jo et hav av forskjellige kameraer der ute. Let på forskjellige sider, som canon.no, pentax.no, sony.no osv... sjekk på kelkoo.no hva de koster. Er det en rimelig pris du er villig til å betale så kan du finne ut litt mer om det. Søk etter tester, f.eks. på digit.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kk takk skal prøve å søke litt etter det jeg ser etter..

Men jeg bare lurer på en siste ting;

i217400576_43323_2.jpg

Hva kommer de *fargebølege* på bilde av...

Det er noe jeg helst vil unngå liksom..

Det kan vel umulig ha noe med fotografen å gjøre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg ville anbefale en Canon modell. Nå er ikke jeg så god på dette med speil refleks og sånt men h*n i butikken hjelper deg sikkert etter hvilke behov osv..

EDIT: Jeg må betale 5.799,- for mitt Canon EOS 400d. Men det er jo supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
    • Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
    • Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...