Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket Kamera?

Walla

Recommended Posts

Lenge har jeg hatt lyst til å ta bilder av natur og dyr, men jeg syns liksom man trenger litt profft utstyr hvis man skal få det riktig til.

Derfor har jeg enderlig bestemt meg, nå som jeg har rå, at jeg skal skaffe meg et speil refleks kamera.

Så lurer jeg på om noen av dere har litt peiling på sånne kameraer..

Er det noen som kan anbefalet et kamera eller har noe spesielt peiling på sånn..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger vil du legge i kameraet?

Vil du ha ultraoomkamera eller .. osvosv..

Du må nok utdype deg litt mer.. Speilreflekskameraer finnes i mange prisklasser.

Oii her skjønner jeg at jeg henger etter...

emm.. jeg vet ikke hva som er vanerlig pris men jeg vil ikke høyere en 15.000-20.000 tror jeg..

Jeg vet ikke hva sånn ultraoomkamera er å sånn.. :whistle: derfor spør jeg om hjelp fra dere så

dere kanskje kan gi meg ideer om hva jeg bør kjøpe... (Og hva det forskjellige er sånn som ultraoomkamera.. xP)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du vil kjøpe et kamera til nesten 15.000? Ville du turt å bruke det?

Ultrazoom er et kamera som kan zoome inn veldig mye (:

sjekk ut sider som canon, pentax, sony osv.. Finn tester og eksempelbilder.

Det er ikke nødvendigvis kameraet som gjør fotografen, snarere tvert imot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. =/ hvor mye koster et sånnt kamera som man liksom *tørr* å bruke da..?

Har jo ikke all verdens penger heller liksom..

å så når jeg sa at jeg liksom ville ha et profft utstyr mente jeg ikke at kamerat MÅTTE ta bra bilder, men mange kameraer får sånne merkelige farge bølger hvis de tar bilde av f.eks himmelen..

Sånn vil jeg unngå.. hvis du skjønner.. Det er mer kameraets jobb akuratt det en min tror jeg.

men jeg har jo ikke peiling så jeg skal ikke si no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange anbefaler jo Canon EOS 400d, til rundt 5.000

Jeg skal få Sony DSC-H7 til jul. Dette er ikke et speilrefleks, men CyberShot. Det koster "bare" 2500 kr.

Høres ut som om du har endel bedr råd enn meg da..

Det finnes nok bedre kamerakjennere her på sonen (;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange anbefaler jo Canon EOS 400d, til rundt 5.000

Jeg skal få Sony DSC-H7 til jul. Dette er ikke et speilrefleks, men CyberShot. Det koster "bare" 2500 kr.

Høres ut som om du har endel bedr råd enn meg da..

Det finnes nok bedre kamerakjennere her på sonen (;

kk takk for hjelpen.. :whistle: fikk litt bedre håp når du sa de prisene.. trodde liksom den prisen jeg sa var altfo lav til å eksistere.. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et speilreflekskamera må tas godt vare på ja :whistle: Om du kjøper et kamerahus til sånn 5000 f.eks., så er det fullt mulig å bruke ekstra penger på et dyrt objektiv...

Jøss, koster 400d bare 5000? Hmpf, det har falt i pris siden jeg fikk det <_< Tror kameraet mitt + vanlig linse(kjøpte en bedre en enn den som egentlig fulgte med) kostet sånn 12 000,-. Ellers er jeg meget godt fornøyd med 400d :P Liker canon godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et speilreflekskamera må tas godt vare på ja :whistle: Om du kjøper et kamerahus til sånn 5000 f.eks., så er det fullt mulig å bruke ekstra penger på et dyrt objektiv...

Jøss, koster 400d bare 5000? Hmpf, det har falt i pris siden jeg fikk det <_< Tror kameraet mitt + vanlig linse(kjøpte en bedre en enn den som egentlig fulgte med) kostet sånn 12 000,-. Ellers er jeg meget godt fornøyd med 400d :P Liker canon godt.

Kanskje jeg tok feil.. rundet jo ned prisen litt da..

Edit: jeg tok ikke feil. Et var faktisk nærmere 5300. (trodde det var 5500) sjekk selv på kelkoo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kk.. Det jeg vil bruke kameraet til er jo å ta bilder ute i naturen og sånn..

da vil jeg jo ha et kamera som kan ta bilder av noe som er i bevegelse, og så hadde det vært fint om jeg liksom kunne knipse mange ganger etter hverandre sånn at jeg fikk tatt mange bilder iløpet av en liten bevegelse på en måte..

10 bilder i sekundet f.eks..(ikke nødvendig vis det..

De bildene du tar MrsPowers er litt typisk sånn jeg vil ta da.. :whistle: Litt samme bruk av kameraet som du tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Det er jo et hav av forskjellige kameraer der ute. Let på forskjellige sider, som canon.no, pentax.no, sony.no osv... sjekk på kelkoo.no hva de koster. Er det en rimelig pris du er villig til å betale så kan du finne ut litt mer om det. Søk etter tester, f.eks. på digit.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kk takk skal prøve å søke litt etter det jeg ser etter..

Men jeg bare lurer på en siste ting;

i217400576_43323_2.jpg

Hva kommer de *fargebølege* på bilde av...

Det er noe jeg helst vil unngå liksom..

Det kan vel umulig ha noe med fotografen å gjøre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg ville anbefale en Canon modell. Nå er ikke jeg så god på dette med speil refleks og sånt men h*n i butikken hjelper deg sikkert etter hvilke behov osv..

EDIT: Jeg må betale 5.799,- for mitt Canon EOS 400d. Men det er jo supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...