Gå til innhold
Hundesonen.no

Passe Tulla?

Huldra

Recommended Posts

Jeg lurer på om noen snille soniser kunne tenke seg å passe Tulla i desember, fra ca 14.-15. til 22.-23. desember. Grunnen til at jeg trenger pass er enkel nok; jeg skal jobbe på hundepensjonatet, og kan ikke ha henne med meg denne gangen, siden hun ikke kan bo inne sammen med meg (det blir født et valpekull), og hun kan ikke ta opp sårt tiltrengt plass i kennelen. Hun kan ikke være hos mine foreldre så lenge av diverse grunner, og typen min skal ha eksamen og bo sammen med meg på kennelen. Hvis noen kan passe henne bare deler av tiden, kan jeg vurdere å plassere henne hos foreldrene mine de siste dagene, fx. Skjønner det kan bli litt kluss med julehøytiden og sånt. ;)

Tulla er, som mange kanskje vet, en springertispe på ca 2,5 år. Hun kan å være alene hjemme, også på nye steder. Hun går fint overens med de fleste hunder, men innpåslitne hannhunder som ikke tar et hint eller bitchy tisper er ikke noe særlig. Om du har egen OK hund vil dette derfor ikke by på de største problemer. ;) Det største problemet i forhold til andre hunder, er at hun har matforsvar. Hun må derfor få maten sin alene (og hun spiser den opp på et blunk), og evt andre hunder i husstanden kan ikke ha mat stående fremme hele tiden (da spiser hun den opp). Hun har aldri forsvart leker.

Hun har blitt passet av andre før (også ukjente) og har da vært alene mens vedkommende var på jobb/skole, noe som gikk veldig bra, hun ligger da løs i huset/leiligheten/rommet. Den tiden det er aktuelt å passe henne, vil hun være nokså nylig ferdig med løpetiden, og forventet aktivitetsnivå vil være relativt lavt, siden hun blir litt "innbilt" i den forstand at hun blir utrolig rolig og daff. (Veldig OK å ha sammen med valper, med andre ord.) I denne perioden har hun vanligvis krevd utrolig lite i forhold til vanlig. Hun kan (stort sett) å gå pent i bånd, og alt av mer eller mindre nødvendig utstyr vil selvsagt følge med. Hun kan gå løs på egnede steder og har bra innkalling. Hun er godt miljøtrent og kan reise med både bil og buss og tog hvis det skulle være aktuelt av noen grunn. Enkel å belønne med både godis og lek.

Hvis dette høres interessant ut, ta gjerne kontakt på PM eller svar i tråden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kanskje ;)

Skal høre med mamma når jeg kommer hjem.

Var det slik at du kunne passe Tia når jeg var i Sverige? :angel: Det er 15-16 desember. Jeg skulle gjerne ha passet Tulla, men som du sikkert skjønner er jeg i Sverige den helgen, og den andre helgen er jeg hjemme i Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datoene er ikke absolutte. Jeg skal jo være i trøndelag så vi har mulighet til å hente og bringe både tidligere og senere. Vi har mulighet til å ha henne litt hjemme, litt til mine foreldre, og litt på kennelen (hvis det er plass vel å merke) og litt hos Line. Men det hadde vært fint om hun hadde kunnet være mesteparten på et sted tenker jeg. Mest for vår del, så vi slipper å kjøre henne hit og dit, hun tror jeg hadde taklet det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg kunne kanskje passet henne hele perioden. Har ei bc jente på 4 som går greit ovenfor andre hunder. Har vurdert lenge å skaffe meg en springer spaniel, og ved å passe jenta di hadde jeg hatt en mulighet til å se hvordan det er å ha en springer spaniel i hus.

Hilsen Bonita og Ann Christin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det slik at du kunne passe Tia når jeg var i Sverige? :angel: Det er 15-16 desember. Jeg skulle gjerne ha passet Tulla, men som du sikkert skjønner er jeg i Sverige den helgen, og den andre helgen er jeg hjemme i Bergen

Er akkurat den helgen det passer dårligst for meg, både med tanke på Tia og Tulla siden jeg trenger pass til mine egene hunder deler av den helgen :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis alt annet slår feil, er det sansynligvis plass til en nydelig springerspanielfrøken her. Riktignok på feil kant av landet, men kan da tilby meg ihvertfall. :=)

Det var nå snilt av deg å tilby! Hadde du bodd i Bergen hadde jeg jo kunnet sende henne nedover litt for tidlig, vi reiser nemlig dit til jul.. Men Oslo blir liksom litt langt unna.. :yawn:

Er akkurat den helgen det passer dårligst for meg, både med tanke på Tia og Tulla siden jeg trenger pass til mine egene hunder deler av den helgen :o

Det er i orden, jeg har sendt pm til Ann Christin, så får vi se hvordan vi ordner det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...