Gå til innhold
Hundesonen.no

hundeklær


miss mini blue dior

Recommended Posts

Dekken er ikke klær :D Det kan gå ann.

Da er vi enige :o Jeg er helt enig i at pynteklær blir tullete, men å kle på minstefrøken med valpepels ser jeg ikke problemet med når det er kaldt. Hun har jo fortsatt ikke pels på magen sin *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekken er ikke klær :D Det kan gå ann.

hva er forskjellen for hunden?

Jeg syns ofte gensre er mye bedre enn dekken, dekken blir stive og blåser opp bak om det kommer vind inn. Gensre og dresser holder seg på, og varmer mer..

Kanskje det du mener å si er at bling bling, rosa, jålete klær er teit til hund?? For ser ærlig talt ikke forskjellen med å ta på en hund et svart dekken enn en svart genser f.eks.. :glare:

Jeg så en mellomstor blandinghund i går, med genser !

Fikk litt sjokk egentlig. Det er kaldt, men ikke iskaldt. Tror det var mere for syns skyld?

Å kle på hunden med søte klær er jo søtt/kult for syns skyld en gang i ny og ne! MEN når man bruker det på hunden sin hver dag, og går tur med det så blir det for dumt.

Skal ikke snakke så mye jeg da.. har lyst til å strikke et rødt skjerf til hunden min... hehe

jeg så en shäfer med sånn puppia camo jakke med pels på hetten.. De har fleece stoff inni.. Var ikke spesielt kaldt heller.. DPen min hadde ikke på seg noe.. Reagerte bitte litt på den jah.. :o

Ellers er jeg for å kle på hunden om det trengs. Det viktigste funksjonen for klærene er at de ikke hindrer bevegelse, og at de fungerer for gitt formål.. Jeg er ikke noe særlig for pynteklær, men har sett en kul ting da.. Manchester terrieren til noen jeg kjenner har en sånn "kjole og hvitt" jakke.. Har den på seg på høytider.. :o

Dobbeltpost mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det du mener å si er at bling bling, rosa, jålete klær er teit til hund?? For ser ærlig talt ikke forskjellen med å ta på en hund et svart dekken enn en svart genser f.eks.. :glare:

Hehe, som eg sa, dekken går ann. Når d er snakk om "klær" som genser, dresser osv- blir d for dumt. Men det er kun fordi eg selv har en hund som ikke trenger slikt. Eg synes rett og slett det ser dumt ut med klær på hunden. Samme gjelder for bling og de der greiene også. Herregud:hund er hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, som eg sa, dekken går ann. Når d er snakk om "klær" som genser, dresser osv- blir d for dumt. Men det er kun fordi eg selv har en hund som ikke trenger slikt. Eg synes rett og slett det ser dumt ut med klær på hunden. Samme gjelder for bling og de der greiene også. Herregud:hund er hund!

jepp, er nok fordi du selv har en hund med masse pels.. Jeg har faktisk blitt mye mer tålerang overfor klær til hund etter at jeg fikk en hund som trengte klær.. Er ikke noe koselig med hund som fryser, tur og trening blir ødelagt av det.. Og da blir det til å kle på hunden det som er mest behagelig for hunden, og som varmer.. Så selv om hund er hund, så er det forskjell på hunder :Laugh:

(men jeg kommer aldri til å kle på henne rosa bling bling klær, der går grensen)..

EDIT: jeg syns forresten det ser teit ut med klær på hunder med masse pels (dvs mer pels enn korthåret).. Føler ikke på meg at de trenger klær, har en BC uten underull og hun trenger ikke klær liksom.. :closedeyes: Reagerer i alle fall på pommer med klær, de har jo MASSE pels.. Men kanskje de trenger det? hva vet jeg, jeg har jo ikke pomme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(men jeg kommer aldri til å kle på henne rosa bling bling klær, der går grensen)..

Herregud nå føler jeg meg hvertfall ikke teit :D Helledussan og juleaften er det faktisk forventet av hele selskapet at han skal entre med genseren (bestemor er jo der også, tror hun har strikka matchende sokker).

Jeg må si at jeg kan nok finne på å ha på han den genseren igjen (kanskje ute også om d blir sprengkaldt, men såklart vi bor langt på bygda og må bruke skogsveiene). For selv om JEG synes det er morro, synes jeg også det ER teit, så her er jeg i årets dillemma :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg ikke skjønner med de genserene, de dekker ikke bak, det er vel interresant å holde hunden varm der også?

På hunden så er sirkulasjonen viktig og jeg syntes det er litt rart at folk ikke tenker på at bakparten fakitsk veldig utsatt den også, mye pga det blir fort liten sirkulasjon der (sirkulasjonsystemet)

Selv har jeg en rehab-hund som går mye med dekken når det regner og begynner å bli kaldt (og selvfølgelig på vinteren), noen ser litt rart på hun når hun går med dekken, men de fleste skjønner det når jeg forklarer at hun har hatt en skade og må holdes varm.

Chicka har KUN dekken som er funksjonelle, så det er ikke noe dilldall og blingbling, hun er mellomstor så jeg føler at de med små hunder får ta seg av råååsa og blingbling (men ikke de ekstreme klærne da :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka har KUN dekken som er funksjonelle, så det er ikke noe dilldall og blingbling, hun er mellomstor så jeg føler at de med små hunder får ta seg av råååsa og blingbling

Hehe done that ^_^

Man legger jo litt opp til hvordan inntrykk man ønsker å gi da. Tror at om jeg møtte en hund med genseren til Theo ville jeg løfta og festet blikket jeg også. Kanskje kommet med ett ærlig sukk. Han har dette også så jeg tenkte jeg skulle bruke den dagen det blir så kaldt at jeg vurderer klær på han da:

Bilde019.jpg

Tror nok at ved å dulle opp hundene sine (slik jeg gjør) kan stigmatisere en del andre som bruker klær/dekken på sin hund fordi behovet er reelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg ikke skjønner med de genserene, de dekker ikke bak, det er vel interresant å holde hunden varm der også?

På hunden så er sirkulasjonen viktig og jeg syntes det er litt rart at folk ikke tenker på at bakparten fakitsk veldig utsatt den også, mye pga det blir fort liten sirkulasjon der (sirkulasjonsystemet)

Selv har jeg en rehab-hund som går mye med dekken når det regner og begynner å bli kaldt (og selvfølgelig på vinteren), noen ser litt rart på hun når hun går med dekken, men de fleste skjønner det når jeg forklarer at hun har hatt en skade og må holdes varm.

Chicka har KUN dekken som er funksjonelle, så det er ikke noe dilldall og blingbling, hun er mellomstor så jeg føler at de med små hunder får ta seg av råååsa og blingbling (men ikke de ekstreme klærne da :D )

jeg skjønner ikke heller poenget meg gensre som ikke dekker bak.. Milli sine gensre dekker helt ned til halen, altså hele ryggen, og er gode og varme..

Gensre som kun dekker bryst (altså så mye som en menneske genser dekker på mennesker) skjønner jeg ikke helt poenget med, annet enn at det er for pynt..

Nå skal jeg ikke si at jeg aldri tar på milli genser uten at det er kaldt, når vi skal til farmor får hun ofte på genser, for farmor syns det er sååååå gøy.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...