Gå til innhold
Hundesonen.no

Som om vi ikke visste det - de er smarte!

mene

Recommended Posts

• 2 months later...

Jeg tror jo - sånn helt uten å ha noe vitenskapelig belegg for det - at hunder kjenner igjen hunder. Om de kjenner igjen andre hunder spesielt, og ikke bare rase, skal jeg ikke si for sikkert da..

Zarten f.eks. var superrasist, han likte stort sett ikke andre hunder enn belgere - men springere likte han umiddelbart, for det hadde han delt hus med frem til han var 4 mnd. Han trodde alle springere var Bitten han. At det viste seg at de ikke var Bitten når man kom innpå, var ikke så nøye, for springere var helt sikkert hyggelige mente han.

- Men han skilte på rottisene da, der likte han bare Dilla.. Veit ikke hvorfor, for han traff bare hyggelige rottiser..

Herverket hadde en greie for tricolor cavalierer, for det hadde han vokst opp med, så Henrik til Henrikke her på forumet "kjente" han fra første gangen han så ham. Emma liker også Henrik, mens Dina syns han er en noe nærgående herremann.

Emma så bare på tv når Kaisa var der når Hundeskolen gikk. Kaisa er sort og har stående ører, da er hun nok helt sikkert en groenendael, sant? hehe - Hun har også en greie for briarder, Babs til Siri beundres på avstand, og det har hun overført til andre briarder og..

Dina har en greie for BC-gutter, det er skikkelige mannfolk syns hun, så hun flørter stort sett med alle BC-gutter vi møter - eneste hun syns hun må dressere litt, er Z til Margrete.. Men at hun skiller på BC'er og andre hanner, er det ingen tvil om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...