Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdrett for penger


Milano

Recommended Posts

En oppdretter som gjør det samme som en vanlig oppdretter med samme linjer men selger valper for 20 eller 30.000 er det greit?Jeg synes det er greit, hvis noen vil betale dobbel pris for "samme hund". Jeg tror ikke det har noe å si på prisen på andre hunder heller, nå får man vel en blandingshund for 25.000 og vanlige renrasede hunder koster ikke mer av den grunn.

Hvis noen vil leve av oppdretet sitt så gjør vel ikke det noe vis de klarer å ta vare på hundene og ikke er valpefabrikker.

Elller? logik.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye jobb trenger det ikke å väre. Vet om et sted hvor jeg jobbet der vi på det meste hadde 18 voksne hunder og 32 hvalper. Pluss at det ble födt 2 eller 3 valpekull til under tiden mens jeg jobbet der. Alt dette under en periode på 7-8 måneder. Oppdretteren gjorde ingenting med hundene uten de bodde i et uthus. Så visst kan hundeoppdrett väre lett-tjente penger.

På den tiden var jeg ikke så gammel så jeg turte ikke, men om det hadde värt i dag som jeg var der så kan jeg love at jeg hadde dratt inn dyrevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner at det og få et kull koster penger, men de som virkelig bruker tid på hundene og gir de en knall behandling fra fødsel av og virkelig liker det de gjør, har jeg ikke noeimot at de skal ha 12000 for en rottis

men er derimot de som bare tenker penger og ikke er særlig nøye i startsfasen med sosialisering osv osv osv synes jeg litt annerledes om..

Har bla en veninne med ei rottis tispe på 2 år som er helt utrolig og kullet på Cane og Cindi hadde blitt knall bra, vi var inne på tanken og parre, men så fort hun begynte og snakke om fordeling av valpene hva de skulle selges for osv så mistet jeg helt interesse og avlyste det hele, og hun furter for det den dag i dag

Viktigere for meg at valpen får det bra og kommer til de rette folka enn at jeg skal tjene mest mulig penger på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...