Gå til innhold
Hundesonen.no

Bella Vie Cinderella

Tina&Ella

Recommended Posts

Etter 6 lange uker med ventetid kunne jeg endelig reise ned og hilse på valpekullet - og velge valp :(

Valget av valp var lett - oppdretter hadde en god formening og hvilken valp hun mente ville passe til meg, og det måtte jeg si meg enig i- det føltes riktig fra første stund. Jo mer jeg så av henne, jo sikrere ble jeg på at dette var riktig - fikk en god magefølelse! Hun har hatt kallenavnet Turbo fra dag en, og lever virkelig opp til navnet sitt. På papiret heter hun Lauvstuas Bella Vie Cinderella, men vil hete Ella (Turbo-Ella) til vanlig :P Hun ble testa på fugl når vi var der, og så fort hun hadde undersøkt omgivelsene og hilst på alle menneskene som stod rundt, så var hun i gang med å utforske kråka. Tok ikke lang tid før hun fikk skikkelig tak på den, og da løp hun rett bort til de andre valpene for å vise frem fangsten- kry som en hane.

Ella er veldig kontaktsøkende, skal helst opp i ansiktet og hilse, så jeg ble overøst med valpekyss i dag , gang på gang :kiss: Hun er tydelig glad i mennesker, og skal helst hilse på alle sammen, samtidig som hun skal ha med seg alt som skjer rundt henne. Så Turbo-motorn er i gang konstant. Kontakt er ikke noe problem, så får nok mye gratis der når vi skal begynne å trene :D Hun kom tilbake til meg gang på gang, og var like iverig og glad hver gang. Dette er en frøken jeg tror jeg kan få det mye morro med :D Det blir nok ikke en kjedelig dag med Ella i hus :(

Om 13 dager skal jeg hente hjem Turbo-Ella min - så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet- og lade batteriene til

Turbo-Ella kommer i hus. :P Vakre vakre jenta mi

post-1440-1194120035_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare lagt ut et og et bilde her - mer er mange bilder på hjemmesiden hennes, så er bare å stikke innom der en tur :kiss: Vesla er jo bare helt nydelig - jeg ble sjarmert i senk fra første stund :D Jeg kunne ikke vært mer fornøyd når det gjelder valg av rase, valg av oppdretter og valg av valp :D og nå er det bare 13 dager til jeg reiser ned til sørlandet igjen for å hente Turbo-jenta mi :( da blir det nok liv og røre :(

post-1440-1194167346_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydeligste valpebildet jeg har sett på lenge, så herlig og bedårende hun er!

åååå, nå er jeg spent på å høre mer om henne!

Kommer oppdateringer om frøkna så fort hun har kommet hjem :) er 13 laaange dager til jeg kan hente henne - men jeg får kose meg med ventetiden, er jo en del av morroa det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du! Vel, denne ventetiden er jo helt forferdelig, men samtidig litt deilig egentlig. Fikk alt kombinert med eksamen i våres jeg da, så jeg "måtte" tenke på noe annet, men dagen kommer faktisk fortere enn du tror, og da savner du de tisse-dam-frie dagene du hadde før hun kom...! Hehe! :D Neida, det er utrolig gøy med tollervalp, du har funnet en flott oppdretter og ser ut til at du kan være fornøyd med valpen også! Lykke til! Gleder meg til å følge med dere videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...