Gå til innhold
Hundesonen.no

Selskapsleker/Partygames?


mbakkevold

Recommended Posts

Skjeiå:

Denne leken går ut på at en fortelling leses av en leder. 9 damer står i en sirkel å hører på. 8 skjeier ligger på golvet mellom dem. Hver gang du sier ordet: Skjeien (skjeen - skjeiå) så skal de plukke opp skjeiene fra golvet. Det er en skjei for lite i hver omgang. Den deltakeren som ikke får fatt i ei skjei, går ut. Det artige er konkurranse instinktet hos damene. Leser du ord som minner om skjeiene eller at de tror - nå kommer ordet - kaster de seg feilaktig ned på golvet i vill kamp

SKJEIÅ:

9 deltakere

8 skjeer

Ja det var altså den gang Roger og Karstein skulle på safari i Sahara. De brukte lang tid på å forberede en så...sjelden...hendelse, og de pakket med seg alt de kunne komme til å trenge på en slik tur. Kart og kompass kom først i sekken og Karstein måtte ha med seg kikkert for å titte på stjernene.

Så slengte de resten hulter til bulter, men øverst la de kniv, gaffel og...lommetørkle..! Så var sekken ferdig pakket og begge hadde et forferdelig strev med å få snørt den sammen. Men plutselig kom de på noe de hadde glemt...skjismørning...men etter å ha funnet frem den var de også klare for å dra og SKJEIÅ tok de på baklomma.

De padlet oppover bekken, men da de kom til (et sted i distriktet der bryllupet holdes) hønseri brakk padleårene. Da var det godt å ha ...skjorter...som kunne brukes til seil, og videre gikk det oppover vikebekken. Sola skjinte og de hadde noen fine dager. Roger var glad for at kuene ikke kunne fly da han samlet opp måkeskiten med SKJEI.

Omsider kom de til Afrikas kyst. De drog kanoen på land og fortsatte videre til fots, med oppakningen på ryggen. Roger syntes det ble tungt og ville kaste slirekniven sin, men Karstein fraråda det og de svetta videre..skjegget lot de gro så de ble riktig tøffe.

Men, begge fikk høysnue etter et par dager og de måtte finne fram hostesafta som de tok med...andakt. Det hjalp godt, å snart kom de til en oase, hvor sjiraffene spiste av trærne med SKJEI.

Her slår vi leir sa Karstein opprømt og slengte i fra seg sekken i sanda så SKJEIÅ skvatt ut av lomma. Om natta hadde de vanskelig for å sove for... sjakalene...hylte så forskrekkelig rundt teltet og de slo vilt rundt seg med slipsene og Roger sjekte til dem også, uten resultat.

Etter en søvnløs natt vandret de videre. De ble snart lei av å gå men heldigvis traff de en skjitten fyr som solgte kameler. han fikk lurt på dem et gammelt øk av en kamel, så humpet de videre på hver sin pukkel.

Men fort gikk det ikke og de tenkte med lengsel på sine kjøretøyer hjemme. Etter en stund kom de til en skraphandler som solgte mye rart, som rustne spiker, historiebøker og skinntøfler, men det eneste de fant av interesse var en gammel sammenleggbar påhengsmotor som de monterte bakpå kamelen. Og nå gikk det unna så sanden føk og tennene skrangla - ja SKJEIENE og.

Plutselig bråstoppa kamelen. En flokk rasende kannibaler sperret veien for dem, men Karstein overrumpla dem fullstendig. Han tok en rask stemmeprøve - og dannet et blandakor av dem, som han dirigerte med en ....skjinnhellig...mine...og SKJEI. Men då kannibalene hadde kommet seg etter sjokket tok de Karstein og Roger til fange. Snart stod de i hver sin gryte. Huffameg tenkte Roger. Å eg som har glemt å senda julekort. Men - det viste seg at det var ein del vegetarianere blant kkannibalene og de spiste helst buskmenn - resten av banden fant ingen SKJEI.

Men her e det noge så ikkje stemme. Det e to deltakere igjen å bare ei SKEI.

Edit: kom litt for mye med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet om noen leker, men får bare skrevet noen få her nå..

Lek 1:

Utstyr: to flasker, to penner/blyanter, og to lange snorer.

Be to personer komme opp. De skal få en snor bundet rundt seg, og fra den snora skal det henge en penn. Pennen skal henge bak, litt under rumpa. På gulvet foran dem skal det stå en flaske hver. De skal holde seg i den mens de går 15 runder rundt flasken. Da de har gjort det, skal de prøve å få pennen ned i flaska uten å ta i verken pennen eller flaska. Den som først får pennen i flaska har vunnet. Veldig morsomt å se på!

Lek2

Teatersport. En kommer opp med en tenkt situasjon, og tre - fem personer får en rolle hver som de improviserer etter. Når

en i publikum kommer på en annen situasjon eller annen rolle, kan h*n rope "stopp", og da må alle personene i teatersporten fryse. Den som sa stopp, bytter med en av de andre, og steller seg akkurat slik som den personen sto - slik at det alltid er like mange på gulvet.. Slik kan det komme opp mange morsomme situasjoner og roller. Veldig moro å se på dette og!

Kommer sikkert med flere etter hvert :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...