Gå til innhold
Hundesonen.no

Den typiske Eier?


Margrete

Recommended Posts

Like stae som bikkjene sine kanskje? :)

Akkurat dét stemmer nok ganske bra når det gjelder meg..

Neida, det er vel ingenting komisk å si om oss da. Vi er jo så flinke, smarte, kule, oppfinnsomme, snille ... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar
takk og lov at dette er en humortråd, ellers tror jeg at jeg hadde blitt dypt fornærmet her som den GSeieren jeg er:P

Men beskrivelsene passer dessverre fryktelig mange av eierne (husker da vi var de eneste på bygdøy som visste hva en gs var.. merkelige tider..)

Den typiske jakthundeier etter mitt hodet:

konstant iført grønne, lydløse klær og med stolsekk på ryggen. Er man på fuglejakt har stolsekken også rypenett. Snusleppen er omtrent like stor som mjøsa og generalen ligger alltid godt pakket i lomma. En elgskank er mer en bra nok fôr og bikkja trenger jo ikke noe trim utenom jakta, da må man jo se etter nytt våpen for neste sesong og pusse støvlan.

Dusj er for homser, den nyeste jaktradioen obligatorisk og bikkjeskapet kan ikke slippes utenom jakta "for da stikkern til skogs og blir borte". Man må også ha minst 3 ulike våpen på hylla og hagla er konstant parat. Det mer ammo i beltet det bedre (ser jo "SÅ" rambo ut!)

Dette lo jeg usundt høyt av :)

Fy søren! Den likte jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter forsatt på en beskrivelse av Boxereiere :rolleyes:

Den kvinnelige boxereier; liker egentlig "machomenn" med muskler og "guts" men er samtidig litt skremt av dem, substituttet blir da en muskelhund med overlykkelig og snill adferd. Har merket meg at kvinnelige boxereiere, ofte har hanhunder.. :)

Den mannlige boxereier; dette er en type som skal ha en skikkelig hund!, som tåler en trøkk. Kjærtegn gies ofte i form av en kjærlig knyttneve , som avleveres med et hørbart dunk, i siden på hunden mens eieren stolt uttaler, "det er gutten sin det!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som kjent svært klok før 12, og da ramler det inn gode ideer i hodet mitt *sukk* Noen bedre enn andre...

Jeg synes at miniatyr eiere har blitt altfor pent behandlet i forhold til jaktfolket. Så her kommer en nøye beskrivelse av disse. Jeg anbefaler såre tær om å hoppe elegant over.

Disse ser jeg selvfølgelig disse på sommerstid, da iført fake designerklær, fake vesker, alt kjøpt i utlandet, gjerne spania og dette er hvitt. Og disse henger gjerne i armen på en med en stor mann/gutt, ganske sikkert en bulleting i andre hånden, han er dørvakt som har trent en gang for mye på helsestudio som han har flereårsabonement på og han har selvfølgelig, han fikk sprettrumpe da . Høye heler er ett must på damen. Blondt hår og silikon burde jeg vel nesten ikke nevne i og med at det er en selvfølge. Hun har også fransk manikyr. Hunden er iført bling fra snute til hale og er usosial og sint som fy! Og da slipper jo den lille å være på bakken så da løfter mor den opp. På cafebesøk, sitter den lille i vesken sin som også er fake, men veldig fin! På samme cafe finner man samme dame noen år senere med en liten baby i designervogn (like fake), enda noen år senere finner vi den samme damen nyskilt på cafen med andre venninner som er i samme situasjon. And so goes the story on...

Mor dusjer (i motsettning til jaktfolk) flere ganger om dagen og skifter selvfølgelig tøy hver tredje time. For å kunne gjøre dette må mor i butikken og hun oppsøker fine butikker, med da den lille på armen inne i butikken. Disse butikkene vet ikke vi bruksfolk hva er så jeg kan ikke si noe mer om dem. Har bare hørt om det fra noen andre som IKKE har miniatyrhund.

Hva gjør denne eieren om vinteren med sin lille? For da ser jeg dem ikke. Lufter de den lille fort rundt kvartalet eller har de tissekasse eller bruker de verandakassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ser jeg selvfølgelig disse på sommerstid, da iført fake designerklær, fake vesker, alt kjøpt i utlandet, gjerne spania og dette er hvitt. Og disse henger gjerne i armen på en med en stor mann/gutt, ganske sikkert en bulleting i andre hånden, han er dørvakt som har trent en gang for mye på helsestudio som han har flereårsabonement på og han har selvfølgelig, han fikk sprettrumpe da . Høye heler er ett must på damen. Blondt hår og silikon burde jeg vel nesten ikke nevne i og med at det er en selvfølge. Hun har også fransk manikyr. Hunden er iført bling fra snute til hale og er usosial og sint som fy! Og da slipper jo den lille å være på bakken så da løfter mor den opp. På cafebesøk, sitter den lille i vesken sin som også er fake, men veldig fin! På samme cafe finner man samme dame noen år senere med en liten baby i designervogn (like fake), enda noen år senere finner vi den samme damen nyskilt på cafen med andre venninner som er i samme situasjon. And so goes the story on...

Mor dusjer (i motsettning til jaktfolk) flere ganger om dagen og skifter selvfølgelig tøy hver tredje time. For å kunne gjøre dette må mor i butikken og hun oppsøker fine butikker, med da den lille på armen inne i butikken. Disse butikkene vet ikke vi bruksfolk hva er så jeg kan ikke si noe mer om dem. Har bare hørt om det fra noen andre som IKKE har miniatyrhund.

Hva gjør denne eieren om vinteren med sin lille? For da ser jeg dem ikke. Lufter de den lille fort rundt kvartalet eller har de tissekasse eller bruker de verandakassa.

Tissekasse, Margrethe, tissekasse :rolleyes:

Som forhenværende chihuahua-eier skjønner jeg jo nå at jeg må ha havnet i feil selskap i oppveksten - for jeg tror ikke mine venner vil påstå at jeg direkte tråkker ned dørstokken til motebutikkene rundt omkring *flir*.

Ellers må det være noe merkverdig med "utstillingsfolk" også....

- har en egen evne til å få med seg uante mengder utstyr på en gang

- av ovenstående grunn blir man usigelig forbannet dersom man må parkere mer enn 10 m fra utstillingsplassen

- er racere til å montere opp telt og lage det "hjemmekoselig" der inne

- er ikke direkte opptatt av å kaste søppel der søppel er tenkt kastet

- bikkjehår ? Nei, det ser vi ikke...

- tror alle er til FOR DEM - og at hotellpersonalet vil elske å vaske etter at de har klippet og stæsjet hunden på hotellrommet

- har alltid gode forklaringer på lur for hvorfor det gikk dårlig på utstillingen DENNE GANGEN også...

- dommere er stort sett bare plunder og heft, og et nødvendig onde - sånn egentlig

- dommere har sjelden greie på rasen

- man dømmer hunden bedre fra utsiden enn inni ringen - ringside-bedømmelse er man god på nemlig

- vinnerhunden er aldri rasetypisk

... og sist, men ikke minst *kremt* - alle potensielle nye klær som skal kjøpes inn, blir vurdert opp mot hvorvidt de passer til bikkja i utstillingringen eller ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha,ha Siri, det var tatt på kornet! Du glemte bare en ting; utstillingshunder gjør aldri i fra seg, i alle fall legger aldri eierne merke til det...

Ja, for søren - DEN glemte jeg... :)

- forresten lurer jeg på om ikke hannhundeier-utstillerne faktisk har lært hundene sine å markere på jakker og telt og bur og sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og sist, men ikke minst *kremt* - alle potensielle nye klær som skal kjøpes inn, blir vurdert opp mot hvorvidt de passer til bikkja i utstillingringen eller ei...

Eh... har du noe som matcher den røde kondomdressen og eller?? :)

(Jeg bare måtte, bildet sitter nå klistret på netthinna mi, siden jeg så det i dag tidlig... :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... har du noe som matcher den røde kondomdressen og eller?? :)

(Jeg bare måtte, bildet sitter nå klistret på netthinna mi, siden jeg så det i dag tidlig... :D )

HVOR?? Jeg vil å se! For nå fikk jeg ett bilde av Siri i rød kondomdress i hodet mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... har du noe som matcher den røde kondomdressen og eller?? :)

(Jeg bare måtte, bildet sitter nå klistret på netthinna mi, siden jeg så det i dag tidlig... :D )

*Hrmpf... sender fornærmet blikk på vegne av Babs*

HVOR?? Jeg vil å se! For nå fikk jeg ett bilde av Siri i rød kondomdress i hodet mitt ;)

Det må jo ha vært et behagelig bilde som fremmer søte drømmer om lekre damer som flyr i skauen iført Den Tettsittende :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hrmpf... sender fornærmet blikk på vegne av Babs*

Det må jo ha vært et behagelig bilde som fremmer søte drømmer om lekre damer som flyr i skauen iført Den Tettsittende :rolleyes:

åh nei! :fear: Siri, du må slutte nå! For dette blir bare verre og verre. Noen har jo sagt at de som flyr rundt i skogen er trailerlesber og vi har jo funnet ut at du har polstring... *rister grusomme mareritt lignende tanker ut av hodet* Om jeg ikke snart får se det bildet, kommer jeg til å få ett voldsomt fniseanfall neste gang jeg ser deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

*ler så jeg rister*

Måtte se meg i speilet i går når jeg kom hjem, for iht. til denne tråden burde jeg være ikledd tweed (terrierdamer gjør det sant) og ha piggtråd under arma (rottweilerfolk) - jeg lurte nemlig på hvordan i all verden tweed og piggtråd var kompatibelt med alvelooken eiere av langhårsbelgere ble tildelt i en tidligere tråd .......

*hysterisk latter*

Jeg vil legge til en ting......

Den typiske hestejenta som har konvertert til hund..

* Har ofte en rase som er lettlært og kvikk

* Har ofte hannhund

* Har som oftest superlydig hund uten å selv vite hvorfor

..og sist men ikke minst - har mer utstyr enn en gjennomsnittlig dyrebutikk når det kommer til bånd og halsbånd.......... (kalles utstyrshysteri og er svært ugreit å bli kvitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh nei! :fear: Siri, du må slutte nå! For dette blir bare verre og verre. Noen har jo sagt at de som flyr rundt i skogen er trailerlesber og vi har jo funnet ut at du har polstring... *rister grusomme mareritt lignende tanker ut av hodet* Om jeg ikke snart får se det bildet, kommer jeg til å få ett voldsomt fniseanfall neste gang jeg ser deg.

Når man trener hund må man jo være litt schizofren vettu... :). Trailerlesbe, polstring OG Den Tettsittende... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den typiske hestejenta som har konvertert til hund..

* Har ofte en rase som er lettlært og kvikk

* Har ofte hannhund

* Har som oftest superlydig hund uten å selv vite hvorfor

..og sist men ikke minst - har mer utstyr enn en gjennomsnittlig dyrebutikk når det kommer til bånd og halsbånd.......... (kalles utstyrshysteri og er svært ugreit å bli kvitt)

*ler*

For ikke så snakke om at vi faktisk pusser alt i lær på gammel vane, innkludert gappayskinnet. Det må jo være mykt sant! Mens det -vi- har på oss er møkkete og lukter godbiter... Bikkja har faktisk mer utstyr og dekken av ekstremt god kvalitet, gjerne med varmetråder i, så vi/de har ikke råd til litt bedre råd til å kjøpe skikkelig utstyr til oss selv. Hunden er alltid ren og nybørstet, blir spylt av på beina hver dag. Får alltid dårlig samvittighet om ikke dyret er ute i mer enn en time, hvor den har fått varmet opp, trent eller gått tur i alle gangarter, og gått ned igjen.

Belgerpia: Du har mannen som tar seg av kaktusen

Når man trener hund må man jo være litt schizofren vettu... :) . Trailerlesbe, polstring OG Den Tettsittende... :D

Grusom tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for søren - DEN glemte jeg... :)

- forresten lurer jeg på om ikke hannhundeier-utstillerne faktisk har lært hundene sine å markere på jakker og telt og bur og sånt...

Når jeg tenker meg om, så tror jeg egentlig forklaringen er enkel..; jeg har merket meg at hundefolk foruten å være interessert i hund også har en tidvis glødende interesse for følgende felt; astronomi(helst på kvelsdstid det), metereologi og ornitologi.. Disse interessene manifesterer seg med stor kraft, hver gang hunden(e) gjør tegn til å trå av, på naturens vegne..

Bare legg merke til med hvilken interesse himmelen og evt. forbipasserende fugler blir studert, av eieren til hunden.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndeeiere: Høy "infaktor" er et must, både når det gjelder bekledning og hjemmeinnredning.

Følger dette med når man kjøper mynder? Hvor er min "in"-bekledning og hjemmeinnredning??

Jeg fikk bare med min far's 20 år gamle Ikea-sofa og vanlige metall matskåler sammen med min første mynde. Og bekledningen er hullete jeans og store ull-gensere.

Hvem har "stjålet" mitt mynde-image??

JEG ER BLITT LURT!! :)

Stakkars hundene mine, tenk hvordan de føler seg når de møter andre mynder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger dette med når man kjøper mynder? Hvor er min "in"-bekledning og hjemmeinnredning??

Jeg fikk bare med min far's 20 år gamle Ikea-sofa og vanlige metall matskåler sammen med min første mynde. Og bekledningen er hullete jeans og store ull-gensere.

Hvem har "stjålet" mitt mynde-image??

JEG ER BLITT LURT! :)

Stakkars hundene mine, tenk hvordan de føler seg når de møter andre mynder :D

Du har helt klart blitt lurt ja! Klag til oppdretter! Hvis hundene(e) din vokste opp under så fattigsle forhold som du beklageligvis tilbyr hunden din(e), går det muligens bra med hunden(e) dine..I motsatt fall syns jeg oppriktig synd på hunden.... :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den typiske hestejenta som har konvertert til hund..

* Har ofte en rase som er lettlært og kvikk

* Har ofte hannhund

* Har som oftest superlydig hund uten å selv vite hvorfor

..og sist men ikke minst - har mer utstyr enn en gjennomsnittlig dyrebutikk når det kommer til bånd og halsbånd.......... (kalles utstyrshysteri og er svært ugreit å bli kvitt)

Vel- bortsett fra den superlydige delen kjenner jeg meg ekkelt mye igjen *ler*. Den siste mnd har jeg skippet middag flere ganger for å få råd til å kjøpe diverse ting (ny seng, refleksdekken, halsbånd, kløv, apport ++), hunden blir varmet opp og gått ned før og etter trening, har hatt kun hannhunder frem til nå.. Og har BC *himle*

Må legge til en ting til; eks-hestejenter med hund har ofte en omtrent overnaturlig evne til å spotte halting eller uregelmessigheter i ganglag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Må legge til en ting til; eks-hestejenter med hund har ofte en omtrent overnaturlig evne til å spotte halting eller uregelmessigheter i ganglag.

*latter*

Jupp....... vel, i alle fall de som har vært belemret med halte hester - jeg har vært velsignet forskånet fra både sjuke hester og hunder, men joda - jeg ser når hunden halter - eller går rart - dog har jeg aldri tenkt på at andre ikke ser det *fnis* Jeg er imidlertid en jævel på å "kjenne" passgang hos hunden selv når den går ved siden av meg og jeg ikke egentlig ser den.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel- bortsett fra den superlydige delen kjenner jeg meg ekkelt mye igjen *ler*. Den siste mnd har jeg skippet middag flere ganger for å få råd til å kjøpe diverse ting (ny seng, refleksdekken, halsbånd, kløv, apport ++), hunden blir varmet opp og gått ned før og etter trening, har hatt kun hannhunder frem til nå.. Og har BC *himle*

Må legge til en ting til; eks-hestejenter med hund har ofte en omtrent overnaturlig evne til å spotte halting eller uregelmessigheter i ganglag.

Ojoj... Her er visst jeg satt i bås også. Liten, lettlært hund (kanskje ikke superlydig), hannhund og altfor mye utstyr...

Og i helgen var jeg bekymret fordi han trakk på ene frembenet.. :) Legger ikke andre hundeeiere merke til sånt altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiere av Schnauzere : Trøtte og trege folk som aldri klarte å bestemme seg for hvilken rase de ville ha og bare endte opp med en hund.

Siden dette er den ene setningen som dekker alle tre schnauzerrasene i hele tråden og beskrivelsen ikke er spesielt treffende eller annet kan man kanskje konkludere med at schnauzereiere egentlig er helt normale oppegående mennesker som ikke gjør så mye merkelig siden de ikke blir lagt merke til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...