Gå til innhold
Hundesonen.no

Typisk 90-tall?


Artemis

Recommended Posts

Jeg var "gymbaben" selv om jeg ikke var det minste sporty til vanlig. :lol: Hva kalte hun seg igjen? Mel A? B? C? D? Husker ikke jeg...

Husker platåskoene. De var hotte! Og jeg var selvfølgelig alt for liten til å finne noen som passet, og da jeg endelig fikk mitt første par...var platåsko ut. Alltid like gøy å være liten... Nå ble jeg litt nostalgisk merket jeg. :closedeyes:

Jeg var også gymbaben - selv om jeg hadde klin rødt hår var det en av de andre som insisterte på å være Geri, så jeg endte opp som Mel c. Husker også veldig godt Barbie Girl, samt at magegensere ble kjempepopulært like etter at Britney debuterte som artist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg husker vi sa "I`m a Barbie girl" i barnehagen :D Også husker jeg alltid at søsteren min gikk med bar mage... :P

Også fikk jeg en rååsa sleng buksa, som var kjempe vis nederst.... og fytti rakkeren så kry jeg var :P

Også kom Britney.... hehe...digger henne fortsatt jeg :lol: Ikke alt hun gjør, men liker personligjheten hennes.. :P Fatter egentlig ikke hvorfor...!

Edit; husker at vi var en veninne gjeng som pleide å leke at vi var de i Spice Girls, jeg var Victoria...huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh...nittitallet var jo mitt "vokseopp-tiår", fantastisk! fake-skinnbukser, bukseskjørt, leggingser, platåsko, slengbukser og litt sånn "inn i framtiden-look" da vi nærmet oss millenniumet...herlikt :lol: I begynnelsen av nittitallet gikk vi masse i tights og store vide gensere med trykk (skjønnheten og udyret, seff). *vil også på nittitallsparty*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 tallet for meg var MTV på tv mens jeg "gjorde" lekser. 2 unlimited, New kids on the Block (var veldig forelska i Joey eller var det Jordan... en på J hvertfall..), Take That (Robbie :P) East 17 (ingen var kjekke der, men de var veldig kule..) Jeg kan faktisk forbausende (og flaut) mange Take that tekster utenat fremdeles.. :P

Klesstilen var vid skjorte og Levis bukse, jeg hadde en kort fase med"raddis"/Grunge stil, men den gikk over da jeg ble russ i 97 og I'm a barbie girl var en hit.. :lol:

*Ah, nostalgia* :P

Hehe, skal faktisk på 90-tallsfest med 2 Unlimited :D

Og jeg som tenkte at jeg sikkert ikke ville få noen svar i denne tråden... Ser ut til at det er mange med minner fra 90-tallet! :P Oppfølgingsspørsmålet blir nå: Hvor i all verden kan jeg få tak i ting som platåsko, slengbukser og leggvarmere? Har dessverre ikke så mye spennende i skapet mitt, og min gamle missixtybukse ligger i Bergen. *Snøft* Kan heller ikke si at jeg har sett så mange leggvarmere i butikkene i det siste?! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skal faktisk på 90-tallsfest med 2 Unlimited :D

Og jeg som tenkte at jeg sikkert ikke ville få noen svar i denne tråden... Ser ut til at det er mange med minner fra 90-tallet! :lol: Oppfølgingsspørsmålet blir nå: Hvor i all verden kan jeg få tak i ting som platåsko, slengbukser og leggvarmere? Har dessverre ikke så mye spennende i skapet mitt, og min gamle missixtybukse ligger i Bergen. *Snøft* Kan heller ikke si at jeg har sett så mange leggvarmere i butikkene i det siste?! :P

Kan jo tenkes at man er heldig og finner noe på Finn, i hvert fall sko :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skal faktisk på 90-tallsfest med 2 Unlimited :D

Og jeg som tenkte at jeg sikkert ikke ville få noen svar i denne tråden... Ser ut til at det er mange med minner fra 90-tallet! :lol: Oppfølgingsspørsmålet blir nå: Hvor i all verden kan jeg få tak i ting som platåsko, slengbukser og leggvarmere? Har dessverre ikke så mye spennende i skapet mitt, og min gamle missixtybukse ligger i Bergen. *Snøft* Kan heller ikke si at jeg har sett så mange leggvarmere i butikkene i det siste?! :P

Leggingser er jo totalt inn igjen, det får du på alle HMbutikker! Ta deg en tur på fretex du, bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skal faktisk på 90-tallsfest med 2 Unlimited :lol:

Og jeg som tenkte at jeg sikkert ikke ville få noen svar i denne tråden... Ser ut til at det er mange med minner fra 90-tallet! :D Oppfølgingsspørsmålet blir nå: Hvor i all verden kan jeg få tak i ting som platåsko, slengbukser og leggvarmere? Har dessverre ikke så mye spennende i skapet mitt, og min gamle missixtybukse ligger i Bergen. *Snøft* Kan heller ikke si at jeg har sett så mange leggvarmere i butikkene i det siste?! :P

Sirkulus er en gullgruve! (ligger like ved biblioteket - Kjøpmannsgata 33)

På Fretex finner du også masse "fint", jeg tror jeg ville ha satset på den i Fjordgata framfor den på Mercur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg husker riktig men... hehe mener å huske at på tidlig 90-tallet så hadde kjæresten min noe de kalte Bodystocking eller noe... og jeans med høyt liv og litt bredt belte... :P ...er det mulig??

Stemmer med body! :lol: Nett slik som babyer har, bare i litt mer sexy(???) modell. Det var greier husker jeg :D

Kan nesten ikke le heller, vent noen år så er det på mote igjen :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og veldig tidlig 90tall - sykkelshorts og USA-sokker og lange mohair-gensere i pastell (eneste grunnen til at jeg husker det, var at jeg fikk en sånn genser av pappa - veldig fin en og - og den overlevde ikke vask og tørketrommel den :glare: Passa plutselig til kålormdokka mi, liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Vet ikke om jeg husker riktig men... hehe mener å huske at på tidlig 90-tallet så hadde kjæresten min noe de kalte Bodystocking eller noe... og jeans med høyt liv og litt bredt belte... :lol: ...er det mulig??
Åh, er det det som var bodystocking? Jeg minns en het sommerdag på tidlig 90-tall da jeg så ei splitter naken svart (får man lov å skrive svart idag?) ungmø hoftevrikkende nedover Karl Johan. Det var først da hun passerte meg at jeg sanset en kroppsfarget tettsittende strømpebukselignende svært utringet sak som dekket det vesentligste av hele seg. Hvordan hun klarte å komme inn i den vil jeg ikke spekulere på engang. Det trodde jeg het bodystocking :closedeyes:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og veldig tidlig 90tall - sykkelshorts og USA-sokker og lange mohair-gensere i pastell (eneste grunnen til at jeg husker det, var at jeg fikk en sånn genser av pappa - veldig fin en og - og den overlevde ikke vask og tørketrommel den :glare: Passa plutselig til kålormdokka mi, liksom)

Dette er det eneste jeg husker av 90-tallsmoten også. I tillegg til strekkbuksene og lange t-skjorter da. Hjelp så glemsk man har blitt! :lol: Årsaken kan ligge i at jeg ble både mamma og hundeeier i 95-96, så da ble vel hodet fylt med ammetåke, hundehår, og Hallgren istedet for spice-girls og mote.

Sent 80 talls-mote med permanenthår (struktur het det da) steinvaska høyvannsbukser, med collegegenser oppi, pluss tennissokker og seilersko sitter som spikra. Og Bobbysocksepoken med alt innen rosa, lilla, svart og hvitt, helst på engang. Og digre plastikkøreringer i pastellfarger. Jeg hadde rosa dressjakke da jeg tok lappen. Eneste jeg husker fra den dagen. Var nok derfor jeg besto. Eller kanskje øreringene distraherte sensoren?

Ooh du salige nostalgi.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første halvddel hadde jeg skulderlangt hår med midtskill (huff!), andre halvdel gikk det mer i sånn britpop-bollesveis (nesten like huff!)

Akkurat samme her... :lol:

Ellers synes jeg å huske at veldig mange jenter hadde panneluggen sånn nesten rett opp - med resten av håret hengende mer fritt. I alle fall tidlig på 90-tallet...

Ellers er det sørgelig vanskelig å huske 90-tallsmoten. Men ser man tv-serier fra tida merker en jo at mye av det vi forbinder med 80-tallet hang igjen ganske langt innpå 90-tallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirkulus er en gullgruve! (ligger like ved biblioteket - Kjøpmannsgata 33)

På Fretex finner du også masse "fint", jeg tror jeg ville ha satset på den i Fjordgata framfor den på Mercur.

Takk skal du ha! :( Vet ikke hvor Fretex ligger i Bergen en gang, så hadde ingen anelse om hvor jeg skulle lete her i Trondheim :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Mulig jeg levde i ett annet 90-tall enn dere, men hos oss var det nirvana og gamle 70-talls band for alle penga (the doors bl.a) av klær var det militærbukser, ponsjoer i inkamønster, palestina skjerf, vide skjorter utenpå buksene (til pappas store fortvilelse), man kunne ha skinnjakke hvis man ikke var stright-edger, av sko tøy var det enten militære marsjstøvler eller doc martens. evt skatesko. Losjakke eller islender var alltid populære plagg.

Jeg skjønner nå at min ungdomstid foregikk i usømmelige former :(

Edit: Slengbukser,hoftebukser, plåtåsandaler med korksåle og trange topper hadde vi kun på oss når vi skulle ut å danse og sjekke eldre gutter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-skjorte med spice girlslogo på fronten er kjøpt inn sammen med frekke rosa leggvarmere :rolleyes: Gleder meg skikkelig, tror virkelig at det blir stemning :( Hvis noen har lyst til å mimre litt mer, så trenger jeg noen fantastiske 90-tallshits for å komme skikkelig i stemning. Musikken var jo fantastisk, haha! Har allerede lastet ned diverse spice girls-hits m.fl. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ace of bace.. el noe sånt?!?

Hadde også armyboots, store skjorter, sort sminke og div annet en periode på 90 tallet. Men 90 tallet er jo ti år da ( :( )

man kan jo forandre seg en god del i løpet av 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg levde i ett annet 90-tall enn dere, men hos oss var det nirvana og gamle 70-talls band for alle penga (the doors bl.a) av klær var det militærbukser, ponsjoer i inkamønster, palestina skjerf, vide skjorter utenpå buksene (til pappas store fortvilelse), man kunne ha skinnjakke hvis man ikke var stright-edger, av sko tøy var det enten militære marsjstøvler eller doc martens. evt skatesko. Losjakke eller islender var alltid populære plagg.

Jeg skjønner nå at min ungdomstid foregikk i usømmelige former :)

Edit: Slengbukser,hoftebukser, plåtåsandaler med korksåle og trange topper hadde vi kun på oss når vi skulle ut å danse og sjekke eldre gutter :)

Jeg var 3 år i 1990, og da også 13 i 2000, så jeg tror kanskje jeg var litt ung for grungen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Jeg var 3 år i 1990, og da også 13 i 2000, så jeg tror kanskje jeg var litt ung for grungen?

Antagelig. Jeg var nemlig 15 år i 1990.. Men grungen kan når som helst gjennoppstå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig. Jeg var nemlig 15 år i 1990.. Men grungen kan når som helst gjennoppstå..

Faktisk påpekte siste nummer av et kjent magasin for unge kvinner at denne høsten, altså høst 07, er grungen tilbake! Så min kjære venn, det er bare å grave frem klærne fra da du var 15/16 igjen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Faktisk påpekte siste nummer av et kjent magasin for unge kvinner at denne høsten, altså høst 07, er grungen tilbake! Så min kjære venn, det er bare å grave frem klærne fra da du var 15/16 igjen:D

Jippi! Hadde de bare overlevd 14 flyttinger siden da og fortsatt passet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...