Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattetiss i sengen.


Torunn1

Recommended Posts

Jeg har et lite problem.

Har en katt som egentlig er renslig (går i kassen), men har funnet ut at det er fint å tisse i sengen på gjesterommet og. :D

Finnes det noe å spraye på sengeteppet som ikke ødelegger det (sengeteppet) for alltid? Tenkte å legge noe plastikk i sengen, men vil ikke ha det der for alltid heller.

Jeg har prøvd å søke her på forumet, men fant ikke noe. Leste noe om eddik, men vil ikke ha eddik i hele sengen heller. :rolleyes:

Litt rådvill her nå! ;)

Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg!! Dette problemet hadde vi helt til vi steriliserte hunnkatten vår, og hun nøyde seg ikke med å tisse i senga vår flere ganger om dagen (den gang bodde vi i en 1 roms, og hadde således ikke dør til soverommet.......) - hun tisset også opptil flere ganger i sofaen i stua.

Tips 1: Steriliser/kastrer katten (hvis den er gammel nok)

Tips 2: Lukke døra til gjesterommet når det ikke er i bruk...

Vi har kastet senga fra den tiden, og solgt sofaen etter omfattende bruk av et rensemiddel:

751.jpg

"Pist'Væk et desinfiserende og nøytraliserende middel som fjerner urinlukt blant annet fra katter. Middelet innkapsler bakterier, er biologisk nedbrytbar og avgir en frisk og behagelig duft som ikke er for dominerende. Den oppfordrer dyr til ikke å urinere på samme sted.Kan brukes på alt som tåler vann; dvs møbler, tepper, gulv, - i vaskemaskinen osv. KONSENTRAT. Blandes ihht beskrevet på kanne."

Dette produktet får du kjøpt på http://www.stargate.nu/

Dette funket faktisk mot lukten, vi lot massssse av denne blandingen renne NED i sofaen der hvor katten hadde tisset, og lukten av kattetiss ble faktisk borte - kun erstattet av en litt sterk lukt av dette nøytraliserende middelet. Det funket dessverre ikke slik at katten ikke tisset der flere ganger, men i en overgangsperiode (fra liten til stor kåk, fra fertil til sterilisert) så var det bedre med sterk såpelukt i sofaen enn kattetiss-lukt, som muligens må være det absolutt kjipeste man får av dufter.... uff.

Vi var så heldige at katten sluttet med dette to dager etter at hun ble sterilisert, og etter dette er hun heldigvis den perfekte lille pusen vi visste at hun kunne være. Men det var så ille en stund at vi la henne ut på finn.no fordi vi tenkte det kunne være en form for markeringsbehov hun hadde i forhold til våre to hannkatter, som ikke har gjort dette verken før eller etter kastrering. Heldigvis var det ingen som meldte seg, og det gikk over til slutt.

Men - det enkleste vil jo være å lukke døra til gjesterommet hvis du har mulighet til det.

Ble langt svar dette, men de månedene vi bodde i kontant urin-angst, så gikk det på humøret og helsa - og samboerforholdet - løs. Håper du får nytte av svaret mitt i hvert fall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...