Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags fugl er dette?


PhoNuLi

Recommended Posts

Kan noen fortelle meg hva slags fugl denne nydelige lille skapningen her er?

http://i157.photobucket.com/albums/t59/Tin...r/sept07058.jpg

Holdt på å trø på den da jeg og Phoebe var ute på tur i går, og ble ganske sjokkert over at den var så "tam".

Jeg har aldri sett en slik før, og den ser da ikke ut som en vill fugl? :) Tenkte det kunne være en liten "tam-fugl" som har blitt holdt som kjæledyr, og som har klart å forville seg bort..

Hadde veldig lyst til å fange den, å ta den med hjem, men ville ikke begynne å klusse med den i tilfelle det var en vill fugl. Dessuten hadde jeg nok ikke klart det med Phoebe (og dette var langt fra hjemme..).

Måtte desverre gå fra den der, men sitter nå med en ekkel følelse av at den ikke holder til ute i naturen her, og har egentlig ganske dårlig samvittihet :)

Gikk bort for å se etter den i dag, men den var (selvfølgelig!) borte..

Vet det er lite jeg kan gjøre nå, men hadde vært fint om noen vet hva slags type fugl dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åj da!

dette er nok en tam fugl ja gitt. som selges i dyrebutikker. Han så litt pjusk ut. Håper den klarer seg :)

ZEBRAFINKER

De kommer opprinnelig fra Australia. De har fått navnet "zebrafinker" pga. av de fine tynne hvite og svart stripene på brystet og de litt tykkere stripene på halen. Levealder: 6-12 år. Alderen kommer ann på hvor de bor, hva de spiser o.l. Størrelse: De veier ca 12 gram og er ca 11 cm lange. Utseende: Det er lett å se forskjell på hannene og hunnene pga. av at hannene har finere farger enn hunnene. Vanlige hanner har fine oransje kinn (se bildet), men det finnes forskjellige farge variasjoner. Vi har fem forskjellige zebrafink-typer i vårt bur, dere får se bilde av alle sammen

Her er bildet som lå ved infoen over.

f1sebra1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...