Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har tatt med hund fram og tilbake fra usa?

turbogutten

Recommended Posts

Ja her er dillemaet; Jeg har muligheten til å dra til usa i ett år og gå på skole men jeg vil ha med Turbo! Er det noen her som har erfaring med å dra til usa med hund og tilbake igjen om ett år? Han er rabies vaksinert så det er sagt ;) Jeg drar nok ikke uten han ;) Mamma skal ringe reisefolka i morgen og snakke med de så håper jeg får ett JA :P skal ringe flyselskaper i morgen også og høre hvordan de gjør det også hvis vi får ja fra reisefolka ringer vi mattilsynet også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Sålenge pass og blodprøver er i orden så er det ingenting i veien for å reise frem og tilbake med hund til USA.

MEN - du må passe på - alt ettersom hvor du er - skal du til sørligere deler av USA så må du passe på å gi hunden medisin mot hjerteorm, det er en prevantiv medisin som jeg tror gis en gang i måneden.

Det kan forøvrig være vanskelig å få ett sted å bo med hund i USA, så det må du uansett avklare.

Høres spennende ut da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om du reiser med SAS er det faktisk ikke dyrt å reise med hund, reiste selv med hund fra Texas til Norge - og betale USD 200,- for hunden. Dette er da overkommelig for de fleste. Det ble faktisk billigere for meg og reise og hente hunden, enn å få den sendt hit, så da tenkte jeg meg ikke lenge om, for jeg var på vei over dammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er DYRT å få hunden fra Usa til Norge etter endt opphold, venninen min kjøpte seg hund når hun bodde der og det tok 6 mnd og 20 tusen lapper fattigere for å få han med seg hjem.

Nå må du ikke glemme at jeg ikke skal kjøpe hund der nede da ;) Jeg skal ha med meg Turbo ned og opp igjen ;) Hva var det som kostet så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...