Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt funnet!


PhoNuLi

Recommended Posts

For to uker siden når jeg var ute å gikk tur med Phoebe, gikk jeg forbi gamle SFO ved barneskolen her. På trappa der satt en svart, nydelig pus i Pøsregn og "gråt". Hun begynte å løpe etter meg og Phoebe, og kom helt bort til oss (selv om hun egentlig var redd for Phoebe..), hun virker rett og slett desperat for å få kos.

Dagen etter gikk jeg forbi der igjen- for å se etter henne. Og igjen satt hun på trappa i det samme drittværet.

Jeg syntes så synd på henne, og klarte ikke å gå fra henne. Når jeg kom hjem begynte jeg å snakke med lillesøs som nettopp slutttet på SFO, kanskje hun visste noe og katten..

Da fikk jeg beskjed om at den hadde bodd under der i et år (under de gamle brakkene, som dessuten skal rives snart), og at de av og til pleide å gi henne mat. Dette er en katt som uten tvil er vandt med mennesker, hun er utrolig kosete og kontaktsøkende. helt sikkert forlatt ;) Jeg klarer selvfølgelig ikke å bare forlate henne der, uten å gjøre noe, så jeg har kjøpt inn mat, og har vært å matet henne daglig.

I dag var jeg på SFO, for å snakke med de voksne der, slik at de kunne bekrefte det lillesøs fortalte meg.

Bestemte meg da for å ringe Kari Mills, selv om jeg egentlig visste at det er fullt hos dem. Av henne fikk jeg beskjed om å fortsette å mate henne, prøve å finne eieren eller evetuelt omplassere henne. Jeg vil mer enn gjerne hjelpe pusen- men jeg blir så utrolig frustrert! Jeg skjønner at det er fullt på kattesenteret på hinna- det har jeg jo sett selv også, men allikevel så blir det vanskelig for meg å påta meg ansvaret. Jeg har egne dyr, venner, skole og jobb utenom, dessuten er ikke akkurat foreldrene mine så glade for at jeg bruker enda mer av lønna mi på å kjøpe inn mat og utstyr til dyr, som ikke en gang er mine ;)

Jeg kommer til å henge opp lapper her og gi henne mat- men hvis jeg ikke finner en løsning har desverre ikke jeg mulighet til å ta meg av henne.

Vet noen hva jeg kan gjøre? Er det andre som tar i mot hjemløse katter? Eller kjenner dere noen som kunne tenke seg en?

Er nesten desperat for å finne en løsning- synes så synd på den nydelig snille pusen! Hun fortjener ikke et slikt liv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Begynner å bli ganske fortvila her nå, det er ingen som vil ha pus :(

Har hengt opp lapper i nærbutikkene her, i stallen, spurt folk på skolen, lagt ut annonse på finn.no og på flere forum- men får absolutt ingen respons fra noen :(

Synes det er en så trist skjebne, og hadde jeg hatt mulighet hadde jeg ikke nølt et sekund med å ta henne med meg hjem. Hun har bare verdens beste personlighet, kan ikke tenke meg en snillere katt :(

Jeg aner ikke når brakkene hun bor under skal rives, så jeg begynner med å stresse en del nå, godt mulig det skjer ganske snart..og da har hun ingen sted å være.

Jeg bor i stavanger, er det noen som vet om det finnes noen i nærområdet som tar i mot hjemløse dyr/katter, utenom dyrebeskyttelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dyr fortjener et slikt liv.Gå inn på dyrebeskyttelsen for hjelp.Begynner å bli kaldt om nettene og dette er vel den største faren for en katt. Se etter om den har noe varmt å ligge på og fortsett med mat. Det er slike som deg som gir meg troen på at det finns mennesker med hjertevarme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :icon_redface:

Dyrebeskyttelsen vil ikke ha henne, de sier de har krisesituasjoner å prioritere :icon_redface: Forstår at det er kaotisk på senteret, og smekk fullt med katter (har jo sett det selv- har jobbet der), og at de faktisk må prioritere mishandla, skada katter, og små kattunger, men de kunne i det minste prøvd å hjelpe meg, eller gitt meg noen råd! Fikk bare beskjed om å mate henne, og finne et hjem til henne- men det er ikke lett å finne et nytt hjem til en voksen katt.

Foreløbig er det ingen problem for meg å mate henne daglig, men jeg beskymrer meg for vinteren. Har lagt ut et ullpledd til henne nå, håper det hjelper litt :blink: Dessuten aner jeg ikke hva jeg skal gjøre når jeg f.eks skal på ferie, for det er ingen andre som kan mate henne. Håper inderlig noen ansvarlige mennesker kan gi denne fantastiske katten et nytt hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hei igjen

Nå har det gått over 2 mnd, og alt begynner å virke ganske håpløs Har lagt ut annonse på finn, snakket med veterinær og kjente, men det er ingen som vil ha henne.

Det var ei dame som tok kontakt med meg, og hun ville være med å hjelpe. Så nå deler vi to på ansvaret med å finne et hjem til henne, og vi mater annenhver uke. Hun sier at hun kanskje vet hvem eieren er (pga noen rykter hun har hørt av barna..så det er ikke de mest politelige kildene), og skal snakke med de i løpet av helgen. Sitter å venter på mail fra henne! Jeg håper og ber om at de faktisk er eierne til denne katten, og at de kan ta ansvar!

Jeg har også vært i kontakt med en dame med en labrador som virket litt interessert, men hun svarer ikke på mail, så jeg tror ikke hun vil allikevel.

Dessuten virker det nesten som hun er drektig:-S Jeg klarer ikke kjenne noe, men hun legger på seg. D

Jeg var hos veterinæren med Phoebe i dag, og snakket da litt med veterinæren. De ble selvfølgelig like fortvila som meg, men kunne ikke hjelpe med noe. De anbefalte nesten å la henne slippe, for hun har det ikke spesielt godt når hun bor ute alene, spesielt ikke nå som det går mot vinter.

Avliving er ikke utelukket, men det er en siste utvei. Jeg vil ikke gi opp enda, og har fortsatt litt håp igjen

Men finner jeg ikke en løsning innen 1-2 mnd, tror jeg det er best å la henne slippe, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Wuhuuuu...avlivning er nå helt fullstendig utelukket- fordi pus flytter til sitt nye hjem på tirsdag :lol:

ENDELIG skal verdens snilleste katt få det livet hun fortjener :P

Hun skal bo sammen med en gutt/mann (aner ikke hva :P ) og en 4-5 mnd gammel kattunge...pappa kjører meg ut med henne!

Men huff, som jeg kommer til å savne henne :P Hun er bare perfekt, så det blir nok utrolig vanskelig, men samtidig fantastisk å si hade til henne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...