Gå til innhold
Hundesonen.no

Veskehunder!


Karoline KM

Recommended Posts

Milli går for det meste selv.. eller så og si alltid egentlig.. hun er en av de som ikke liker å bli bært, og helst vil gå selv.. eneste gangene jeg bærer henne er om jeg MÅ ha henne med på en butikk, om vi skal inn på buss og det er mange folk der, eller sånne ting.. Har hatt henne med til byen en gang det var masse mennesker der, var "konsert" på festplassen i byen, og da stappet jeg henne i jakken.. tror ikke hun led noe særlig av det..

Milli er super aktiv og går fjelltur nesten hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine
Vet du hva Ida, for meg er det viktigste at hundene har det bra..

Amen!

Jeg er 15, og nei, jeg liker heller ikke hunder som ligger konstant i veskene. Om eieren har dior-briller, louis vutton veske, diesel-bukser og høyhæla driter jeg i. Greit, fins nok Paris Hilton kopier, men det er vel ikke dermed sagt at alle strever etter å bli som henne?

I sommer skulle jeg på luftetur med begge hundene før jeg skulle ut en tur. Hadde på meg miniskjørt, tights, utringa topp, solbriller, lindebergbelte, øreringer og smykker+ oppsatt hår. På den eldste hunden tok jeg på et rosa bånd, også måtte jeg bære den minste(liten valp) igjennom de store folkemengdene, og dermed hang han på arma.

Fikk mange stygge blikk, og folk som sikkert tenkte på hvilken håpløs tenåring jeg er. Sikkert en del som syns sååå synd på hundene mine da, og som fikk dårlig intrykk av meg. Men so? Jeg vet jo selv at hundene mine har det bra, og hva andre syns om mitt hundehold legger jeg meg som oftest ikke opp i.

Rotete innlegg, men håper iallefall noen skjønner hva jeg vil frem til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen!

Jeg er 15, og nei, jeg liker heller ikke hunder som ligger konstant i veskene. Om eieren har dior-briller, louis vutton veske, diesel-bukser og høyhæla driter jeg i. Greit, fins nok Paris Hilton kopier, men det er vel ikke dermed sagt at alle strever etter å bli som henne?

I sommer skulle jeg på luftetur med begge hundene før jeg skulle ut en tur. Hadde på meg miniskjørt, tights, utringa topp, solbriller, lindebergbelte, øreringer og smykker+ oppsatt hår. På den eldste hunden tok jeg på et rosa bånd, også måtte jeg bære den minste(liten valp) igjennom de store folkemengdene, og dermed hang han på arma.

Fikk mange stygge blikk, og folk som sikkert tenkte på hvilken håpløs tenåring jeg er. Sikkert en del som syns sååå synd på hundene mine da, og som fikk dårlig intrykk av meg. Men so? Jeg vet jo selv at hundene mine har det bra, og hva andre syns om mitt hundehold legger jeg meg som oftest ikke opp i.

Rotete innlegg, men håper iallefall noen skjønner hva jeg vil frem til?

Forstår godt hva du vil frem til. Ifjor var det såpass gale om sommeren at jeg gikk kledd i dongeribukse og skjorte omtrent hele sommeren. og det var en varm sommer ifjor! Var en smuuule livredd for å få på meg dette "Paris" stempelet. I år er jeg såppass mye sikrere på meg selv, og jeg vet at de jeg kjenner vet hva jeg står for når det gjelder rasen. da det var 25-26 grader i sommer (noen få dager) hadde jeg på meg skjørt og singlet og hadde løst hår. hvorfor må jeg gå i varme ukomfortable klær for å bli tatt seriøst som chihuahua eier? de som TROR noe om meg kan reise og ryke. De som VET noe om meg, støtter meg og vet at hundene mine har det bra :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Herregud da Christine! Rosa halsbånd på Milo?? Hva tenkte du på?? :whistle:

Rosa er tøft!

(Og ja, rosa er stilig på gutter)

Forstår godt hva du vil frem til. Ifjor var det såpass gale om sommeren at jeg gikk kledd i dongeribukse og skjorte omtrent hele sommeren. og det var en varm sommer ifjor! Var en smuuule livredd for å få på meg dette "Paris" stempelet. I år er jeg såppass mye sikrere på meg selv, og jeg vet at de jeg kjenner vet hva jeg står for når det gjelder rasen. da det var 25-26 grader i sommer (noen få dager) hadde jeg på meg skjørt og singlet og hadde løst hår. hvorfor må jeg gå i varme ukomfortable klær for å bli tatt seriøst som chihuahua eier? de som TROR noe om meg kan reise og ryke. De som VET noe om meg, støtter meg og vet at hundene mine har det bra

Ja, sant? Man skal ikke dømme noen før man kjenner de. Blir som å velge venner ut i fra utseendet det. Og folk skal få kunne gå i det de vil uten å få stemplet no i panna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da. Viktigste er at hunder har det bra. Men denne minihundmoten har faktisk ført med seg ufattelig mye dritt med smugling av små valper under grufulle forhold, valpefabrikker, rovdrift på tisper Men det er vel lett å glemme den delen? Og hva når de går av moten? Hvor mange blir å beholde hundene som kamerater? Eller kommer de til å kvitte seg med de, slik de gjør med fjorårets utgåtte tilbehør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da. Viktigste er at hunder har det bra. Men denne minihundmoten har faktisk ført med seg ufattelig mye dritt med smugling av små valper under grufulle forhold, valpefabrikker, rovdrift på tisper Men det er vel lett å glemme den delen? Og hva når de går av moten? Hvor mange blir å beholde hundene som kamerater? Eller kommer de til å kvitte seg med de, slik de gjør med fjorårets utgåtte tilbehør?

Ehh... Dette samsvarer vel ikke helt med at hundene skal ha det bra eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder har 4 bein hver, og de kommer seg fint gjennom vinteren selv uten klær. Noen ganger må de ha på klær om det er kjempe kaldt , eller vi skal være ute lenge.. men er det ikke det, så har de pels selv :whistle: Enetse gangen vi bruker bur/bag er på fly og i bilen.

lurer svært på hvor dere har sett disse paris kopiene? bor selv i oslo, og kjenner mange her med chi.. de er som deg og meg, veldig lite rosa og bling bling. Selv om noen liker å kle seg "moteriktig" og bruke mye penger på klær og utseende, SO WHAT? De er supre hundeeiere fordet!

for min del liker jeg å kunne gå i hva jeg vil uten å bli dømt nedenom og hjem selv om jeg har chihuahua.

Hundene mine har det som plummen i egget, får lange turer mange ganger i uken, vi er i parken å leker med andre hunder, trener triks, og går på kurs.

Chihuahua er undervurdert, og er LEI av å måtte forsvare mitt hundevalg. og LEI av å bli spurt om hvor mye de kosta osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder har 4 bein hver, og de kommer seg fint gjennom vinteren selv uten klær. Noen ganger må de ha på klær om det er kjempe kaldt , eller vi skal være ute lenge.. men er det ikke det, så har de pels selv :whistle: Enetse gangen vi bruker bur/bag er på fly og i bilen.

lurer svært på hvor dere har sett disse paris kopiene? bor selv i oslo, og kjenner mange her med chi.. de er som deg og meg, veldig lite rosa og bling bling. Selv om noen liker å kle seg "moteriktig" og bruke mye penger på klær og utseende, SO WHAT? De er supre hundeeiere fordet!

for min del liker jeg å kunne gå i hva jeg vil uten å bli dømt nedenom og hjem selv om jeg har chihuahua.

Hundene mine har det som plummen i egget, får lange turer mange ganger i uken, vi er i parken å leker med andre hunder, trener triks, og går på kurs.

Chihuahua er undervurdert, og er LEI av å måtte forsvare mitt hundevalg. og LEI av å bli spurt om hvor mye de kosta osv..

Jeg har sett mange oppdolla jenter med små oppdolla hunder i området rundt St.Hanshaugen. Det må da være utrolig ubehagelig å gå på tur i stiletthæler og hvordan skal du få bøyd deg ned å plukket opp bæsjen i bukser som er så trange og lave i livet at i beste fall svupper rumpeballene ut med den paljettpynta stringen som rumpedeler, mens du har bikkja under den ene armen og en svart pose tredd på den andre. Men det er klart, nå er jeg ei gammel skaukjerring og syns på en måte at en hund er det vakreste smykket når den får fly over myrer og lyng...

Når det gjelder spørsmål om pris, har jeg lært hjemme at det er ufint å spørre hvor mye ting koster. Noe annet er hvis man spør fordi man ønsker seg en selv, men da kan man spørre oppdretter.

Når var det man skulle ha opphold før tre punktum, igjen? Må lese disse geniale reglene for rettskrivning èn gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå bor ikke jeg på St.hans haugen så det kan ikke ha vært meg du har sett ihvertfall ! hehe.. men kan jo hende siden petshopgirls ligger i nærheten.

hvorfor er det din sak om folk går tur i stilettheler, og trange bukser? du må jo få velge hva du går i på lik linje med andre?

ikke det at jeg velger å gå på tur i høye heler( jeg klarer så vidt å gå på det. ) men hva andre gjør er ikke min sak.

Så lenge hunden har det bra, så får man ha det imaget man selv vil, er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel INGENS sak om jeg, eller hvemsomhelst annen, bling-blinger min egen hund, og bærer den i en veske til den blir både skakk og rar!

Det er MIN hund, og jeg skal selvsagt få gjøre akkurat hva jeg vil med både den og min egen oppkledning. Ikke sant?

SELVSAGT er det det.. Men signaleffekten for disse små hundene gir vel ingen av oss "blanke" i, eller?

At hunder er greit å bruke som et smykke... At hunder er greit å bare ha som en bruksgjenstand (f.eks. elg/fuglehunden som står i 2 meters kjetting 8 mnd i året) skal vi andre hundeelskere bare la være å bry oss om?

JEG innrømmer gjerne at jeg hadde bortskjemt en slik liten en, jeg.. Men den må til syvende og sist faktisk få lov å være hund også , da..

Og OK - uansett hvordan man selv oppfatter sitt eget hundehold så HAR faktisk inntrykket utad endel å si for ANDRE hunder i samme kategori/størrelse. Sammenlign gjerne med hva signaleffekten hadde vært hvis alle rottweilere hadde blitt påbudt å bære munnkurv. TROR dere virkelig at rasen likevel ville vært oppfattet som en flott familiehund da?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nå at hunder skal ha det bra fra de blir født da... Ikke bare hos utvalgte eiere.

Nå tror jeg ikke du skjønte hva jeg mente. Smugling av hunder, valpefabrikker, rovdrift på tisper osv = hunder som ikke har det bra.

Men om eier går med dyre Guccibriller eller annet dill har da ingenting med om hunden har det bra eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ikke du skjønte hva jeg mente. Smugling av hunder, valpefabrikker, rovdrift på tisper osv = hunder som ikke har det bra.

Men om eier går med dyre Guccibriller eller annet dill har da ingenting med om hunden har det bra eller ikke.

Håpløst skrevet fra min side i denne tråden garantert...

Hadde ikke småhunder kommet på moten, hadde de ikke blitt avlet for penger på samme måte som de blir gjort i dag. Dersom man selv er eier av en liten hund og følger denne moten slavisk, så gir man kanskje et lite inntrykk at man synes at dette er greit? For de fleste som eier disse småhundene i det aktive hundemiljøet har fått med seg baksiden av medaljen (de burde i det minste ha fått det...).

Dersom man er småhundeier i dag, så synes jeg faktisk at man har et ansvar med å få folk til å se på disse som hunder og ikke som tilbehør. Og en av måtene er vel å ikke følge moten som er i dag slavisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det din sak om folk går tur i stilettheler, og trange bukser?

Det er ikke min sak, men jeg er ganske åpen om mine fordommer. Det var dèt denne tråden handlet om, ikke sant? Hvis noen kan overbevise meg om at en liten hund i byen som blir luftet av en oversminka jente med særdeles upraktisk fottøy og bekledning har det like bra som en hund som får fly i skauen, så skal jeg prøve å ikke trekke urimelige paralleller mellom ufortjente kjendiser og deres miniatyrhundeer og enkelte unge damer og deres miniatyrhunder her i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst skrevet fra min side i denne tråden garantert...

Hadde ikke småhunder kommet på moten, hadde de ikke blitt avlet for penger på samme måte som de blir gjort i dag. Dersom man selv er eier av en liten hund og følger denne moten slavisk, så gir man kanskje et lite inntrykk at man synes at dette er greit? For de fleste som eier disse småhundene i det aktive hundemiljøet har fått med seg baksiden av medaljen (de burde i det minste ha fått det...).

Dersom man er småhundeier i dag, så synes jeg faktisk at man har et ansvar med å få folk til å se på disse som hunder og ikke som tilbehør. Og en av måtene er vel å ikke følge moten som er i dag slavisk?

Det er der jeg ikke er helt enig med deg. Om en småhundeier har skaffet seg hunden fra en seriøs oppdretter og gir den minst så mye fysisk og psykisk stimulans som den bør ha så gir jeg faktisk beng i om eier går i siste mote ellers. Jeg synes det er rimelig urettferdig mot eiere av småhunder generelt å pålegge dem deler av ansvaret for hund-som-tilbehørhysteriet med tilhørende smugling og valpefabrikker på grunn av påkledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det som har gjort etterspørselen så enorm at det er blitt "big business" å smugle, drive "rovavl" etc. på disse bikkjene, da? Det er vel ikke de seriøse valpekjøperne som lager grunnlag for denne butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ida: mulig du har missforstått meg.. det jeg vil frem til, er at samme hva eieren har på seg / ser ut som--er ikke ensbetydende med at vedkommende er en dårlig hundeeier! om h*n så går i gummistøvler eller prada sko liksom..

og jeg er definitivt ikke en av de som har hundene mine som smykker!

mine hunder er bortskjemte ja, men de får turer i skog og mark, hjernetrim, kurs og trening på lik linje som de fleste andre hunder. Om hunden min hadde vært et smykke, hadde jeg da brukt over 40 000 på kneoperasjoner?

poenget mitt er at man ikke skal forhåndsdømme folk man ikke vet noe om.

og jeg liker å kunne ha på meg det jeg føler for uten å bli sett på med fåreblikk fra andre hundeeiere.

Det er der jeg ikke er helt enig med deg. Om en småhundeier har skaffet seg hunden fra en seriøs oppdretter og gir den minst så mye fysisk og psykisk stimulans som den bør ha så gir jeg faktisk beng i om eier går i siste mote ellers. Jeg synes det er rimelig urettferdig mot eiere av småhunder generelt å pålegge dem deler av ansvaret for hund-som-tilbehørhysteriet med tilhørende smugling og valpefabrikker på grunn av påkledning.

hurra! det var dette jeg ville frem til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er der jeg ikke er helt enig med deg. Om en småhundeier har skaffet seg hunden fra en seriøs oppdretter og gir den minst så mye fysisk og psykisk stimulans som den bør ha så gir jeg faktisk beng i om eier går i siste mote ellers. Jeg synes det er rimelig urettferdig mot eiere av småhunder generelt å pålegge dem deler av ansvaret for hund-som-tilbehørhysteriet med tilhørende smugling og valpefabrikker på grunn av påkledning.

enig med deg!

Begge mine hunder er fra veldig flotte linjer, noen av dem er verdens kjente for både eksteriør og gemytt. Yngstemann er fra samme som yngstemann til Emil og Co her (du har ikke bare en chimix lenger nå!).

For meg så virker det som om etpar her bare synes at det er et verdig hundeliv hvis den ikke har leker og bare får gå i skogen på tur og ingen andre steder. Svart hvitt og ingen gråsoner. Trist.

Skjønner ikke hvorfor man skal skjære alle småhundeiere over en kam og hyle motehysteri og Paris Hilton så fort man nevner chihuahua? For ikke å snakke om å taes seriøst fordi man har lyst til å kle seg generelt fint, hvis man ikke har stygge klær på seg så kan man ikke være skikkelig hundeeier? synes ikke noe av dette "henger på greip" jeg. Det er bare fordommer og et negativt syn av prinsipp, det er akkurat som om noen her -må- se ned på de mindre hunderasene og spesielt eierne, pga at noen har skaffet seg disse hundene av feil grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med endel av de siste skriverne her. Men samtidig, da jeg kjøpte meg liten hund visste jeg jo at jeg kom til å bli "stemplet" ganske kjapt som en av dem som kasta seg på motebølgen. Folk, da mener jeg folk som ser oss i byen, ikke sonisene, bryr seg ikke om at jeg sjekka oppdretter, linjer og rasen opp og ned og i mente før jeg kjøpte den. De bryr seg heller ikke om jeg har meldt oss på kurs til vi blir blå, de ser en liten søt hund som sitter på armen gjennom oslo s.

Men, jeg bryr meg ikke så mye. Joda, jeg er litt lei av alle "åguuuuuudamegsåutroligsøt!" og "seeeeeeeee den nydelige lille hunden, det må være en chi!" som kommer. Men det visste jeg jo om før jeg fikk nurket.

Men, er ikke de fleste som er her inne, og forblir her inne, hundeeiere som bryr seg om hunden og lar den være hund, det er ikke de som helt og holden vil være hiltonkopier som ferdes her inne, etter som jeg har skjønt. I såfall vil jeg gjerne opplyses om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om folk som har skaffet seg liten hund fordi det er 'inn' og det ser kult ut.

Har på seg et miniskjørt og går inn i en stor mengde med ungdommer med bikkja på slep. Jeg kan si men sikkerhet at denne personen hadde med seg hunden for å få oppmerksomhet. Og hun nøt det! Forkastelig!

Fikk lyst til å smekke på henne en der og da..

Selvfølgelig skal folk selv velge hva de skal gå i.

Det er jo de som har vært 'bertete' kledd før en hund kom inn i bildet, og som fortsetter å være det fordi de har en Miniatyr.

Får ikke helt ut det jeg mener, så mange tanker som surrer rundt i hodet mitt når det er snakk om 'veskehunder'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man er småhundeier i dag, så synes jeg faktisk at man har et ansvar med å få folk til å se på disse som hunder og ikke som tilbehør.

Joda, jeg gjør så godt jeg kan :P Men jeg syns ikke at det er bare er småhundeiernes ansvar. Det hadde vært fint om vi kunne få litt drahjelp fra andre hundefolk også. Hvis flere hundefolk hadde tatt seg bryet med å se hva som egentlig bor i mange av disse rasene i stedet for å bare avfeie dem som gneldrende, teppepissende angstbitere, hadde det kanskje vært flere hundeinteresserte folk som hadde skaffet seg dem? Og da ville det også bli flere småhundeiere som kunne gå foran med et godt eksempel. Og da ville det kanskje være enda flere hundeinteresserte folk som skaffet seg småhunder og vi ville komme inn i en god spiral :P (Med hundeinteresserte folk mener jeg folk som har kunnskap nok om hund til å se en hund for det den er, og til å gi den oppdragelse og tilstrekkelig med morsjon/aktivisering for at den skal bli en trygg og harmonisk hund.)

Nå svever ikke jeg i noen umiddelbar fare for å bli mistenkt for å være Paris-Wannabe, og hundene mine er opptil flere ganger større enn en chihuahua, men jeg opplever likevel at det er mye fordommer og uvitenhet ute å går. Ellers syns jeg at det faktisk er en del flinke småhundeiere rundt omkring, men de er kanskje ikke like synlige som bertene med gucci hundeveske og stiletthæler?

Jeg syns forøvrig at folk må kunne få pynte seg og gå gjennom byen med en liten hund, uten at folk skal tro at det er sånn det er til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner med småhunder, jeg. De er kjempesøte, trygge og glade og har det sikkert utmerket, selvom de bor midt i byen. Mine tidligere hunder har også storkost seg på byturer og parkturer. Fibi mestrer også parker og by sånn passe, men er helt klart i sitt ess i skogen. Det er sikkert ikke nødvendig for alle hunder å fly i skauen sammen med eiere i lite kledelige turantrekk og klumpete sko, for å ha det bra. :P

Men å sette seg inn i elementære "kjøreregler" for hva en hund trenger av stimuli eller beskyttelse fra stimuli (se annen tråd om usikker hund på kafè) gjelder vel for alle hundeeiere. Det er vel ikke sånn at de med minihunder ikke trenger å gå på kurs med hunden sin for å lære både den og seg selv grunnleggende ferdigheter, bare fordi den er liten?

Det er da bare et par dager siden jeg så to ungjenter med hver sin tibbevalp på T - banen. De satt og pudret seg og diskuterte om de var passe sminket og da de skulle gå av med hver sin hund i skuldervesker som så riktig så fancy ut, danderte de hår og hund i samme bevegelse. Hadde jeg ikke visst bedre, hadde det vært fort gjort å tro at disse jentene pyntet seg litt med både valp, veske og pudder og kanskje var litt fremmede for å vurdere hundens nytte og glede av å sitte og dingle oppi veska. Men, men om noen måneder vil vel selv en tibbe være litt for stor til å sitte oppi en slik veske uansett og for alt jeg vet kan jo disse jentene ha vært på vei til valpekurs. Men altså, det var 12 - åringen min som satt og fniste av det (for henne) noe merkelige synet av disse hundehodene som stakk opp fra to jålevesker som hang over skuldrene til to, ja, jålejenter... :P Selvom jeg nå vet bedre, er det noe som skurrer for meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk takk!  Bli spennende dette! Gubben tar seg av jakta, mens jeg skal kose meg med turer, snørekjøring, litt utstilling og annet gøy 🤩  Blir interessant å se hvordan gammelhunden tar det, hun er 11år nå, men kvikk og rask. Er forberedt på at de må holdes adskilt en stund, så har gjort en del forberedelser i huset, har mulighet dele av alle rom og etasjene.   
    • Oi, Haldenstøver, det er gøy!! Gratulerer så mye med søtnosen😍
    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...