Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeklubber i Oslo


Nirm

Recommended Posts

Hvilken klubb trener dere i, og hvilke kan dere anbefale? Godt miljø innen lydighet og bruks. På brukssiden så satser jeg jo på RIK siden, men det er ikke noe must at det satses på det i klubben. Går jo an å trene sammen med NBFene og.

Eneste er at det må være noen slags LP/appelltrening onsdag og/eller torsdag (jeg blir å jobbe hver mandag og tirdag fra 17/9). Og at det er mulighet til å være med på treninger annenhver helg, dersom treningene starter tidlig, uten at noen ser skjevt på det. Hadde vært hyggelig om det var mulig å komme å delta på 2-3 treninger før man melder seg inn også.

Er forøvrig medlem av Schäferhundklubben, og flytter da medlemsskapet mitt til avdeling Oslo eller Romerike. Må se an treningsmuligheter, tider etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er det vel bare Stovner som satser på både bruks og lydighet i Oslo, i hvert fall hvor bruksdelen er litt utbredt...

Lørenskog har og litt forskjellig kursing innen bruks dann og wann, men meg bekjent er det ikke noe treningsmiljø innen grenen, kun lydighet.

Nannestad og omegn og Flateby vet jeg også har et bruksmiljø, men jeg kjenner ikke til noen av klubbene utover det... Dette ligger jo også en halvtimes kjøring utenfor Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flateby hundeklubb har ikke noe bruksmiljø utover den langhelgen på Sølen...

Dem har heller ikke tillknyttning til NBF lengre så du kan ikke stille for klubben i NBF stevner da dem ikke er sammarbeidene klubb (div poengene vil ikke telle til ett evt NM)

Nannestad og Stovner har begge brukshund miljø og folk trener etter NBF, men det spiller da ingen-trille så lenge det er RIK du driver med og ikke IPO :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...