Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling!


Evy93

Recommended Posts

Hei der...!

lurer på om det går ann å stille ut Alana (hun er av fargen madagaskar men har mørk, nesten svart, pels i ansiktet og på føtter + og mage...) er bilde her: Bilde

Er bare nysgjerrig :) har stamtavle på ho, renraset løvehode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madagaskar skal ha mørke soner slik du beskriver, så det er ingen feil, faktisk kan det se ut som hun har litt lite farge/tegning der det skal være. :) Kikket litt på bildene og det kan se ut som hun har litt lite og ujevn manke i tillegg til at hun har skjørt, noe det foretrekkes at løvehoder ikke har selv om det er vanskelig å få en løvehode med bra manke og lite skjørt. Ellers skal vel løvehoder veie mellom 1,3 og 1,7 kilo og ha ører som harmonerer med kroppsstørrelsen (ideell lengde er 6-7 cm). Men det er jo bare å prøve? Da må du være medlem i Norsk Kaninavlsforbund og kaninen din må være merket i venstre øre.

Men jeg lurte litt på en ting angående fargen på kaninen, er hun svart/gråsvart på de mørke partiene eller mørk brun?

Edit: Har forresten et bilde av en Thyringer (de er madagaskarfargede) som fikk veldig bra score på farge på en fylkesutstilling jeg var på et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er svart.. har begynt å miste babypelsen nå... oppdretter sa at bare manken ville komme tilbake og de lyse partiene ville foorsvinne.. hun har et lite parti på ryggen der voksenpelsen har kommet frem.. den er helt svart ..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, på bildene så hun brun ut, og da hadde hun ikke vært madagaskar ser du, bare derfor jeg lurte. :)

Pelsen vil selvsagt utvikle seg, men at skjørtene vil bli helt vekke er vel kanskje tvilsomt. Men det er ikke uvanlig at de har skjørt altså, pga at det er vanskelig å få til manken slik den skal være uten at de får skjørt også. :D

Forsto ikke helt hva du mente med det du skrev sist, har hun et sort felt på ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. nå blanda jeg litt her.. trodde du snakka om ho andre...Kiara.... men det er nok sant at skjørtene ikke vil forsvinne helt... men det hadde jo vært gøy å dra på utstilling med dem.. har ikke hatt kanin før, men har lest masse på forumer og faktasider. Men Alana ja, det mørke , maske heter det vel(?), det er vel mer grått en svart, men ikke brunt nei.. bare litt dårlig kamera...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, fort gjort. :D

Ja, man kaller de mørke partiene i ansiktet for maske. I standarden vil du imidlertid finne fargen under 'Ensfarget med slør', og sløret er altså de mørke 'tegningene'. :D

Det er jo ikke verre enn å melde på til en utstilling, det verste som kan skje er at kaninen får null poeng. :) Som sagt, må du være medlem i NKF og kaninen må være merket i venstre øre. Dersom den ikke er det, kan du jo spørre oppdretteren om hjelp, de fleste seriøse oppdrettere kan enten merke selv eller få noen i klubben til å merke for dem. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...