Gå til innhold
Hundesonen.no

Registrering av voksen hund i NKK

Marthe

Recommended Posts

Jeg trenger litt hjelp her. Jeg har en voksen hund som jeg skulle hatt registrert i NKK. Både moren og faren har stamtavle, så det skal i utgangspunktet ikke være noe problem (?).

Hvilke papirer og hva trenger jeg for å gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må oppdretteren (den registrerte eier av mor) fylle ut og skrive under på et registreringssøknad. (Kan også gjøres, av oppdrettere, på DogWeb).

Eieren av faren må også signere på noe som heter parringsbevis (står på samme skjema).

Så fyller man i hunden ("valpens") info om navn, kjønn, farge og eier - og så sendes dette inn til NKK. Og vips er valpen registrert i NKK.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må oppdretteren (den registrerte eier av mor) fylle ut og skrive under på et registreringssøknad. (Kan også gjøres, av oppdrettere, på DogWeb).

Eieren av faren må også signere på noe som heter parringsbevis (står på samme skjema).

Så fyller man i hunden ("valpens") info om navn, kjønn, farge og eier - og så sendes dette inn til NKK. Og vips er valpen registrert i NKK.

Susanne

Tusen takk for hjelpen!

Bare for å dobbelsjekke, er det dette som skal brukes?

Når man registrerer en hund, hvor mye koster det? Og må man registrere hele kullet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, riktig skjema.

Jeg husker ikke pris, men knappe 500 per valp - og det er billigere å registrere over nett (men det er fremdeles behov for originale underskrifter fra alle registrerte eiere av mor og far).

Du må ikke registrere hele kullet, men da vil senere valper fra samme kull bli dyrere å registrere - fordi det blir etterregistrering, ikke kullregistrering.

Hvis det er border collie, er det vel også krav til kjent HD-status på begge foreldredyr, og de må være ID-merkede. Og om far ikke er utstilt eller ikke har valper etter seg, må det framvises testikkelattest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...