Gå til innhold
Hundesonen.no

Mitt kjære flexibånd henger i en tynn tråd


Lemen

Recommended Posts

Jeg bruker mye Flexi kobbel på tur med Sophus, (jepp, jeg er av "de", og jeg elsker det :lol: )

Men... min kjære Flexi Comfort Long begynner å vise tegn på skade (for å ikke snakke om tannmerker etter en hund som helst vil gå tur med seg selv..). Der det tynne runde båndet går over i tykt bånd er det blitt slitasje, det ser ut som det tynne runde båndet flises opp av en gummi ring som sitter på det runde båndet. Hvorfor det er en gummi ring der skjønner ikke jeg.. :lol:

Så vidt jeg kan se er det tynne runde båndet festet inni en "fnutt?" som holder det tynne og det brede båndet sammen, altså på enden av kobbelet. Er det noen som vet om jeg kan åpne "fnutten" og legge båndet på nytt inni "fnutten" (dvs få pappa til å gjøre det) eller bør jeg bare kassere kobbelet og kjøpe et nytt? Jeg kan jo ikke risikere at båndet ryker. Jeg har ikke hatt Flexi kobbelet i et år en gang så jeg er litt skuffet over kvaliteten.. :glare:

Kan det fikses? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke den første som har oppdaget at de ikke holder så lenge før man merker slitasje!

Hvis skaden er helt nede så kan du nok bare klippe av det skadete båndet og bruke det. Alle mine Flexi bånd har begynt med 8 m og når jeg kaster dem er de nede i en del mindre meter... ;-) Men jeg oppdaget på mitt siste bånd at det ikke var så lett å få åpnet den svarte plast tingen, så jeg klippet rett og slett av hele greiene av og bandt det tynne i det tykke bandet- og det holdt! Jeg har kun kjøpt nytt når hele båndet er slitt eller når den rett og slett ikke virker som den skal lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aldri flexi på Chicka, men mormor har et hjemme hos seg som hun har på Chicka når hun passer hun og det gamle ble sånn som du beskriver.

Jeg klippet det rett av og laget en løkke rundt den tykke delen så den iallefall ikke skulle ryke, dette var kun en nødløsning en helg før jeg fikk kjøpt et nytt til mormor.

Jeg er heller ikke så imponert over kvaliteten på båndene, men er ikke derfor jeg ikke bruker dem, jeg syntes det er upraktiske bånd :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...hva slags flexibånd bruker dere a`? Jeg har flittig brukt mitt i over fire år og har enda ikke sett tegn til slitasje. Men hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt nytt, det koster tross alt ikke all verden å kjøpe ett i året og det er uhyre viktig at ikke båndet risikerer å ryke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. :)

Jeg satte pappa på saken og han fikk åpnet fnutten og trekt snora igjennom på nytt og festet den. Så nå er Flexi bandet i bruk igjen, like godt som nytt, bare litt kortere. Jeg er avhengig av Flexi kobbelet og jeg synes det er superpraktisk. Det er desidert det kobbelet jeg bruker mest. :D Men nå møter ikke jeg så mange andre bikkjer eller folk når jeg går tur heller. Skal jeg gå tur med andre er det selvfølgelig vanlige lærkobbel eller baggenbeltet og strikken som brukes, men på tusle tur i skogen bare må jeg ha Flexi. :lol:

Mvh "Flexi addict" LivB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...