Gå til innhold
Hundesonen.no

Dekken til hund

Ina

Bruker du dekken på hunden din?  

24 stemmer

1. 1.

• Ja
      10
    • Nei
      14

Recommended Posts

Skrevet

For min egen del så vurderer jeg å kjøpe et tynt og enkelt vanntett dekken til Eso når høsten kommer. Det er jo et slit hver gang jeg kommer inn fra tur i regnvær, må i dusjen med hunden hver eneste gang.

Så jeg regner med å skaffe et regntett dekken å bruke på ham når høst og vinterværet kommer. Slipper ihvertfall å spyle hele bikkja da, holder vel med beina :) + at det tar jo 100 år å tørke ham, å han bør jo være tørr før han skal ut i kalde høstkvelder.

Edit: Noen som har et spesielt merke/type dekken å anbefale? Vil tro det vil være smart med et som går under magen, ellers er vi like langt, da søle og dritt spruter opp under magen når han går.

Skrevet

jeg har men jeg har ikke brukt dem .

ikke mye det er sjelden det var en gang på kitha da hun var valp og det var vinter og vi var og trena. da fikk hun på seg et for det ble for kaldt

Skrevet

Ja bruker dekken på hunden når det er mange minusgrader ute. Også når det regner bruker vi det iblandt. Bruker Kennel dekken, ikke spesiellt vakkert, og heller ikke det beste for sidene på dekket flyver opp og det kommer snø under. Hun begynner dessuten å vokse ifra det, så må vel kjøpe ett nytt.

Skrevet

Ja, jeg bruker dekken når det er kaldt. :wink:

Har et tynt vanntett dekken i fleece, et vanntett bobledekken med ullfor, en ullgenser med regntrekk og et regndekken til Zico.

Noe av dette eller muligens alt er for lite nå da så Oscar får vel arve det, om det ikke er for lite til han og da.. :roll:

Uansett så må jeg kjøpe nye så begge to har.

Skrevet

Jeg bruker ikke, men må vel kjøpe til vinteren. LiLi fryser så lett, pluss at hun ikke liker regn. Men hun liker nok regn bedre enn dekken da. Kjøpte et i minste størrelsen hos Pet Shop Girls, men det var aaalt for stort, og hun nekta å gå med det, så... :roll:

Skrevet

Jeg bruker ikke dekken.. bare refleks dekken når jeg finner på å gå tur i mørket :)

Skrevet

Ja, det hadde vært fint å få noen tips om billige dekken.

Selv bruker jeg dekken på mine hunder, også i kulda selv om de har pels. Det er mest når de er i ro i bilen. Har de mye i bilen. Hvis ikke får de en hel.... pels som skal av til våren.

For øvrig kjøpte jeg regndekken på Ellos til 149,-. Kjempe ålreit, men det passet jo selvsagt ikke til min store store hund. Den var sinnsyk trang. Passer til en tynn hund som måler ca. 65 cm i rygglinje. Altså det største dekkenet de hadde.

Skrevet

For øvrig kjøpte jeg regndekken på Ellos til 149,-. Kjempe ålreit, men det passet jo selvsagt ikke til min store store hund. Den var sinnsyk trang. Passer til en tynn hund som måler ca. 65 cm i rygglinje. Altså det største dekkenet de hadde.

Det dekkenet har jeg å. Det passa Lunah når hu var 5 mnd liksom :?

Skrevet

Vurderer om vi skal kjøpe dekken til henne hun kan ha på vinteren når det er klebrig snø ute, med den lange pelsen hennes blir det sikkert litt snø som fester seg, så kanskje vi kjøper et dekken bare sånn at snøen ikke skal feste seg så mye

Skrevet

Hva synes dere om dette dekkenet? Vanntett og med teddyfor ved halsen.

022883GRO.jpg

Dette er sammen dekkenet, uten teddyfor.

022892GRON.jpg

Er over 100 kr i forskjell, men jeg må innrømme at det med teddyfor ser mye mer behagelig ut.

Så var det størrelsen. Skal jeg måle helt oppe ved halsen (i overgangen til hode) eller overgangen hals/kropp? I overgangen hals/kropp er han akkurat 60 cm nå.

Så har jeg ett her:

http://www.zooprodukter.no/images/products...Varmedekken.jpg

Der har de ikke 65 cm, bare 70..

Skrevet
Så ikke så verst ut det øverste der da. Pris?

60 cm: 429 kr

65 cm: 435 kr

70 cm: 449 kr

De har det også i blått og rødt/oransje. Synes det blå var fint og jeg da!

022883BLA.jpg

Tror nok det blir enten det grønne eller det blå. Men så må jeg finne ut om jeg skal kjøpe 65 eller 70 cm, noen som vet? :roll:

Når jeg studerer bildene så ser jeg at det som er foret i nakken er foret over alt, ikke bare i nakken.. Det forklarer nok hvorfor det er dyrere.

"Samma smidiga material som används i yrkesregnkläder. Helt vattentät och fodrad med teddyfoder. Med reflex på omtaget."

Prisen på de på den nederste linken er 439 kr.

Skrevet

TRor jeg ville valgt 70 cm jeg, for han bør jo ha litt å vokse i..

Men det beste er kanskje om du kunne ha fått prøvd dekken i begge størrelsene så ser du selv da. :wink:

Skrevet
TRor jeg ville valgt 70 cm jeg, for han bør jo ha litt å vokse i..

Men det beste er kanskje om du kunne ha fått prøvd dekken i begge størrelsene så ser du selv da. :wink:

Men blir han så utrolig mye lengre da? Målte en gang til nå, viste 62 cm.. Kjøper jeg 70 cm så er det 8 cm til overs, det er ganske mye!

Arg, det er umulig å handle sånt over nett vettu! Skulle fått prøvd begge størrelsene ja.. Spørs om jeg må dra han med inn til Trondheim for å prøve dekken der før jeg evt kjøper gjennom nettet.

Skrevet
Du får vel bytta det da, men så er det det med porto..  

Grønt blir vel finest til brun hund :)

Ja, tror også det grønne blir finest. Men er det med porto + at det er i Sverige, så blir ikke akkurat billigere av den grunn.. *sukk* Får høre med litt flere folk hva de tror kommer til å passe :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...