Gå til innhold
Hundesonen.no

Rideutstyr

Lilleulv

Recommended Posts

Jeg har begynt å ri litt igjen etter mange års pause fra hest. Jeg må kjøpe meg utstyr, men har plutselig ikke peiling på noe som helst. :) Kan noen her hjelpe meg?

- Hjelm. Hva slags hjem er bra, og hvor kjøper jeg den? Jeg bor på Romerike :)

- Ridebukse. Tror jeg skal klare denne ;)

- Sko av noe slag. Hva har jeg på beina når jeg rir i sommerhalvåret?

Hvor er det bra å dra på shopping? Hööks på Skedsmosenteret eller? Hest og hund i Lillestrøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Høøks og Lillestrøm hest og hund er bra butikker. Forskjellen ligger i priser de har på utstyr.

Av hjelm ville jeg heller lagt i noe mer penger enn i ridebukse og sko. Har prøvd noen høøks hjelmer og er ikke fornøyd, sitter dårlig på hodene. Viktig ha en behagelig hjelm!

Av type sko har jeg i "alle" år hatt Mountain Horse sine sko.

Klassiker Easy rider steel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Hööks er jo veldigt bra, jag vet ikke med Lillestrøm hest och hund men jeg tror det er bra :) Hjelmen må være godkjent. Det står inni hjelmen. Ridebuksen skal være behagelig og ikke gnage.. Jordpushers er best i sommer havl året. De går akkurat over ankelen. Du trenger ikke kjøpe foret sko. Ridestøvler blir du lett klam i. Jag bruker bara mine på stevner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slev er jeg veldig fornøyd med min Casco ridehjelm. Lett og behagleig med gode reguleringsmuligheter. GPA sine hjelmer er også veldig bra, kjenner flere som bruker dem.

Er veldig enig i at hjelm er stedet å legge i ekstra penger, dette er sikkerhetsutstyr og det er jo noe man ikke burde nedpriortiere-

Steel rider skoene til Mountain horse som Eva-Khila anbefalte har jeg også god erfaring med, både vinter og sommerutgave. De sitter veldigd godt på foten, og jeg får bedre sits med de også da jeg får riktigere vinkel på foten:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg har et par dekken fra Horze, og er faktisk veldig fornøyd. De passet bra til min hest ihvertfall.

Når man skal begynne med ridning, så er jo det utstyret som beskytter deg viktigst, sånn som hjelm. Bruk litt ekstra penger på den. Gode ridesko er jo også greit, mange modeller å velge mellom.

Jeg bruker som regel vanlige vintersko med leggchaps over om vinteren, og ridestøvler om sommeren :) Men så er jeg også litt sløv til tider, og bare slenger på meg joggeskoene mine. Disse er det ikke knyting, og heller ikke hæl på.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Jeg har Euro Lite hjelm og er veldig fornøyd! Den er kjempe god og behagelig! Jeg kjøpte den på Aasen, men de har den mange steder. Du finner den nok i de fleste hestebutikker, tror jeg.

Jeg bruker ofte joggesko om sommeren, fordi jeg er litt sløv.. Men anbefaler lave ridesko. Jeg har ridestøvler som jeg bruker når det ikke er mega varmt :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...