Gå til innhold
Hundesonen.no

Rideutstyr

Lilleulv

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har begynt å ri litt igjen etter mange års pause fra hest. Jeg må kjøpe meg utstyr, men har plutselig ikke peiling på noe som helst. :) Kan noen her hjelpe meg?

- Hjelm. Hva slags hjem er bra, og hvor kjøper jeg den? Jeg bor på Romerike :)

- Ridebukse. Tror jeg skal klare denne ;)

- Sko av noe slag. Hva har jeg på beina når jeg rir i sommerhalvåret?

Hvor er det bra å dra på shopping? Hööks på Skedsmosenteret eller? Hest og hund i Lillestrøm?

Skrevet

Både Høøks og Lillestrøm hest og hund er bra butikker. Forskjellen ligger i priser de har på utstyr.

Av hjelm ville jeg heller lagt i noe mer penger enn i ridebukse og sko. Har prøvd noen høøks hjelmer og er ikke fornøyd, sitter dårlig på hodene. Viktig ha en behagelig hjelm!

Av type sko har jeg i "alle" år hatt Mountain Horse sine sko.

Klassiker Easy rider steel!

• 4 months later...
Skrevet

Hööks er jo veldigt bra, jag vet ikke med Lillestrøm hest och hund men jeg tror det er bra :) Hjelmen må være godkjent. Det står inni hjelmen. Ridebuksen skal være behagelig og ikke gnage.. Jordpushers er best i sommer havl året. De går akkurat over ankelen. Du trenger ikke kjøpe foret sko. Ridestøvler blir du lett klam i. Jag bruker bara mine på stevner..

Skrevet

Ingdam's rideudstyr har gode kvalitetsting, og de har postordre fra Sverige og Danmark. Du har mulighed for at få tilsendt katalog fra dem, hvori der står om en hjelm er sikkerhedsgodkendt.

Skrevet

Slev er jeg veldig fornøyd med min Casco ridehjelm. Lett og behagleig med gode reguleringsmuligheter. GPA sine hjelmer er også veldig bra, kjenner flere som bruker dem.

Er veldig enig i at hjelm er stedet å legge i ekstra penger, dette er sikkerhetsutstyr og det er jo noe man ikke burde nedpriortiere-

Steel rider skoene til Mountain horse som Eva-Khila anbefalte har jeg også god erfaring med, både vinter og sommerutgave. De sitter veldigd godt på foten, og jeg får bedre sits med de også da jeg får riktigere vinkel på foten:)

Lykke til!

• 4 weeks later...
Skrevet

Jeg drar opp gamle tråder ja :lol:

Bare tips til alle som leiter etter utstyr, en super billig nettbutikk som finnes noen steder her i landet.

Utrolig billig til både hest og rytter. Her skal jeg kjøpe om jeg får meg hest altså!

http://www.horze.no

Skrevet

Horze har de dårligste regndekkenet jeg har vært borte.

Advarer virkelig alle mot de.

Det puster ikke overhodet, så hetsene bli het svette i det.

I tillegg har det helt forferdelig dårlig passform..

• 1 month later...
Skrevet

Jeg har et par dekken fra Horze, og er faktisk veldig fornøyd. De passet bra til min hest ihvertfall.

Når man skal begynne med ridning, så er jo det utstyret som beskytter deg viktigst, sånn som hjelm. Bruk litt ekstra penger på den. Gode ridesko er jo også greit, mange modeller å velge mellom.

Jeg bruker som regel vanlige vintersko med leggchaps over om vinteren, og ridestøvler om sommeren :) Men så er jeg også litt sløv til tider, og bare slenger på meg joggeskoene mine. Disse er det ikke knyting, og heller ikke hæl på.

Lykke til !

• 6 months later...
Skrevet

Jeg har Euro Lite hjelm og er veldig fornøyd! Den er kjempe god og behagelig! Jeg kjøpte den på Aasen, men de har den mange steder. Du finner den nok i de fleste hestebutikker, tror jeg.

Jeg bruker ofte joggesko om sommeren, fordi jeg er litt sløv.. Men anbefaler lave ridesko. Jeg har ridestøvler som jeg bruker når det ikke er mega varmt :sint_01:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...