Gå til innhold
Hundesonen.no

Utlevering av røntgenbilder

JailyTina

Recommended Posts

Hvis en ber veterinæren om å få røntgenbilder en av en eller annen grunn har fått tatt av bikkja, utleverer da veterinæren bildene eller er det noe de ikke "har lov" til å gjøre?

Lurer i forbindelse med f.eks. hvis en vil ha en second oppinion på en diagnose. Da vil det jo sikkert være lurt å ta nye bilder uansett, men kjekt å ha de eldste bildene for å sammenligne o.l...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått utlevert de "ikke perfekte HD-bildene". Og jeg tror også du kan få i det minste låne røntgenbildene for å få second opinion også? Det er jo din hund, du har betalt..... men jeg skal likke påstå noe der altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Birk sine HD bilder i retur fra NKK fordi oppdretteren til Birks pappa gjerne ville ha dem avlest i Belgia av en vetrinær som kunne rasen. Var ingen problem, ringte NKK, de sendte meg et skjema jeg fylte ut så returnerte jeg det og fikk bildene i posten like etter :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Om hunden henvises til en veterinær av en annen veterinær ordner de som regel med bildene seg i mellom selv. Om du har kjøpt bildene så er de dine og du kan selv hente de og benytte de som du vil. På NVH kjøper du ikke bildene og kan derfor ikke få "gammeldagse film bilder" til fri disp, men kan låne de ut til veterinær. Nye digitale bilder kan kjøpes og legges inn på cd slik at du kan gi de til din lokale vet, eller bare nyte de hjemme selv.. :lol:

Edit: Jeg går selvfølgelig ut i fra at det er eiers muligheter du spør om her. Veterinærstanden med alle deres ansatte har taushetsplikt og kan derfor ikke gi ut informasjon om dyr til andre enn eier, eller eiers stedfortreder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye digitale bilder kan kjøpes og legges inn på cd slik at du kan gi de til din lokale vet, eller bare nyte de hjemme selv.. :D

Hehe.. Kan ikke tenke meg noe bedre enn å sitte og nyte synet av min hundsskjelett hjemme en lørdagskveld... :D

Edit: Jeg går selvfølgelig ut i fra at det er eiers muligheter du spør om her. Veterinærstanden med alle deres ansatte har taushetsplikt og kan derfor ikke gi ut informasjon om dyr til andre enn eier, eller eiers stedfortreder.

Jepp, det er eiers muligheter til å få røntgenbildene av egen hund utlevert fra veterinære. Jeg vurderer å få en second opinion på ryggen til Mikey og syns det da kunne vært praktisk å ha med de første bildene så det er mulighet til å sammenligne.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...