Gå til innhold
Hundesonen.no

Irriterende Polakker som bjeffer

Inustaff

Recommended Posts

Skrevet

åh, de er mao litt redde for hundene... Det forklarer egentlig den barnslige oppførselen, barn som er redde for hunder oppfører seg nemlig akkurat slik!! Jeg har måttet ta for meg naboungene når de gikk nærmt hagen, tittet på Sofus "bjeffet" og LØØØØØP som om ***** var i hælene deres.

Men, samtidig, selv om jeg fikk ungene til å slutte så er jo ikke det sagt at det skulle bli like lett for deg dessverre. Men igjen, redde barn vil fort gjøre sånt som du forteller.

Skrevet
Gå bort med hundene, og snakk norsk (siden de insisterer jo på å snakke polsk til deg). Så bare babler du i vei på norsk om hvor snille og folkevennlige hundene dine er, mens du har hundene gå i enden av båndet og klenge på folka så mye de vil. Får se hvor lyst de har til å bjeffe mot hundene da.

Du vet, det er din naboplikt å gå dit for å hilse naboene dine velkommen, og ingen nekter deg å ta med hundene...

Haha! Sinnsykt bra forslag! :wub:

Skrevet
hehe..2ne..jeg skulle gjerne gått inn,men jeg er liksom "fanget i hagen" da jeg uansett ville møtt dem på vei runt huset og inn..fordi porten ut av hagen er der de går inn.

De har forresten møtt en hoppende glad Napolitaner som skulle ned å møte pappaen sin ved postkassen.

De ble livredde og hoppet inn i bilen !Hunden var ikkepå vei til dem engang...Så hvis de er redde,hvorfor terge?

Jeg tror kanskje de slutter etterhvert...

Det er vel nettopp fordi de er livredde hundene dine at de tør å bjeffe og erte de når det er et gjerde mellom? Så jeg ville jo latt de hilse uten et gjerde i mellom jeg :wub:

Guttebarnet hadde forøvrig en kamerat som var redd hunder, så han løp mot Gubbelille og bjeffa og knurra, så jeg løfta på leppa til Gubben (bikkja altså) og sa at om han skremte hunden, så var det DE han brukte når han tok igjen.. Så fikk han en godbit, bikkja ble lagt i dekk og guttungen fikk hilse og gi godbit.. Så var ikke det et problem lenger..

Nabobarna - våre egne emil-avleggere - syns det var artig å knurre til hundene de og, så når tilsnakk, forklaringer og regelrett kjeft ikke funka, så spurte jeg om de ville at jeg skulle slippe hundene så de fikk leke ordentlig.. Det ville de ikke, av en eller annen merkelig grunn, og etter det så var de aldri i hagen vår mer når vi var ute..

Nå er dette barn da, men så umodent som disse polakkene dine oppfører seg, så ville jeg vel tro at det funka på de og.. Klarer de ikke å la bikkjene være i fred når man prøver å snakke fornuft med de, så har jeg ingen større kvaler for å skremme de til å la det være jeg, skal jeg være ærlig..

Skrevet

Fikk høre i dag av en polakk som jobber hos mamma, om bikkjer generelt siden jeg hadde med meg dyra.. og han sa at de ser på husdyr som møkkete. Ergo: de vil ikke ha en hund i hus selv, og hvis andre har det er det en ekkel ting... Kanskje en forklaring på denne barnslige oppførsel..

Skrevet

Det er en del oppdrettere i Polen,men om de har hundene som kompiser eller gårdsdyr sier jeg lite om for det vet jeg ikke...men trodde seriøst det var muslimer som hadde de tankene..????

Skrevet

mee too.... men han sa så han som jobber hos mamma. Han var veldig hyggelig og hilste på mine dyr, men han fortalte at de ser på hunder og katter som skittne... :/

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...