Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til oppgave

ElZorro

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Trenger litt hjelp til en oppgave jeg er så heldig å måtte gjøre i sommerferien.

Det er lovpålagt å ha produksjonsdyr utendørs på sommeren (eller tar jeg feil?). Og i tilfelle hvilket tidsrom (evt hvor lenge etc) dreier dette seg om?

Har prøvd å lete litt rundt, men det var vanskelig og finne noe konkret, så om noen vet er jeg takknemlig!

På forhånd takk!

Skrevet

For storfe:

§ 10. Mosjon

Storfe skal sikres mulighet for fri bevegelse og mosjon på beite i minimum 8 uker i løpet av sommerhalvåret. Dersom forholdene ligger til rette for det, kan mosjonskravet også oppfylles andre tider på året. Dersom storfe ikke kan slippes på beite, kan det nyttes luftegård. Luftegård skal være godkjent av Mattilsynet før den tas i bruk. Bestemmelsen om fri bevegelse og mosjon gjelder ikke for ukastrerte hanndyr eldre enn seks måneder. Frem til 1. januar 2013 gjelder ikke kravet for storfe som holdes i løsdrift.

Småfe:

§ 24. Mosjon, uteområdet og klima

Småfe skal holdes på egnet beite minst 16 uker i året med mindre klimatiske eller andre dyrevernmessige forhold er til hinder. Småfe skal når forholdene ligger til rette for det gis adgang til uteområder også utenom ordinær beitesesong.

• 1 year later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...