Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilitykurs i Bergensområdet

MegaMarie

Recommended Posts

Hei!

Nå har jeg leitet en god del etter agility kurs som jeg kan begynne på etter sommerferien. Men de som jeg har funnet har trening på feile dager.

Jeg og venninen min skal nemlig kanskje begynne sammen og vi er begge opptatt på fredag og hun er opptatt på tirsdag og jeg er opptatt på mandag. Dermed er det bare onsdag og torsdag igjen. I helgene har jeg ikke lov til å begynne :S

Jeg har skikket på retriever klubben, askøy hundeklubb og bergen agilityklubb.

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mer på sånn fast kurs om du skjønner. Men jeg kan jo kikke på det der om jeg ikke finner noe annet.

Tror de fleste klubbene i Bergensområdet arrangerer nybegynnerkurs, ofte over 1 helg, også har de treninger faste dager i uken etter man har deltatt på kurs.

Så dere må nok bare finne ut av hvem som har trening på de dagene som er aktuelle for dere.

Retrieverklubben har nybegynner trening om tirsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Retrieverklubben helgekurs til høsten også?

Ja vi jobber med saken, regner med det blir kurs i begynnelsen av september :icon_confused:

Ellers skal Dorte ha kurs for belgerklubben på Varden 18. og 19. august, kanskje det er ledige plasser der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster det bare 800kr? er dette sånn "innføring for absolutte nybegynnere"? Er alle raser tillatt?

og hva koster et "regelmessig" kurs?

:icon_confused:

Ja kurset koster bare 800, da for medlemmer. Ikke medlemmer tror jeg er 1200.

Hvis du da har tenkt å trene regelmessig, lønner det seg å melde seg inn, så får du jo kurs+medlemskap for 1200.

Ja alle raser og blandinger er tillatt.

"Regelmessig" kurs, er det trening du mener da?

Isåfall er det nybegynner trening hver tirsdag kl 20-22, hvor alle som er medlem kan delta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster det bare 800kr? er dette sånn "innføring for absolutte nybegynnere"? Er alle raser tillatt?

og hva koster et "regelmessig" kurs?

:icon_confused:

Hos retrieverklubben i Bergen koster vanligvis et helgekurs 800,- for medlemmer og 1200,- for ikke medlemmer (altså, medlemmer hos Retriverklubben). Det finnes ikke (så vidt jeg vet) noen steder her i Bergen som har et "regelmessig kurs". Men det finnes regelmessig treningstider :P Nybegynnere kan trene tirsdager og annenhver søndag (alternerer med viderekommende). For å benytte seg av banen er det selvsagt at man har hatt et nybegynner kurs i ag (dette for hundens sikkerhet- det er mange "feller" man skal unngå, samt treningsfeil) og at man videre er medlem i retrieverklubben.

Vedr raser - bare se på Sofus, han har fire raser i en kropp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ok takk for svar :P Men å melde meg inn i retriver eller belgerklubb når jeg har chihuahua, blir ikke det litt feil? :icon_confused:

Nei det jeg tenkte var at mine er jo litt veldig mye mindre enn andre hunder som vanligvis går Agility da. Og løper vel under hinderet istedet for over :P

har veldig lyst til å prøve meg med mine, spesielt han eldste..

hva er regler for å få delta i konkurranser og slikt da? Når det gjelder agility er jeg helt grønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ok takk for svar :P Men å melde meg inn i retriver eller belgerklubb når jeg har chihuahua, blir ikke det litt feil? :icon_confused:

Neh, man må jo uansett være med i en klubb for å være med i NKK så da kan man likegodt være medlem i noe som gjør noe fornuftig man vil være med på? Er medlem i Retrieverklubben med to belgere jeg ;p Det er mange der, særlig på ag-fronten, som ikke har retriever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ok takk for svar :) Men å melde meg inn i retriver eller belgerklubb når jeg har chihuahua, blir ikke det litt feil? :P

Nei det jeg tenkte var at mine er jo litt veldig mye mindre enn andre hunder som vanligvis går Agility da. Og løper vel under hinderet istedet for over :)

har veldig lyst til å prøve meg med mine, spesielt han eldste..

hva er regler for å få delta i konkurranser og slikt da? Når det gjelder agility er jeg helt grønn..

Hehe.. nei, det skal du ikke tenke på. Det er noen blandingshunder, noen retrievere, pyrrer, sheltier, en puddel (:)), terriere og mange, mange flere! Bare artig med enda flere!

Neh, man må jo uansett være med i en klubb for å være med i NKK så da kan man likegodt være medlem i noe som gjør noe fornuftig man vil være med på? Er medlem i Retrieverklubben med to belgere jeg ;p Det er mange der, særlig på ag-fronten, som ikke har retriever.

Helt enig med Vipsemor her, på ag-fronten er det ikke akkurat retrievere som dominerer treningsbildet vårt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig retrieverklubben i Bergen masse folk med andre raser? jøss..

Jeg må jo liksom bare spørre har alle lik rett her eller har retrievere en viss form for førsterett? Syntes bare det virket litt snålt.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig retrieverklubben i Bergen masse folk med andre raser? jøss..

Jeg må jo liksom bare spørre har alle lik rett her eller har retrievere en viss form for førsterett? Syntes bare det virket litt snålt.. hehe

Hvis du ser på f.eks Hemsedal, er det ikke bare retrievere der nei og det er jo i regi av retrieverklubben Bergen ... Så jeg vil ikke si at retrieverene har førsterett i klubben. Eneste andre raser ikke får være med på er jakt. Den er forbeholdt retrieverene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare plage med etpar spm til :)

Trenger man å ha gått lydighetskurs for å gå disse agilitykursene?

Lasse er jo lydig, men om det er noe veldig interessant eller nye hunder, så hender det at han "vender det døve øret til" ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare plage med etpar spm til :)

Trenger man å ha gått lydighetskurs for å gå disse agilitykursene?

Lasse er jo lydig, men om det er noe veldig interessant eller nye hunder, så hender det at han "vender det døve øret til" ja :)

Nei vi har ikke krav om det, det har vært mangen opp igjennom årene som har tatt seg noen seiersrunder både på kurs og trening :rolleyes:

Det er jo selvfølgelig en fordel om man har litt kontakt og en nogenlunde innkalling på hunden.

Edit: Det blir kurs 31.8-2.9 på Varden, info på Retrieverklubbens hjemmeside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Ser at det er deg vi skal ta kontakt med om jeg ikke ser feil. Så jeg lurer på. Jeg blir 15 om 2 mnd betyr det at jeg ikke får være med da?

Kurset er utsatt pga for få deltagere, venter på svar fra instruktør men det blir nok antagelig avholdt siste helg i okt.

Ang alder går det bra, du er jo rett rundt hjørnet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner på askøy hundeklubb nå.. Om du bor i byn så er det kun 20 min med buss dit.. Vi skal bare gå bronsemerke/LP klasse en hos dem.. Koster 900 for ikke-medlemmer...

EDIT: leste tråden litt fort, trodde det var LP kurs du var ute etter.. men de har ag kurs også da.. men ja.. Jeg begynner hos Bergen AG klubb til våren.. Var ikke plass nå, så derfor tenkte jeg vi skulle ta bronsemerket før det :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...