Gå til innhold
Hundesonen.no

Garanti på hund? (ironi)

Torunn1

Recommended Posts

Mannen min og jeg satt og diskuterte litt her en dag om hvor lang garanti det er på hund, og hva den inneholder. :unsure:

Hunden lekker inne, går det på garantien?

Hunden flasser litt, er det også en garantisak?

Når skal den inn på kontroll? Er den første ved 1000 km.? Og når er isåfall neste kontroll? 2000 km.?

Som dere skjønner har vi mange spørsmål, noen gode svar?

(Jeg sier igjen at dette er bare tull, slik at dere ikke skal tro jeg er helt fjern :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgradering er nok lurt ja. :o Koster det ekstra, eller går det på garantien? :unsure::Laugh:

Burde gå på garantien. 5 års garanti? :o

Ooooh! Supert! Det burde jo bety at hvis jeg da får kjørt igjennom to oppgraderinger, så kanskje Sofus fikser å holde fokus???

*gleder seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man glad i hunden sin så venter man jo ikke på rust, man behandler med tectyl når man kjøper hunden.

Service med bytting av slitedeler er jo en selvfølge. Omplassering uten servicehefte kan man bare glemme..

Forresten, bruk originaldeler.

Neste hund skal jeg chippe, selv om det går ut over garantien. Håper bare den ikke begynner å ryke under hard belastning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantien er bare en stor vits! Det finnes så mange smutthull og unntak at vi vanlige valpe-eiere blir helt overkjørt.

"Gjelder kun ved normal bruk".... hva er det da. Men har så vidt jeg vet ingen standard "normal bruk" som er tilpasset ulike størrelser og egenskaper. F.eks. en GJETERhund på tur; er det normal bruk? En TEMPELhund i skogen? En VOKTERhund på sosialiseringstur i byen? osv.

"... og når kun originalprodukter er benyttet". Dette gjelder vel også drivstoff? Er f.eks. kattebæsj beregnet på valpemage? Eller halvspist gatekjøkkenmat i grøftekanten? Hva er originalprodukter?

Og så skal man jo kontakte profesjonelle så snart man merker feilen. Så en lekkasje inne, vil man bare få dekket om man meldte fra første gang man oppdaget den. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så skal man jo kontakte profesjonelle så snart man merker feilen. Så en lekkasje inne, vil man bare få dekket om man meldte fra første gang man oppdaget den. :rolleyes:

Ok, da er det nok for sent å prøve å få dekket lekkasjene på min hund...

Men kan man oppgradere før 1 år? Jeg skulle gjerne oppgradert alt nå til en som ikke ødelegger sofaen. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...